חדשות בארץ

לאחר הקדמת הבחירות: לאן מועדות פניהם של בנט ושקד?

התפזרות הכנסת חודש בלבד לאחר תחילת דרכה מקנה הזדמנות שנייה לנפתלי בנט ואיילת שקד לחזור מוקדם מהצפוי אל החיים הפוליטיים. האם שקד תמצא את ביתה הפוליטי החדש בליכוד? והאם בנט ינסה לחבור לגורמים פוליטיים אחרים כדי להימלט מאימת אחוז החסימה?

בנט ושקד (תמונות: יונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90)בנט ושקד (תמונות: יונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90)
אא

איילת שקד ונפתלי בנט נפגשו אתמול (רביעי) בתל אביב כדי לדון בהמשך דרכם המשותפת במפלגת הימין החדש. הפגישה התקיימה על רקע הסבירות הגבוהה שהכנסת תפזר את עצמה, כפי שאכן הוחלט מספר שעות לאחר מכן.

כזכור, שקד ובנט הודיעו בסוף דצמבר 2018 על פרישתם מהבית היהודי ועל הקמת הימין החדש. המהלך הפוליטי שלהם נכשל כישלון חרוץ, והמפלגה לא עברה את אחוז החסימה. בעקבות הכישלון, הודיעה שקד כי היא נוטלת פסק זמן מהחיים הציבוריים. כעת, בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות, ניתנת לה ולבנט הזדמנות שנייה לחזור אל הכנסת מהר מן הצפוי.

בשבועות שלאחר הבחירות, רווחה במערכת הפוליטית ההערכה כי במוקדם או במאוחר שקד תצטרף לליכוד. אתמול דווח בכאן חדשות, בהסתמך על מקורות בכירים בליכוד, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לצרף אותה לרשימת המפלגה לכנסת, ולהעניק לה שיריון במקום גבוה, וזאת לאור הפופולריות הגבוהה לה היא זוכה הן בקרב ציבור בוחרי הימין והן בקרב פעילי הליכוד. בחדשות 12 פורסם כי חברי כנסת בליכוד – כולל בצמרת המפלגה – מפעילים לחץ על נתניהו לשריין את שקד. במגעים עם שקד מעורב נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה, ועל פי הדיווח היא נתנה את הסכמתה העקרונית למהלך אך דרשה לקבל מקום בחמישייה הראשונה של הרשימה.

אופציה נוספת שמתגלגלת במסדרונות הפוליטיים היא ששקד תחזור לבית היהודי. בניגוד לבנט, שנחשב כ'אישיות בלתי רצויה' בקרב פעילי המפלגה הדתית-לאומית, שקד זוכה להערכה רבה, ובמפלגה יש לא מעטים הסבורים כי עליה להחליף את הרב רפי פרץ, שנבחר לפני הבחירות לעמוד בראש הבית היהודי. אלירן טל דיווח בערוץ 20 כי שקד עומדת לערוך בחודש הבא כנס גדול עם פעילי המפלגה. כנס זה יכול מחד לבשר על כוונתה לשוב לבית היהודי, אך מאידך גם על רצונה לגייס לצדה תומכים שיצטרפו עמה לליכוד.

בימין החדש הבהירו בתחילת השבוע כי המפלגה מתכוונת לרוץ לבחירות – "עם שקד או בלעדיה". אלא שבנט, למוד הניסיון המר של הבחירות שהסתיימו זה לא מכבר, צפוי לחתור לשותפות עם גורמים פוליטיים אחרים על מנת למנוע את הסיכון לכישלון נוסף. הוא היה שמח להשתלב בליכוד, אך אפשרות זו לא נראית ריאלית לאור יחסיו המתוחים עם נתניהו.

יש להניח שבנט לא אמר נואש מהניסיונות להשאיר את שקד לצדו, בימין החדש. אם המהלך לשילובה בליכוד לא יצא לבסוף אל הפועל, סביר שהיא תיענה לכך בחיוב, אלא שהפעם היא תדרוש 'להחליף מקומות' עם בנט ולקבל לידה את תפקיד יו"ר ראש המפלגה.

תגיות:נפתלי בנטהליכודאיילת שקדבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה