חדשות בארץ

ירי סורי לעבר מטוס ישראלי גרר הפצצת מטרות בסוריה

הרוג אחד ופצוע נוסף שילמו את המחיר של ירי הנ"מ לעבר מטוס ישראלי שהיה באמצע סיור שגרתי בצפון הארץ, פגז שלמרבה המזל חזר לאדמת סוריה ולא הצליח לפגוע במטוס

מטוס חיל האוויר הישראלי (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)מטוס חיל האוויר הישראלי (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל אישר הערב (שני) כי מטוסי חיל האוויר תקפו מספר מטרות בסוריה לאחר שזוהה ירי טילי נ"מ מסוריה לעבר מטוס ישראלי שביצע באותה עת סיור שגרתי בצפון הארץ. בתקשורת הסורית דווח כי מההפצצה הישראלית הרוג אחד ופצוע נוסף. "צה"ל רואה בחומרה כל איום על מטוסיו ופועל להגנתם", נמסר מצה"ל.

תקיפות צה"ל, כך לפי גורם סורי, התמקדה בעמדה צבאית ממזרח לעיירה חאן ארנבה שברמת הגולן הסורית. לפי צה"ל, ההתקפה באה לאחר שפגז נ"מ כוון למטוס קרב ישראלי אשר היה במהלך טיסה שגרתית בצפון הארץ. בחסדי שמיים, הפגז נפל בתוך שטח סוריה. בהפצצה נפגע משגר סורי וכן רכב צבאי סורי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לתקיפה ואמר: "לפני זמן קצר הצבא הסורי ניסה לפגוע במטוס ישראלי, הוא לא הצליח. חיל האוויר בתגובה השמיד את המשגר שממנו נורתה האש. המדיניות שלנו ברורה - איננו מוכנים לסבול שום תוקפנות נגדנו, ונגיב נגדה בעוצמה ובתקיפות".

בחודש שעבר תקף חיל האוויר הישראלי מספר מטרות צבאיות במחוז חמה שבצפון-מערב סוריה. בסוכנות הידיעות סאנ"א, נטען כי חלק מהטילים של חיל האוויר יורטו בידי מערכת ההגנה האווירית מעל העיר מסיאף, הסמוכה לחמה. על פי הדיווח, התקיפה הובילה לפציעתם של 6 חיילים סוריים. עם זאת, האופוזיציה הסורית והארגון הסורי לזכויות אדם, דיווחו כי הפצצות חיל האוויר הובילו להשמדתם של שלוש מטרות, וכן לפציעתם של 17 לוחמים מצבא סוריה. בארגון הסורי הוסיפו כי ישנם הרוגים מהתקיפה, בהם לוחמים איראנים וחיילי מיליציות איראניות, אולם מספרם לא צויין.

לטענת סוכנות הידיעות הרשמית, כוחות מערך ההגנה האווירית של צבא אסד, הצליחו ליירט חלק מהטילים. "טילי האויב טופלו וחלקם יורטו לפני שהגיעו ליעדם", נטען. מעניים לציין כי המתקפה בוצעה בסמוך לאתר שבו הוצבה מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-300, אולם מסתמן כי בזמן אמת המערכת לא הופעלה.

תגיות:חיל האווירסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה