חדשות בארץ

האם איילת שקד תצורף לרשימת הליכוד?

על פי דיווחים שונים, בליכוד פועלים לצרף את שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, וראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לשריין אותה במקום גבוה ברשימת מועמדי המפלגה לכנסת

(תמונות נתניהו ושקד: נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל, פלאש 90)(תמונות נתניהו ושקד: נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נערך לבחירות חדשות, על רקע משבר הרכבת הממשלה והאפשרות הריאלית לפיזורה של הכנסת ה- 21. במסגרת ההיערכות, מקורות בכירים בליכוד אומרים כי הוא שוקל לצרף את שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, לרשימת המפלגה לכנסת, ולהעניק לה שיריון במקום גבוה. כך דווח הבוקר (רביעי) בכאן חדשות.

על פי הידיעה, הגורמים הבכירים טוענים כי שקד נהנית מפופולריות גבוהה הן בקרב ציבור בוחרי הימין והן בקרב פעילי הליכוד. דיווח זה מתווסף לידיעה אמש של עקיבא נוביק בחדשות 13, לפיה מקורבו של נתניהו, נתן אשל, פועל מאחורי הקלעים לצרף את שקד לליכוד. דוברו של נתניהו, יונתן אוריך, מסר בתגובה כי אין החלטה כזו. משקד טרם נמסרה תגובה.

שקד ושר החינוך היוצא, נפתלי בנט, הודיעו בסוף דצמבר 2018 על פרישתם מהבית היהודי ועל הקמת מפלגת הימין החדש. המהלך הפוליטי שלהם נכשל כישלון חרוץ, והימין החדש לא עבר את אחוז החסימה. בעקבות הכישלון, הודיעה שקד כי היא נוטלת פסק זמן מהחיים הציבוריים. בשבועות שלאחר הבחירות, רווחה במערכת הפוליטית ההערכה כי במוקדם או במאוחר היא תצטרף לליכוד.

אם שקד תחליט לקצר את פסק הזמן שלה ולחזור לפוליטיקה, אופציה נוספת העומדת בפניה היא לחזור לבית היהודי. בניגוד לבנט, שנחשב כ'אישיות בלתי רצויה' בקרב פעילי המפלגה הדתית-לאומית, שקד זוכה להערכה רבה, ובמפלגה יש לא מעטים הסבורים כי עליה להחליף את הרב רפי פרץ, שנבחר לפני הבחירות לעמוד בראש הבית היהודי. על פי הדיווח אתמול של אלירן טל בערוץ 20, שקד עומדת לערוך בחודש הבא כנס גדול עם פעילי המפלגה. כנס זה יכול מחד לבשר על כוונתה לשוב לבית היהודי, אך מאידך גם על רצונה לגייס לצדה תומכים שיצטרפו עמה לליכוד.

כזכור, בימים האחרונים התפרסמו דיווחים שונים בתקשורת, לפיהם שקד מתכוונת לחבור ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ולרוץ עמו יחד בבחירות. על פי הידיעות, השניים שוחחו לאחרונה מספר פעמים, ובמערכת הפוליטית נפוצה חרושת של שמועות כי השניים מתכננים מהלך פוליטי משותף. שקד, שנאמה שלשום בכנס לשכת עורכי הדין באילת, הכחישה את השמועות. "חשבתי שזה נאום פרידה ממשרד המשפטים ושבשבוע הבא אעזוב את רחוב צלאח א-דין", אמרה, "אבל לפוליטיקה חוקים משלה ואי אפשר לדעת מה יהיה עד יום רביעי. מה שכן אני יכולה לומר – שהפרסומים מאתמול בענייני אינם נכונים".

תגיות:הליכודאיילת שקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה