חדשות בארץ

נתניהו: ליברמן – מפיל סדרתי של ממשלות ימין

ראש הממשלה תקף בחריפות את אביגדור ליברמן והאשים אותו בהפלת ממשלות ימין מתוך גחמה אישית ואובססיה: "הימין לא יכול לסמוך עליו"

נתניהו, הערב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בעקבות ההחלטה על ההליכה לבחירות מוקדמות. את דבריו הקדיש למתקפה חריפה נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהמשבר שיזם הוביל לפיזור הכנסת.

נתניהו פתח את דבריו בציון העובדה שרוב עצום של 2.5 מיליון אזרחים בחר בו לכהן כראש ממשלה באמצעות הבחירה במפלגות שהצהירו כי ימליצו עליו להרכיב את הממשלה: "רק מפלגה אחת, רק אדם אחד, אביגדור ליברמן, סירב לקיים את הבטחתו לבוחר. הוא שוב הפיל ממשלת ימין – בפעם השנייה בתוך 8 חודשים. הוא קיבל כל מה שרצה. הוא קיבל גם את חוק הגיוס. את כל מה שצה"ל צריך, היעדים והמכסות לפי החוק שלו".

"ליברמן הוא המפיל הלאומי", הוסיף נתניהו, "מפיל סדרתי של ממשלות ימין". הוא ציין כי אם לליכוד ולשותפות הקואליציוניות שלו היו 61 מנדטים ללא ישראל ביתנו – הייתה קמה ממשלה: "זה בדיוק מה שקרה אחרי הבחירות ב- 2015. גם אז ליברמן סירב להצטרף, והקמנו ממשלת 61. גם אז ניסיתי להכניס אותו בכל דרך, הצעתי לו הכל, אבל הוא פשוט לא רצה. הוא קיווה שאם יישאר בחוץ – ממשלת הימין תיפול מעצמה. רק כשראה שהיא לא נופלת – הוא נכנס".

ראש הממשלה הדגיש כי לא חוק הגיוס הוא שעמד מאחורי נחישותו של ליברמן שלא להיכנס לממשלה. לדבריו, כשישראל ביתנו נכנסה לבסוף לממשלה ב- 2016, ניסוחו של חוק הגיוס ששרר היה נוח יותר לחרדים: "עם החוק הזה הוא לא אומר מילה, לא אומר פסיק. כשהוא רוצה להצטרף – אין עקרונות., כשהוא רוצה להפיל ממשלת ימין – יש עקרונות". נתניהו הציג למצלמה את גרף המנדטים של ישראל ביתנו, שירד מ- 15 ב- 2009 ל- 5 בבחירות האחרונות, וטען כי זו אחת הסיבות להתנהלותו של ליברמן: "עוד מעט זה מגיע לקו האדום. אם הוא ימשיך כך – הוא יורד מתחת לאחוז החסימה וייעלם. אז הוא מחפש איזה פטנט, משהו שישאיר אותו מעל אחוז החסימה. הוא הופך לאנטי-חרדי. בשביל חופן מנדטים, בשביל גחמה אישית, אמביציה אישית, עקרונות משתנים – האיש זה מוכן לקחת מדינה שלמה, לזרוק אותה למערבולת של בחירות יקרות ובזבזניות. זו הסיבה ה- 1. בשביל חופן מנדטים שאני אומר שהוא לא יקבל".

נתניהו הוסיף וטען כי הסיבה הנוספת למשבר המכוון שהוביל ליברמן הינה אובססיה להפלת ממשלות ימין: "לפני כמה ימים הוא נפגש עם אחד מראשי המפלגות שרצו להיכנס לקואליציה. הוא שאל אותו 'למה אתה לא נכנס?', והוא אמר בתשובה: 'מה, אני אתן לביבי להרכיב ממשלה? הוא יישאר פה עוד 10 שנים'".

"שילוב של גחמה אישית ואובססיה להפיל ממשלות ימין", סיכם נתניהו. "הוא מפיל סדרתי של ממשלות ימין. אם יוכל – הוא יעשה זאת שוב בעוד 3 חודשים, בפעם ה- 4. הימין לא יכול לסמוך על ליברמן".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה