חדשות בארץ

אלקין: אפשר לפתור את המשבר – אם ליברמן ירצה בכך

השר זאב אלקין אמר כי ראש הממשלה עושה כל מאמץ למנוע הליכה לבחירות מיותרות: "החרדים גילו גמישות ומוכנים לעוד גמישות. אפשר למצוא פתרון יצירתי אם ליברמן יתן הנחיה להתגמש"

אלקין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אלקין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

השר זאב אלקין (ליכוד) אמר הבוקר (שלישי) כי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צריך לגלות גמישות כדי שניתן יהיה לפתור את המשבר המונע את הרכבת הממשלה.

בראיון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר" של ערוץ 12, אמר אלקין כי "ראש הממשלה עושה כל מאמץ כדי לנסות ולמנוע את הבחירות. ברור שאנחנו לא צריכים את זה. זה הוצאות גדולות לקופת המדינה וגם הפסדים למשק. ברור שהבוחר הישראלי רצה שתקום כאן קואליציה של המחנה הלאומי, של 65 חברי כנסת שכולם הלכו לבחירות תחת האמירה שהם רוצים ממשלה בראשות נתניהו".

אלקין הוסיף כי הפערים בין ישראל ביתנו למפלגות החרדיות בחוק בגיוס הינם קטנים וטכניים, ונוגעים לשאלה היכן יצוינו יעדי הגיוס – האם בחוק עצמו או בהחלטת ממשלה: "המפלגות החרדיות ויתרו על 80% – אולי 90% – מהדרישות שלהן, ולכן אם יהיה רצון טוב מכל הצדדים, אפשר יהיה להגיע לפתרון ב- 24 השעות שנשארו".

בכיר הליכוד ציין כי מדובר ב"משבר אמיתי", כהגדרתו, אך לדבריו הלקח מהמגעים בהם ניהל עם ליברמן במשברים קודמים מלמד כי הוא אינו בלתי פתיר: "תמיד כשהוא נתן לצוות שלו הנחייה 'צריכים למצוא פתרון' – נמצא פתרון יצירתי. אם מחפשים את הפשרה – אפשר לעשות את זה. לכן אני יודע שב- 24 השעות שנשארו, כשבכל שאר הנושאים הגענו להבנות מול ישראל ביתנו, אפשר למצוא פתרון יצירתי בנושא הגיוס, אם ליברמן יתן הנחייה להתגמש".

"אם הגישה תהיה עדיין 'שום פסיק לא ישתנה, אנחנו רוצים שהחרדים הם אלה שיוותרו על הכל במאה אחוז' – זה אף פעם לא קורה. כדי להגיע לפשרה כל צד צריך לגלות גמישות. החרדים גילו גמישות ומוכנים לעוד גמישות, אבל זה אומר שגם ישראל ביתנו צריכים לעשות את הצעד לקראת ולגלות גמישות כלשהיא, לפחות ב- 10%. אסור לתת למצב הזה להידרדר", חתם אלקין.

על רקע המשבר, אישרה הלילה מליאת הכנסת את הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה. 66 חברי כנסת תמכו בהצעה, 44 התנגדו ו- 5 נמנעו. בשלב זה ההערכה הרווחת היא כי לא ניתן יהיה לצאת מהמבוי הסתום. איש העסקים שמואל חייק, מקורבו של ליברמן, חזר הלילה לארץ והוא אמור לנסות ולחדש את ניסיונות התיווך בין יו"ר ישראל ביתנו לראש הממשלה בנימין נתניהו.

תגיות:זאב אלקיןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה