חדשות בארץ

ליברמן: אם אוכל – אשקול לעמוד בראשות הממשלה הבאה

יו"ר ישראל ביתנו דחה את האשמות הליכוד כי לא התכוון להיכנס לקואליציה וטען כי ראש הממשלה נתניהו נכנע למפלגות החרדיות: "אם נביא מספיק מנדטים – נשקול לעמוד בראשות הממשלה"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הערב (מוצאי שבת) כי לאחר הבחירות ישקול להציג את עצמו כמועמד להרכיב את הממשלה הבאה, וזאת אם יקבל מספר מספיק של מנדטים.

בראיון לדנה וייס בחדשות 12, הגיב ליברמן על ההאשמות שהטיחו בו בכירי הליכוד, בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהן במהלך המשא ומתן לא התכוון כלל להצטרף לקואליציה. לדבריו, הליכוד ניהל עם ישראל ביתנו משא ומתן "אגוצנטרי ומזלזל". במקביל, הוסיף, "מאחורי גבי נתניהו ניהל משא ומתן עם השמאל – עם אבי גבאי, איציק שמולי, סתיו שפיר ושלי יחימוביץ'. לפני שהתחילו איתנו משא ומתן, נתן אשל הבטיח שיש לו רכש מכחול לבן. ניסו לפתות את כל חברי הכנסת שלי ולפרק לי את הסיעה. אנחנו ניהלנו את המשא ומתן בידיים נקיות".

ליברמן חזר על טענתו לפיה נתניהו 'נכנע לחרדים', והאשים את המפלגות החרדיות ב"שכרון כוח". לדבריו, "גם בפעם הבאה כשנגיע לגשר – אנחנו בהחלט בעד ממשלת ימין. לא משנה לי מי יהיה בראש, אבל לא נסכים לממשלה חרדית. אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה". הוא הכחיש ציטוטים בשמו שהובאו בתקשורת, לפיהם הוא 'יגלה את האמת' על נתניהו: "אני לא מתכוון לנהל קמפיין אישי, אלא קמפיין ענייני. מבחינה עניינית הייתה פה כניעה לחמאס, ומשלמים לו פרוטקשן, והייתה כניעה לחרדים".

בתשובה לשאלה האם יסכים לשבת בממשלה בראשות נתניהו, אמר ליברמן: "אין לי עניין אישי, זו לא נקמה, אני לא סוגר חשבונות, הכל תלוי בקווי היסוד של הממשלה. אם לא יהיה חוק הגיוס בנוסח המקורי – אז לא ניתן יד. אם מישהו רוצה כל הזמן להיכנע – פעם אחת לחמאס ופעם למישהו אחר – זה לא יקרה".

בסיום הראיון, בתשובה לשאלה האם הוא רואה את עצמו כראש ממשלה בעתיד, אמר ליברמן: "אני רואה את עצמי בראש ישראל ביתנו, יש לנו קמפיין לא פשוט וצריך להצליח. מעולם לא אמרתי שהחלום להיות ראש ממשלה מסנוור אותי. נעשה את המקסימום. אם נביא מספיק מנדטים – נשקול. לא נביא מספיק מנדטים – אנחנו אנשים מציאותיים".

כזכור, בהצהרה שהעניק שלשום לתקשורת אמר נתניהו כי "ליברמן הוא המפיל הלאומי, מפיל סדרתי של ממשלות ימין". הוא ציין כי "רק מפלגה אחת, רק אדם אחד, אביגדור ליברמן, סירב לקיים את הבטחתו לבוחר. הוא שוב הפיל ממשלת ימין – בפעם השנייה בתוך 8 חודשים. הוא קיבל כל מה שרצה. הוא קיבל גם את חוק הגיוס. את כל מה שצה"ל צריך, היעדים והמכסות לפי החוק שלו". נתניהו הדגיש כי לא חוק הגיוס הוא שעמד מאחורי נחישותו של ליברמן שלא להיכנס לממשלה: "הוא מחפש איזה פטנט, משהו שישאיר אותו מעל אחוז החסימה. הוא הופך לאנטי-חרדי. בשביל חופן מנדטים, בשביל גחמה אישית, אמביציה אישית, עקרונות משתנים – האיש זה מוכן לקחת מדינה שלמה, לזרוק אותה למערבולת של בחירות יקרות ובזבזניות".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןישראל ביתנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה