חדשות בארץ

הכנסת הצביעה על פיזורה, פגישת נתניהו-ליברמן הסתיימה בפיצוץ

בתום הצבעת הכנסת על. פיזורה, הודיע ראש הממשלה כי ימסור הצהרה ב-20:00. במקביל, דיווח כי פגישת נתניהו-ליברמן הסתיימה במבוי סתום

נתניהו בעת ההצבעה על הרחבת מספר השרים (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו בעת ההצבעה על הרחבת מספר השרים (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ישראל רוצה בחירות? הערב (שני) הסתיימה פגישתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. גורמים בליכוד מסרו כי הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, ובינתיים ראש הממשלה מסתגר בלשכתו. בשעה 20:00 ימסור נתניהו הצהרה מיוחדת במליאת הכנסת.

הערב אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה,  וכעת תעבור למליאה לקראת אישור בקריאה ראשונה. הצעת החוק עברה ברוב של 65 נגד 43, ו-6 נמנעים. משכך, צפוי כי ביום כבר ביום רביעי הקרוב, שהיה אמור להיות המועד הסופי להרכבת הממשלה, עשויה הכנסת להתפזר, לאחר חודש מעת כינונה. על פי הדיווחים, המועד המוסכם לבחירות חוזרות הוא ב-27 באוגוסט.

לקראת ההצבעה הביע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את תמיכתו בראש הממשלה. "אני מקווה שהמשא ומתן הקואליציוני יצליח כדי שביבי ואני נמשיך יחד להפוך את הברית בין ארה"ב לישראל חזקה מאי פעם. יש עוד הרבה מה לעשות", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, את המשבר הקואליציוני הצית ליברמן לאחר ניסיון של הליכוד להעלות הצעת פשרה בנוגע לחוק הגיוס, לפיה חוק הגיוס יישאר כמות שהוא וכי יעדי הגיוס ייקבעו בהחלטות ממשלה ולא בחוק של הכנסת. אלא, שבכל הנוגע לקביעת יעדים בידי הממשלה – ליברמן לא מוכן להתפשר והכריז כי הוא לא מתכוון להצטרף לממשלת נתניהו-חרדים.

בישיבת סיעה של ישראל ביתנו, אמר ליברמן כי הוא כלל לא מודאג מהליכה לבחירות חוזרות אך אמר כי הן "מיותרות לגמרי". יחד עם זאת הצהיר כי יתמוך בפיזור הכנסת כשהוא לא ימליץ על אף מועמד אחר מלבד נתניהו. ליברמן גם הכחיש את הדיווחים אל כך שקיים מגעים עם איילת שקד במטרה לרוץ ביחד בבחירות הקרובות.

"במהלך הבחירות אמרנו שנמליץ על נתניהו ואכן התייצבנו אצל הנשיא והמלצנו עליו כמועמד להרכיב את הממשלה", אמר ליברמן. "במהלך החודש האחרון מאז ההתכנסות של הכנסת התבקשנו לתמוך בהצעת הליכוד לביטול מגבלה למספר השרים ולתמוך במועמד הליכוד למבקר המדינה ואכן תמכנו. גם כשנשאלנו אם יש אופציה שנתמוך במועמד אחר מחוץ לליכוד ומטעם הליכוד ענינו בשלילה".

בהמשך לדבריו כי מפלגתו לא תהיה "פרטנרית למדינת הלכה", הוסיף כי מפלגות הימין "צריכות להיות חילוניות וליברליות", והדגיש את תקוותו כי "בבחירות הקרובות הצופה החילוני יבוא ויצביע".

בהתייחס לשאלה מדוע לא יתמוך בהחזרת המנדט לנשיא, השיב כי "אי אפשר להקים ממשלה סבירה שלא באמצעות המועמד שכולנו המלצנו עליו, השאר זה בזבוז זמן". במענה לדיווחים כי ח"כ מיקי זוהר התבקש על ידי ראשי הסיעות לפעול להסכמת ליברמן לבחירות בסוף אוגוסט, הצהיר ליברמן כי הוא תומך בבחירות אחרי 1 בספטמבר ולא באוגוסט.

בישיבת שרי הליכוד שכינס היום ראש הממשלה, הודיע שר התיירות ויו"ר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, יריב לוין, כי "הגענו לסיכום עם כל הסיעות על שמירה על סטטוס קוו בכל נושאי החקיקה בענייני דת ומדינה". לוין לא התייחס בדבריו למשבר חסר הפתרון מול ישראל ביתנו.

"ברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה", אמר נתניהו בישיבה. "אם לא רוצים ורוצים לתעל את זה לכיוון מסוים". הוא הוסיף: "לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות". דובר הליכוד הוסיף: "ראש הממשלה מגבש פתרון שיאפשר הקמת ממשלת ימין יחד עם חוק הגיוס. במקביל, במידה וליברמן ימשיך להתעקש על הפלת הממשלה, הליכוד החל בהיערכות לקראת בחירות. בשלב זה לא התקבלה החלטה על פיזור הכנסת".

בכניסה לישיבת הממשלה, הבהיר יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, כי מפלגתו לא חוששת כלל מבחירות: "למה שאני אוותר? אולי מישהו אחר. לנו יש 20 מנדטים יחד עם הקולגות, למישהו אחר יש פחות. לא מפחד מבחירות חדשות, נעלה ל-10 מנדטים".

תגיות:אביגדור ליברמןחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה