חדשות בארץ

בלי התייחסות לשקד: בנט הודיע על התמודדות בבחירות

בהצהרה ראשונה מאז הודח מכיסאו כשר החינוך וכשהוא לבד, יו"ר הימין החדש הודיע על התמודדותו החוזרת בבחירות הקרובות. בנט: "זה לא דבר טוב, אבל נבוא אליה חכמים יותר וצנועים יותר"

שר החינוך לשעבר בישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שר החינוך לשעבר בישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שעות לאחר שהודח מכיסאו, שר החינוך לשעבר ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, התייצב הערב (ראשון) מול המצלמות והודיע על שובו למערכת הפוליטית כשהוא מחדד מסרים בטרם ישיק רשמית את הקמפיין של מפלגתו, שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. "לראשונה אוכל להקדיש את פתיחת שנת הלימודים ב-1 לספטמבר רק לארבעת ילדיי, ולא לכל 2 מיליון ילדיי שבמערכת החינוך בישראל", אמר בהצהרה מחוץ לביתו שברעננה.

"לכל אדם יש תחליף, גם לי", המשיך בנט. "אני יכול להבטיח לכם שאתם בידיים טובות. אני מתחייב לבצע חפיפה מסודרת לכל שר שיחליף אותי כדי לצמצמם את הזעזועים לקראת פתיחת שנת הלימודים בעוד 90 ימים".

בהתייחס לפיזור הכנסת ה-21 שזה עתה הושבעה, אמר בנט כי "מדינת ישראל נקלעה למערכת בחירות נוספת. זה לא דבר טוב, אבל יש כאן הזדמנות לכולנו לבוא אליה חכמים יותר, רציניים יותר וצנועים יותר". לדברי בנט, שמאז עזיבתו את הבית היהודי מנסה להתקרב לכלל האוכלוסיות, "נהיה מפלגה שלא מוותרת ולא מתפשרת על עמדותיה, אבל לא מחפשת רק לריב עם השמאל".

בהמשך להודעתו לאחר פיטוריו, אמר בנט: "תודתי העמוקה לכם הציבור הישראלי ולבורא העולם, על שהענקתם לי את הזכות הנדירה להוביל את מערכת החינוך של ילדי ישראל בארבע השנים האחרונות. עשיתי הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל ולמען ילדי ישראל שאני כל כך אוהב".

בהמשך להערכות ולדיווחים כי שרת המשפטים לשעבר לא תרוץ במסגרת רשימת הימין החדש, יצוין כי בהצהרתו, בנט ונמנע מלהזכיר את שמה. הערכה היא כי שקד עשויה להתמודד בליכוד, אם כי מסתמן כי ראש הממשלה מתנגד לכך. גורם בליכוד אמר היום כי "סיכוי קלוש מאד שנתניהו ישריין את שקד בליכוד לקראת הבחירות הקרובות".

מפלגת הימין החדש בהנהגתם המשותפת של איילת שקד ונפתלי בנט, לא עברה את אחוז החסימה, לאחר שכ-1,400 קולות היו חסרים להם. הערב, כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הדיח אותם מכיסאם. בעקבות פיטוריהם, הציבו ראשי איחוד מפלגות הימין - יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' – את דרישתם לנתניהו, לפיה הוא יש להעביר את תיקי המשפטים והחינוך שהתפנו – אליהם.

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה