חדשות בארץ

ליברמן משיב אש: "איש מקיסריה מאשים איש מנוקדים שהוא שמאלני"

שעות לאחר הדרמה הפוליטית שהובילה את ישראל לבחירות חוזרות, וחילופי המהלומות בין נתניהו וליברמן נמשכים במלוא המרץ. לאחר שראש הממשלה האשים את ליברמן כי חבר לשמאל במזימה להפיל ממשלת ימין, האחרון לא טמן ידיו בצלחת והטיח בפני נתניהו כי הוא זה שהצביע על ההתנתקות ולא פינה את חאן אל-אחמר

ליברמן, אמש (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ליברמן, אמש (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שעות לאחר הדרמה הלילית שהובילה את הכנסת ה-21 להצביע בקריאה שנייה ושלישית על פיזורה, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב היום (חמישי) למתקפות הליכוד המאשימות אותו בהפלת ממשלת ימין וגרירתה של ישראל לבחירות חוזרות. ממסיבת העיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב.

בישיבת הסיעה שהתקיימה בבית סוקולוב בתל אביב, פתח ליברמן את דבריו: "דבר ראשון שאני רוצה להתייחס אליו זה מסע הדיס-קרדיטציה שהתחיל מאתמול ונמשך מהבוקר בקצב מסחרר. אני מצטער גם על התוכן וגם על הסגנון. מתנהל פה דיון לא ראוי, כשראש הממשלה - או שנקרא לו האיש מקיסריה - מאשים איש מנוקדים שהוא שמאלני. אז אני רוצה להזכיר לראש הממשלה שזה היה דווקא זה שהצביע בעד ההתנתקות בכנסת. זה היה דווקא ראש הממשלה שלנו שהוביל את ההתנצלות בפני הדיקטטור ארדואן. זה היה דווקא ראש הממשלה שמנע וטרפד את חוק עונש המוות למחבלים. זה ראש הממשלה שמונע פינוי של חאן אל-אחמר למרות שבג"ץ אישר את זה. הוא זה שמחליט להעביר 30 מיליון דולר לחמאס מרצועת עזה".

"ממה שראיתי היום בהשתלחויות של תומכי ראש הממשלה", המשיך ליברמן, "אין לזה שום קשר לימין. אין לזה שום קשר בכלל לתפיסה פוליטית כלשהי. מדובר בפולחן אישיות ולא בתפיסה הפוליטית. אני מציע שנהיה בוויכוח ענייני במקום לתחזק את פולחן האישיות כמו שעושה אותו כלי תקשורת פרסונלי".

ליברמן גם התייחס לדבריו של הממונה על המשא ומתן מטעם הליכוד, השר יריב לוין, שטען כי ליברמן החליט שהוא לא מעוניין להיכנס לממשלה ולכן הוא הציב תנאי שהיה ברור שהוא תנאי בלתי אפשרי. בהתייחסותו, לגלג ליברמן על דבריו וכינה זאת "דברי סכיזופרניה". הוא פנה בציניות לאנשי מטה הליכוד ואמר כי הם "חייבים לגייס קודם כל פסיכיאטר".

ליברמן הוסיף: "כל הזמן אני קורא 'מה מסתתר מאחורי ההחלטה של איווט?' מה הם רצו? נקמה אישית? אני חזור עוד פעם ואף אחד לא חייב להאמין. יהיו פה הרבה שמועות ויהיו פה הרבה האשמות. קחו רק את העבודות: העובדות הן שאת עמדתנו בנושא חוק הגיוס קבענו מזמן", טען. "גם כשהבחירות לא היו באופק. המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס התחיל עוד בפברואר-מרץ 2018".

ליברמן שב והזכיר כי במהלך סבב ההתייעצויות עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מפלגתו המליצה על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. הוא הוסיף כי מאז יום הבוחר ועד לפיזור הכנסת, מפלגתו תמכה בכל יוזמות החקיקה של הליכוד. "לכן", הסביר, "מי שמחפש מתחת לפנס, שקודם כל יפנה למציאות".

במענה לטענות הליכוד כי כבר מתחילה לא רצה ליברמן להצטרף לקואליציה, טען כי גם בליכוד לא רצו אותו: "ניסיתי להסביר לעצמי - נתניהו לא רצה אותנו בממשלה. מהיום הראשון אנשי ליכוד ביקשו לקנות אנשים במפלגות אחרות ולהסתדר בלעדינו", תקף. "המגעים של 'רכש שחקן זר' התחילו יום אחרי הבחירות. הרכש הזה הוא ניסיון לקנות חכים אחרים נמשכים עד אתמול בערב".

יו"ר ישראל ביתנו חשף כי בליכוד ביצעו מספר ניסיונות לפרק את מפלגתו. "לא אכנס לכל הפרטים אבל ביום שלישי ניסו לקנות ח"כים במפלגת העבודה וגם פה. יש 4 ח"כים בישראל ביתנו ואין אחד שלא קיבל הצעה לעבור לליכוד", טען. "כל אחד מהם קיבל הצעה מפתה מטעם הליכוד לעזוב את ישראל ביתנו ולבגוד בי ולעבור לצד השני. מהתחלה לא הייתה כוונה לראות בנו פרטנר לקואליציה. בליכוד היו בטוחים שנישבר ונקבל את התכתיבים ולכן מי שאשם בעובדה שהמדינה הולכת לבחירות חוזרות  - זה אך ורק הליכוד".

אמש, שעה קלה לפני תום הדד-ליין להרכבת הממשלה, הציע ראש הממשלה בפני החרדים הצעה אחרונה בסוגיית חוק הגיוס, לפיה החוק יובא לאישור מחודש בכנסת בנוסח אותו דרש ליברמן, ובהמשך יוכן לקריאה שנייה ושלישית "בהסכמה משותפת". במידה ולא תושג הסכמה עד סוף חודש יולי – מועד פקיעת הסדר "תורתו אומנותו", על פי החלטת בג"ץ – יצטרכו החרדים לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי, שמשמעותו גיוס מלא כמו לכל חלקי הציבור. אך בעוד ההצעה התקבלה על ידי החרדים, בהנחיית מנהיגי יהדות התורה וש"ס, למרבה ההפתעה היא נדחתה על הסף על ידי ליברמן, כשהוא אף מוסיף ומאשים את נתניהו בכניעה לחרדים. תגובת ראש הממשלה לא איחרה מלבוא והלה הטיח בו בחזרה כי "ליברמן, לצערי, הוליך שולל את המצביעים שלו. לא הייתה לו שום כוונה מהרגע הראשון לבצע את מה שהוא אמר. זה פשוט לא יאומן. ליברמן עכשיו הוא חלק מהשמאל. הוא מפיל ממשלות ימין".

מי שהצטרף הבוקר לדבריו של נתניהו, היה יריב לוין שהוסיף כי "זה כמו שהוא היה אומר 'אני מוכן להיכנס לממשלה, יש לי רק דרישה אחת: שחברי הכנסת של יהדות התורה יבואו לאכול איתי צהריים במסעדה לא כשרה".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה