פעילות הידברות

מנוחה פוקס בסדנה חדשה: "הוא לא ילד רע"

"תפסיק מיד לדבר אלי ככה!". נשמע לכם מוכר? מה עושים כשהילד מתחצף ופורץ את הגבולות בבית? האם זה אומר שיש לכם ילד רע? מנחת ההורים מנוחה פוקס יוצאת בבשורה: עם קצת הכוונה תוכלו לרוות ממנו נחת אמיתית. בסוף המאמר מחכה לכם הפתעה ממנה הקמפוס היהודי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שעת צהריים מאוחרת. את חוזרת הביתה אחרי עוד יום עבודה מתיש, מחכה רק לנוח על הספה לכמה דקות של שקט. מהר מאוד מתברר לך שרגעים של שקט זה הדבר האחרון שאת הולכת לקבל עכשיו. מוטי בן ה-7 התחיל במריבות עם יוסי בן ה-5, כל הניסיונות להשקיט את המריבה ולהשכין שלום בין שני הניצים, נוחלים כישלון חרוץ. העייפות כבר מתחילה לתת את אותותיה ואת צועקת על מוטי שיוותר ליוסי. אבל אז מגיע התשובה של מוטי: "את לא תגידי לי מה לעשות, לא רוצה לשמוע אותך"... החוצפה שלו מוציאה אותך מהכלים. בלית ברירה את מתחילה לחלק עונשים שגוררים בכיות, וכל החלומות על רגעים של שקט הולכים ונגנזים.

בבתים רבים הסיפור חוזר על עצמו בסיטואציות שונות. הילד מתחצף, שובר את הגבולות בבית, ואנו ההורים מנסים להשליט סדר בבית – בהפתעות, מבצעים ובקשות בלשון יפה – עד שהעצבים נגמרים וכבר אין לנו כוח, ואנחנו מתחילים במסכת עונשים שגורמת לילד להיות "רע" עוד יותר. זה מתסכל, זה מעייף, וזה מעיר בנו רגשות אשם. האם אני הורה כושל? האם הילד שלי רע? מה עוד אני יכול לעשות?

מנחת ההורים המפורסמת מנוחה פוקס ממהרת להרגיע: "הילד המתוק שלכם הוא לא ילד רע. כל ההתנהגות שלו היא סימפטומים חיצוניים של רגשות שהילד חווה, אבל בעיקרו הוא ילד טוב, מקסים ואוהב אתכם מאוד". אז היכן טמונה הבעיה? "צריך לדעת שהילד עובר בכל יום חוויות מסעירות. בגילו הקטן זו מעמסה גדולה, הוא מגיע הביתה ורוצה לפרוק את הכל", מסבירה מנוחה. "אבל גם ההורים מגיעים אחרי יום ארוך ומתיש. השילוב הזה יוצר מתח גדול באוויר, שיכול לגרום להתפוצצות, ומכאן הדרך לחוצפה ולחוסר משמעת קצרה מאוד".

מנוחה משתפת אותנו: "הורים רבים פונים אלי בשאלה מה לעשות עם הילד שלי שלא שומע בקולי, שלא רוצה לעזור בבית, או ששופך דברים על הרצפה". כל אחד יודע שזה בעיה נרחבת בבתים רבים בישראל, אבל למנוחה פוקס יש פתרון. "החלטתי לקחת את כל הידע שצברתי במשך השנים ולבנות תכנית פעולה שמתאימה לכל הורה. הכנתי סדנה מיוחדת בה נלמד איך יוצרים משמעת בבית, ואיך לכונן יחס חם בין הורים לילדים". נשמע מסקרן, אבל אנו מנסים לברר האם זה באמת עובד. מנחת ההורים מחייכת: "אחרי שהעצות האלו עזרו למאות הורים לכונן משמעת ויחסים חמים עם הילדים, אין ספק שזה עובד, ועובד טוב". מנוחה משתפת אותנו במכתבי התודה הרבים שקיבלה מהורים שעברו את התהליך. "ישנם הורים שנכנסים לתהליך בחששות, יש להם ספקות - האם אפשרי בכלל לשנות את הילד, האם יש כזה דבר ילדים מחונכים וממושמעים, או שטבעם של ילדים הוא להתחצף. אבל כשהם מתחילים להשתמש בכלים שהם מקבלים בסדנה, הם מספרים על שינויים קיצוניים שחלו עם הילדים בבית".

מנוחה מסכמת: "הסדנה הזאת היא חובה לכל הורה שרוצה ליהנות מנחת אמיתית מהילדים שלו, למי שנמאס מחוצפה וחוסר משמעת. בסדנה הוא יקבל את הכלים איך ליצור אווירה חיובית בבית, ומי מאיתנו לא רוצה לחזור לבית שקט ושלו, מלא שמחה, חום ואהבה?"

לסיום, מנוחה פוקס מעניקה לכם מבצע ענק: ל-50 הרוכשים הראשונים, קופון על סך 250 ש"ח לרכישת הסדנה "הוא לא ילד רע" בקמפוס היהודי. בלחיצה כאן אתם נכנסים לסדנה, מקישים קוד קופון: מנוחה ומקבלים 250 ש"ח לרכישת הסדנה.

בנוסף, כל מי שרוכש את הסדנה עד ליום ראשון כ"ח באייר ע"ט (2/6/19 למניינם), יקבל במתנה את הסדנה הנוספת של מנוחה פוקס, "כך תשכיבו את הילדים לישון".

תגיות:מנוחה פוקסחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה