חדשות בארץ

ליברמן מכחיש: "אין חדש תחת השמש"

הערכה היא כי לאור חוק החסינות שעשוי להשאיר אותו שנים רבות בכס ראש הממשלה, יו"ר ישראל ביתנו גמר בליבו לסלק את בנימין נתניהו מבלפור. "שום הצעת פשרה לא הגיעה ואין מקום לפשרה", אומר הערב ליברמן

ליברמן מתלוצץ עם חברי הבית, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן מתלוצץ עם חברי הבית, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

על רקע הכחשת הליכוד כי לא מתקיימים כלל מגעים מול ישראל ביתנו, ולאחר שמוקדם יותר דווח כי לידיו של אביגדור ליברמן הושלשו כ-20 הצעות פשרה ונוסחאות שונות, הערב (שלישי) הצהיר ליברמן בתקיפות כי "שום הצעת פשרה לא הגיעה ואין מקום לפשרה".

על פי הציטוטים שהובאו בקשת 12, ליברמן שב והדגיש בשיחות סגורות כי "אין חדש תחת השמש", ומשכך, ההצעות שהוגשו אליו לא מהוות פריצת דרך במשא ומתן. "28 שעות זה הרבה זמן, צריך לקבל את הפתרון שהצענו - שהחרדים יצאו מהמליאה ולא יצביעו על החוק", חידד את דבריו, תוך שהוא טוען כי הוא לא מתכוון לשנות אות או פסיק בחוק.

על רקע זה, בליכוד החלו להיערך לבחירות חוזרות, והערב, בהמשך להצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישרה מזכירות הליכוד את המיזוג עם כולנו. החלטה נוספת שסימלה את כוחו האדיר של נתניהו בחוגי הליכוד, היא ביטול הפריימריז ואישור מועמדותו של נתניהו כמועמד הליכוד לראשות הממשלה בבחירות הקרובות. באופן זה חסם נתניהו דה-פקטו כל ניסיון להתמודד מולו כשהדגש הוא על הח"כ החדש ויריבו הפוליטי, גדעון סער. אם מרכז הליכוד אכן יאשר את המיזוג, שלטענת נתניהו יביא "40 מנדטים", הרי שכך לא יוכל כחלון לחבור מחר לבני גנץ ולהרכיב ממשלה חלופית.

גורמים בליכוד תולים את הסיבה שליברמן מערים קשיים על נתניהו, בכך שהראשון גמר אומר להדיח את ראש הממשלה לאור חוקי החסינות שעשויים להשאיר נתניהו בשלטון לעוד שנים רבות.

דיסאינפורמציה או אסטרטגיה מתואמת?

מוקדם יותר הערב טען חבר הכנסת דוד ביטן כי מסתמן התקדמות במגעים מול יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לפתרון המשבר הקואליציוני סביב סוגיית חוק הגיוס. על פי המתווה שהוצג, עניין יעדי הגיוס, שעומד בליבת המחלוקת בין החרדים לליברמן, תיקבע בחקיקת משנה ולא בחוק הכנסת, ומשכך ייקבעו היעדים על ידי גורמי המקצוע בכפוף לוועדה מקצועית-פרלמנטרית שתטפל בנושא. בראשות הוועדה יעמוד איש ישראל ביתנו. לדברי ביטן, כעת מצפים לתשובתו של ליברמן וכן לאישור היועצים המשפטים.

קודם לכך הכחיש דובר הליכוד, יונתן אוריך, את הדיווחים כי הערב צפוי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיפגש עם ליברמן. "לא נקבעה פגישה ואין כרגע שום התקדמות עם ליברמן, הוא דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן", האשים.

בתוך כך, לאחר ששלשום דווח כי ראש הממשלה הנחה את חברי הליכוד שלא לתקוף פומבית את ליברמן. אלא שאתמול, עם הצהרתו של נתניהו שבה הפיל את מלוא האשמה על ליברמן, דווח כי נתניהו התיר להשתלח בו. משכך, ניתן היה לראות היום את בכירי הליכוד מותחים ביקורת על התנהלותו של הראשון, כאשר אחת מהן, שרת התרבות מירי רגב, אמרה כי "ליברמן רוצה להפיל את בנימין נתניהו ואת ממשלת הליכוד". כן גם תקפה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, באומרה כי "מה שקורה כאן עכשיו זו טרפת מוחלטת של המערכת הפוליטית, את ליברמן לא מעניין הגיוס הוא לא יגייס חרדי אחד. הוא רוצה בעצם שנתניהו לא יהיה במשחק הפוליטי, כי הוא מבין שאין לו עתיד בהנהגת הימין".

תגיות:אביגדור ליברמןחוק הגיוסחוק החסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה