חדשות בארץ

יהדות התורה השיקה את מטה הבחירות: "ליברמן סחט אותנו. נזכור לו את זה"

לאחר האשמות השנויות במחלוקת של יו"ר ישראל ביתנו כלפי החרדים ומהלכיו החד-צדדיים שהביאו להפלת ממשלת ימין, ביהדות התורה עולים למתקפה חסרת תקדים ומבטיחים כי פעולותיו לא יישכחו. גפני: "חוקים כאלו התקבלו ברוסיה לפני הורדת או העלאת מסך הברזל -  הדיקטטור אומר ובזה נגמר העניין"

אירוע פתיחת הקמפיין של "מפלגת יהדות התורה" בבני ברק (צילום: פלאש 90)אירוע פתיחת הקמפיין של "מפלגת יהדות התורה" בבני ברק (צילום: פלאש 90)
אא

לפיד 2? בכנס השקת מטה הבחירות של רשימת "יהדות התורה המאוחדת" שנערך היום (חמישי), תקפו ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, את התנהלותו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כלפי הציבור החרדי. "דבריו הם קריאת תיגר על הציבור החרדי", אמר ליצמן והוסיף: "היום סחטו אותנו. נזכור לו את זה".

לאחר דברי ההסתה החמורים של ליברמן נגד המגזר החרדי, בהם אמר כי הוא "נגד מדינת הלכה", ביהדות התורה לועגים על דבריו. "מעולם לא שמעתי שזאת מדינת הלכה. במשא ומתן יכול היה להיות הסכם טוב, אבל ליברמן לא רצה את חוק הגיוס וכל דבר אחר. מה שהוא אמר היום במסיבת העיתונאים זו קריאת תיגר על הציבור החרדי", אמר ליצמן.

סגן שר הבריאות אף חשף כי "חששנו כל הזמן שזה מה שהולך להיות, הגישה שלנו לכל אורך המשא ומתן לא היה טוב. היה רק משא ומשא. פעם ראשונה שהולכים לבזבז מיליארדי שקלים על פסיקים".

לדבריו הצטרף ח"כ גפני שאמר גם הוא: "נקלענו למערכת בחירות שעולה הרבה כסף ולא תגרום לשינויים דרמטיים. ישראל צריכה את הכסף לילדים נכים ולנושאים שונים ומגוונים לחברה הישראלית. זורקים כסף לפח כי ליברמן החליט. יו"ר דגל התורה הדגיש כי קמפיין הבחירות של המפלגה לא יתמקד בליברמן - אלא על "מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית". בהתייחס לחוק גיוס חובה שליברמן מתעקש עליו, אמר: "חוקים כאלו התקבלו ברוסיה לפני הורדת או העלאת מסך הברזל -  הדיקטטור אומר ובזה נגמר העניין. אי אפשר לנהל דמוקרטיה ככה".

נזכיר כי מוקדם יותר אמר ליברמן כי "צריך להבין בקשר לחוק הגיוס: הציבור הישראלי מאס בכניעה לחרדים. זה לא בא במקרה. זה בא אחרי חוק המרכולים, אחרי חרם הצרכנים במפעל בירוחם, אחרי גשר יהודית, זה בא בניסיון להפסיק למכור כרטיסים לגן החיות התנ"כי. אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה".

ליברמן הוסיף: "כל הזמן אני קורא 'מה מסתתר מאחורי ההחלטה של איווט? מה הם רצו? נקמה אישית?'. אני חוזר עוד פעם, ואף אחד לא חייב להאמין. יהיו פה הרבה שמועות ויהיו פה הרבה האשמות. קחו רק את העובדות: העובדות הן שאת עמדתנו בנושא חוק הגיוס קבענו מזמן, גם כשהבחירות לא היו באופק.

"המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס התחיל עוד בפברואר-מרץ 2018. כשהגענו לנשיא המלצנו על בנימין נתניהו. גם כשהתבקשנו על ידי הליכוד לתמוך בכל מיני יוזמות בחודש וחצי האחרון, כולל שינוי חקיקה בנושא מספר השרים והמבקר, תמכנו. לכן, מי שמחפש מתחת לפנס, שקודם כל יפנה למציאות".

על רקע איום המפלגות החרדיות כי מהלך לא יישכחו במהרה, ליברמן טען כי "אין לי שום דבר נגד הציבור החרדי, אני חושב שהם צריכים להשתלב, אבל זו חייבת להיות ממשלה שמשקפת את האינטרסים של כל הציבור. לא יכול להיות שהממשלה תהיה תחת תכתיב של קבוצה אחת בלבד".

תגיות:יהדות התורהמשה גפניאביגדור ליברמןחוק הגיוסיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה