חדשות בארץ

סקר: הליכה לבחירות מוקדמות תחזק את ליברמן

על פי הסקר, שפורסם ב"מקור ראשון", ישראל ביתנו תקבל בבחירות הבאות 9 מנדטים, ויכולת המיקוח הפוליטית של אביגדור ליברמן תגדל

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סקר מנדטים, שפורסם היום (שלישי) ב"מקור ראשון", מלמד כי לו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, מפלגת ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן הייתה מתחזקת ועולה מ- 5 ל- 9 מנדטים.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון "דיירקט פולס", מפלגות הליכוד וכחול לבן יורדות במקצת – הליכוד במנדט אחד ל- 34, וכחול לבן ב- 2 מנדטים ל- 33. יהדות התורה נותרת עם 8 מנדטים, בעוד ש"ס נחלשת במעט ל- 7. חד"ש-תע"ל ומפלגת העבודה מתחזקות כל אחת במנדט ועולות ל- 7 מנדטים.

מפלגת הימין החדש, שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, מקבלת 5 מנדטים. איחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ נותר עם 5 מנדטים. מרצ מתחזקת במנדט – מ- 4 ל- 5.

מפלגת כולנו של משה כחלון נותרת מחוץ לכנסת, עם תוצאה של 1.67% מקולות הבוחרים – רחוק מאוד מאחוז החסימה – עובדה שמעידה כי המהלך המסתמן להתמזגות כולנו בליכוד הינו מהלך הכרחי עבור כחלון. רע"מ-בל"ד תישאר אף היא מחוץ לכנסת.

במאזן בין הגושים, גוש השמאל-ערבים יורד מ- 55 ל- 52 מנדטים. על פניו, גוש הימין-חרדים מתחזק מ- 65 ל- 68 מנדטים, אם לוקחים בחשבון את ישראל ביתנו כחלק מהגוש. אלא שמשבר הרכבת הממשלה שיזם ליברמן מעלה תהיות האם ניתן להכלילו כמצטרף בטוח לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. למעשה, על פי הסקר יכולת המיקוח הפוליטית של ליברמן אף תגדל, שכן בלעדיו מפלגות גוש הימין-חרדים מקבלות 59 מנדטים בלבד, לעומת 60 בכנסת הנוכחית.

סקר של פרופ' אבי דגני ממכון "גאוקטרטוגרפיה", שפורסם אתמול ברדיו "גלי ישראל", העלה תמונת מצב שונה. על פי תוצאות סקר זה, ישראל ביתנו נשארת עם 5 המנדטים שיש לה כיום. הליכוד שומר על 35 המנדטים שלו, וגם יהדות התורה נותרת במצבה הנוכחי עם 8 מנדטים. איחוד מפלגות הימין מתחזק ל- 8, ש"ס נחלשת מ- 8 ל- 5, ואילו כולנו מצליחה לעבור את אחוז החסימה וזוכה ל- 5 מנדטים. הימין החדש נותר מחוץ לכנסת.

מהצד השמאלי של הספקטרום הפוליטי, כחול לבן מתרסקת ל- 26 מנדטים. מרצ מזנקת מ- 4 ל- 10 מנדטים. מפלגת העבודה, לעומת זאת, דורכת במקום עם 6 מנדטים. 2 המפלגות הערביות מתחזקות ל- 12 מנדטים (לעומת 10 היום).

במאזן הבין-גושי – גוש הימין-חרדים, כולל ליברמן, מתחזק קלות ל- 66 מנדטים, מול גוש השמאל-ערבים שיורד ל- 54 מנדטים. על פי הסקר, כושר המיקוח של ליברמן ייחלש, היות ונתניהו יוכל גם בלעדיו להקים ממשלה שתזכה לתמיכתם של 61 חברי כנסת.

תגיות:סקריםמנדטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה