בריאות ותזונה

תדאגו לעצמכם: 4 תחליפי סוכר שיעשו רק טוב לגוף שלכם

המודעות להשפעותיו השליליות של הסוכר הלבן עולה וגוברת מזה שנים, ומיליונים ברחבי העולם כבר עברו לתחליפי סוכר בריאים יותר. לפניכם ארבעה תחליפים מומלצים במיוחד

אא

המודעות להשפעותיו השליליות של הסוכר הלבן עולה וגוברת מזה שנים, ומיליונים ברחבי העולם כבר עברו לתחליפי סוכר בריאים יותר - כשהדבר ניתן. תעשיות המזון העולמיות משלבות כיום סוכר גם במוצרי צריכה בסיסיים כגון לחם, כך שלעבור לתחליפי סוכר - זה מתבקש כשהדבר אפשרי. לפניכם כמה תחליפי סוכר מהמובילים והמומלצים ביותר:

 

לא רק לתינוקות: רסק תפוחים/ רסק בננה

בין אם אתם מחפשים תחליף סוכר לאפייה ובין אם מתחשק לכם קינוח מתוק - רסק תפוחים או רסק בננות מהווה תחליף סוכר נהדר שיש בו גם לא מעט סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים חיוניים. רסק בננות מעולה באיזון לחץ דם, אך בשל רמת האשלגן הגבוהה שבו - עדיף שלא לצרוך אותו בכמויות גדולות, ומי שסובל מבעיות בכבד או בלב - ראוי לו שיימנע מצריכתו. 

 

סטיביה

צמח הסטיביה מיובא ארצה מדרום אמריקה - שם הוא גדל פרא וממנו מפיקים את תחליף הסוכר האהוב בצורת אבקה, כמוסות וטיפות. החומר הפעיל בסטיביה נקרא 'סטיביוזיד' והוא זה שלמעשה מקנה לצמח את את המתיקות שלו. 

בשנים האחרונות מעדיפים דיאטנים את הסטיביה כתחליף סוכר לסוכרתיים, אך למרות שיש בה יתרונות רבים, היא אינה מומלצת למי שסובל מלחץ דם גבוה ומבעיות כליות, לב וכבד. 

 

סוכר קוקוס 

סוכר קוקוס הוא אחד התחליפים היותר אהובים על טבעונים, אך לא רק. סוכר קוקוס מגיע בצורה של נוזל, אחרי תהליך אידוי. סוכר קוקוס מעולה לאנשים בריאים היות והוא מכיל ויטמינים ומינרלים רבים כגון ברזל, אשלגן, ויטמין B8 ועוד, אך לאנשים הסובלים מבעיות לחץ דם ולב - לא מומלץ לצרוך אותו בכמות גדולה. 

 

אגבה 

סירופ אגבה מיוצב מצמח האגבה (באנגלית: Agave) שמאוד מזכיר במראהו את צמח האלוורה ומגיע ממקסיקו ואמריקה התיכונה. 

האגבה הוא כעין נוזל צהבהב שהיתרון הגדול ביותר שלו הוא שהוא בעל מדד גליקמי נמוך, ומכאן שהוא מעולה כתחליף סוכר לסוכרתיים. יש הטוענים כי צריכה מוגברת שלו מזיקה וגורמת למחלות כגון השמנת יתר - היות והוא מכיל 90% פרוקטוז. 

תגיות:תחליפיםסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה