חדשות בארץ

בש"ס משיבים אש: "אמירות ליברמן שקריות. לא הסכמנו מעולם על חוק הגיוס"

בעקבות המשבר שעשוי לגרור את ישראל לבחירות חוזרות, במפלגת ש"ס קוראים ליו"ר ישראל ביתנו לגלות אחריות ולא למנוע את הקמתה של ממשלת ימין. על דרישת ליברמן להעביר את חוק הגיוס ללא שינוי, הסבירו כי "אין כמעט שום הצעת חוק של משרד או ועדה העוברת בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים או התאמות"

דרעי וליברמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)דרעי וליברמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בעקבות המשבר הקואליציוני החמור שפרץ מול ישראל ביתנו סביב סוגיית חוק הגיוס, במפלגת ש"ס עולים למתקפה חריפה מול יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, כאשר הם מאשימים אותו בכך שטענותיו כי החרדים הסכימו בתחילה לחוק הגיוס אך חזרו בהם – הן "שקריות ומשוללות יסוד". בהודעתם, חזרו והבהירו כי "מעולם לא הייתה הסכמה מצידה של תנועת ש״ס להעביר את החוק ללא שינוי של "פסיק או מילה", כדרישתו התמוהה". בהתייחס לדרישתו להעביר את חוק הגיוס, תוך התעלמות בלתי-סבירה מהמפלגות החרדיות שיש להם עניין רב בחוק, ללא שינוי כלל, הזכירו בש"ס כי "הציבור יודע, שאין כמעט שום הצעת חוק של משרד או ועדה העוברת בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים או התאמות. לכן, כשמישהו אומר "אני לא אשנה פסיק או מילה בחוק", בעיקר בחוק מורכב שכזה", מסיקים במפלגה, "ברור שאינו מעוניין בפתרון או דיון מהותי אלא כל רצונו הוא להכשיל את הקמת ממשלה".

בהודעה, הזכירה ש"ס כי היא ויהדות התורה התנגדו לחוק בקריאה ראשונה ושתי המפלגות החרדיות דרשו לערוך בו מספר שינויים והתאמות. ואכן, יו"ר הוועדה שהכינה את החוק לקריאה השנייה והשלישית, ח"כ דודי אמסלם, הכריז בעצמו כי יידרשו שינויים ואף קיים בנושא דיונים: "לכן", הסבירו, "האמירות של ליברמן כאילו אנחנו חזרנו בנו – הן שקריות ומשוללות יסוד".

בש"ס גם הוסיפו להאשים כי במהלך המגעים הקואליציוניים מול מפלגת השלטון, "הליכוד העביר לנו הצעות פשרה בחוק זה שלא נדחו על ידי ליברמן, עד שהגיעו לשלב המעשי ולפתע הוא חזר בו מכל פשרה". לפיכך, טוענים במפלגה. כי "דברים אלו מוכיחים כי התבצרותו ב'כל פסיק ומילה' משוללת היגיון ומשמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין לה התחייב. גם טרמינולוגיית ההסתה שהוא בוחר להשתמש כלפי הציבור החרדי, מוכיחה שיש לו כוונות אחרות לגמרי".

באשר להתנהלותו של יו"ר ישראל ביתנו ביחס לאחוזי הגיוס במגזר הערבי, בש"ס מאשימים אותו כי יחסו לנושא עשוי ללמד על אפליה: "מפליא לגלות, שליברמן הקנאי לשירות הצבאי ובעבר התהדר שרק הוא 'יודע לדבר ערבית', אינו פוצה פה כלפי המגזר הערבי שאינו משרת כלל ומקבל תקציבים של מיליארדים".

"מר ליברמן: אנו קוראים לך לגלות אחריות. גם אם ישנם חילוקי דעות בינך לבין ראש הממשלה, אל תגרור את ישראל למלחמת אחים. משוך ידיך מההסתה הפרועה נגד ציבור גדול וקיים את התחייבותך להקמת ממשלת הימין", סיכמו בש"ס.

תגיות:אביגדור ליברמןאריה דרעיחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה