חדשות בארץ

בדרך לקלפי? הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה בקריאה ראשונה

הוועדה המיוחדת לדיון בחוק לפיזור הכנסת החליטה כי הבחירות יתקיימו ב- 17 בספטמבר, אולם תאריך זה עשוי להשתנות במהלך הכנת החוק להצבעה הסופית

מליאת הכנסת, הלילה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מליאת הכנסת, הלילה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

פעמוני בחירות: מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה. 66 חברי כנסת תמכו בהצעה, 44 התנגדו ו- 5 נמנעו.

הוועדה המיוחדת שהוקמה אמש לדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת החליטה סמוך לחצות כי הבחירות לכנסת ה- 22 יתקיימו ב- 17 בספטמבר (י"ז באלול). התאריך עשוי להשתנות במהלך הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית על ידי הוועדה. ההצבעה הסופית על החוק צפויה להיערך מחר, זאת במידה ולא יחול מפנה דרמטי של הרגע האחרון במשבר אותו יזם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, סביב חוק הגיוס.

בשלב זה, במערכת הפוליטית מעריכים כי לא ניתן יהיה לצאת מהמבוי הסתום. איש העסקים שמואל חייק, מקורבו של ליברמן, חזר הלילה לארץ והוא אמור לנסות ולחדש את ניסיונות התיווך בין יו"ר ישראל ביתנו לראש הממשלה בנימין נתניהו.

פגישה שקיימו אמש ליברמן ונתניהו בכנסת הסתיימה ללא תוצאות. נתניהו מסר לאחר מכן הצהרה לתקשורת, בניסיון נוסף להעביר את הכדור למגרשו של ליברמן. הוא קרא לו לנצל את הזמן שנותר ולהתעשת, ושיגר לעברו עקיצה כשאמר כי "נותרו 48 שעות. אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות" – רמיזה להצהרתו הידועה של ליברמן ב- 2016 כי אם ימונה לשר ביטחון הוא ידאג לחיסולו של איסמאעיל הנייה בתוך 48 שעות. "עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות. אבל כל מי שמסתכל על המציאות, מבין שאנחנו צריכים לגלות אחריות ולהקים ממשלה", אמר ראש הממשלה. הוא הוסיף כי "אין שום סיבה לשתק את המדינה לעוד שנה וחצי, אין שום סיבה לבזבז מיליארדים, כשהפתרון מונח לפנינו. הוויכוח בנושא חוק הגיוס הוא קוסמטי וסמנטי. בגלל קוסמטיקה לא הולכים לבחירות. יש פתרונות מצוינים, ואם יש רצון ונכונות אפשר לפתור את הכול תוך שתי דקות".

ליברמן לא נותר חייב והגיב בחשבון הטוויטר שלו כי "לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים. אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית ללא שינויים בלי החרדים". בעקבות הדברים, מסר דובר הליכוד לשרים ולחברי הכנסת של המפלגה כי ניתן אישור לפתוח ב"אש חופשית" נגד ליברמן, זאת לאחר שקודם לכן הם התבקשו להימנע ממתקפות נגדו. הבוקר חזרו בליכוד שוב ל'מדיניות הרגיעה', וזאת לאור האפשרות כי ליברמן ונתניהו ייפגשו שוב בניסיון – אולי אחרון – למנוע את פיזורה של הכנסת ה- 21, שרק לפני פחות מחודש נפתחה בישיבה חגיגית בה הצהירו חבריה אמונים לתפקידם.

תגיות:אביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה