חדשות בארץ

"סבל ועוגמת נפש": הוגשה תביעה נגד אל על

עשרות מנוסעי "טיסת השבת" הגישו תביעה נגד חברת אל על בשל התנהלותה בפרשת המטוס, שיצא באיחור ניכר מניו יורק ונאלץ לנחות נחיתת ביניים באתונה

אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

עשרות מנוסעיה של "טיסת השבת" המפורסמת של אל על הגישו תביעה נגד החברה בגין הסבל ועוגמת הנפש שנגרמו להם בשל התנהלותה בפרשה. כך דיווחה הבוקר לי אברמוביץ בחדשות 12.

כזכור, בנובמבר 2018 איחרה טיסת אל על לצאת מניו יורק, ובמקום להגיע ישירות לישראל היא נחתה נחיתת ביניים באתונה כדי למנוע חילול שבת מהנוסעים שומרי השבת שהיו על המטוס. ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות בארץ הוטחה בתחילה אש צולבת בנוסעים החרדים שעל המטוס, בטענה לאלימות לכאורה שהפגינו חלקם כלפי צוות אל על. אלא שבהמשך התברר כי מדובר בפייק ניוז, והחברה ספגה ביקורת על התנהלותה במהלך הטיסה, ועל הצטרפותה למסע האנטי-חרדי במטרה להסיט ממנה את האש הציבורית על תפקודה הלקוי.

על פי הידיעה הבוקר, 52 נוסעים תובעים מאל על פיצויים בסך מאות אלפי שקלים בשל "התנהלות רשלנית וחסרת אחריות" שלה. נוסעים שהיו על הטיסה טענו כי האיחור בהמראת המטוס נבע לא רק בשל מזג האוויר הקשה ששרר בשדה התעופה JFK אלא גם בשל איחור בלתי מוצדק של הדיילים לטיסה. שומרי השבת שעל המטוס התלוננו כי צוות המטוס מנע מהם לרדת מהטיסה בניו יורק והבטיח להם כי יספיקו להגיע לישראל עוד לפני כניסת השבת, כשבפועל כבר היה ברור לו שאין זה אפשרי.

בכתב התביעה נטען, בנוסף, כי החברה לא התארגנה כנדרש לקלוט את 180 הנוסעים שומרי השבת שנאלצו לשבות באתונה. הם נאלצו להצטופף בחדרים שיועדו לקלוט 50 שוהים בלבד, והאוכל שקיבלו לא ענה על הנדרש.

את התביעה מטעם הנוסעים הגיש עורך הדין אשר רוטבאום, שאמר: "אנחנו תובעים את הפיצוי על הסבל ועוגמת הנפש האדירים שנגרמו לנוסעים. מדובר בנוסעים דתיים חרדים שהיו מעוניינים להעביר את השבת בתל אביב ולא באתונה עם אותם הבגדים במשך שלושה ימים".

תגיות:אל עלתביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה