נטורופתיה ורפואה טבעית

להשיג ויטמין D איכותי, ישירות מהמקור

מהו המקור היעיל ביותר לוויטמין D, ולמה הוא חשוב כל כך? כך תפיקו ויטמין D בצורה הטובה ביותר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ויטמין D מחולל פעולות נפלאות בגופנו: הוא יכול לעצור התפתחות אוסטיאופורוזיס, משפר את איכות השינה, מפחית לחץ דם, עוזר במניעת סוגים שונים של סרטן, משפר את מצב הרוח, מקל על דיכאון וסכיזופרניה, מחזק את המערכת החיסונית, מפחית רמות גבוהות של סוכר בדם, מפחית את רמות הכולסטרול "הרע" בדם ועוד.

איך נשיגו? חשוב לדעת כי שני תחומי תדר עיקריים של הקרינה האולטרה-סגולית מהשמש המגיעים לפני כדור הארץ ומשפיעים עלינו ביומיום הם: UVA ו-UVB.

קרינת UVA, המהווה את רוב הקרינה מהשמש, קיימת במשך כל שעות היום, כל השנה, והיא חודרת דרך העננים וחלונות זכוכית (ברכב למשל). היא חודרת לעור לעומק, לשכבת הדרמיס, שהיא שכבת העור שמתחת לאפידרמיס, לכן נזקיה נראיםפחות באופן מיידי, אך היא גורמת לבעיות בטווח הארוך בחשיפה מרובה: הזדקנות העור, קמטים, כתמים ונימים מורחבים.

קרני UVB נעצרות בשכבת האפידרמיס (השכבה החיצונית של העור). חשיפת יתר לקרני UVB היא זו שגורמת לשריפת העור ולנזקי עור הנראים לעין. עיקר קרינת ה-UVB מגיעה אלינו בשעות החמות ביום. קרניים אלה אינן חודרות עננים או חלונות זכוכית. מה שגילה האדם עד כה הוא שהשמש עוזרת ביצירת ויטמין D בגופנו רק באמצעות קרני UVB. השעות הטובות ביותר להיחשף לשמש על מנת ליצור בגוף מספיק ויטמין D הן 14:00-10:00 לערך. ברגע שהעור מתחיל להאדים מעט מהשמש - זה הזמן לפרוש ממנה או להגן על העור, מאחר שלא תהיה תוספת ייצור של ויטמין D, והחשיפה הממושכת מזיקה. לכן חשוב לבדוק בקרמים מקדמי הגנה שהם מונעים משני סוגי הקרניים לחדור לעור (שימוש מוגזם בקרמים להגנה לא רצוי כלל, כי החומרים שבהם חודרים לגופנו ומזיקים ברעילותם).

לאדם הממוצע מספיקה, בד"כ, חשיפה של כ-15 דקות ביום לשמש. אבל חשוב לדעת שצריך בדור שלנו 3 תנאים נוספים לייצור כמות מספקת של ויטמין D מהשמש:

  1. נוכחות מספקת של שכבת שומן טבעית על העור שעוזרת לייצור הוויטמין (סיבון יתר בכל האיברים אינו בריא בכל מקרה ומיותר).
  2. הימנעות משימוש בקרם טיפוח לעור עם תוצרי נפט, המפריעים לתהליך יצירת ויטמין D.
  3. מי שתייה עם כלור ופלואור מהברז מפריעים ליצירת ויטמין D (יש חברות מים המספקות סינוני מים טובים).

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת אור-פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותויטימינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה