חדשות בארץ

הליכוד: נגיש היום את הצעת החוק לפיזור הכנסת

בתום ישיבת שרי הליכוד, מסר חבר הכנסת מיקי זוהר כי יגיש עוד היום הצעת חוק פרטית לפיזור הכנסת. ההצעה תובא מחר לאישור בקריאה טרומית, כשבמקביל יימשכו המאמצים להגיע לפשרה בסוגיית חוק הגיוס

הכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)הכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הסתיימה הישיבה הדחופה של שרי הליכוד, שכונסה לפני הצהריים (ראשון) על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. חבר הכנסת מיקי זוהר, שהשתתף בישיבה, מסר בסיומה כי בהתאם להחלטה שהתקבלה, הוא יגיש עוד היום הצעת חוק פרטית לפיזור הכנסת, במטרה לאשרה מחר בקריאה טרומית.

"אנחנו מניעים תהליך של בחירות", אמר זוהר בראיון לרדיו "קול ברמה". "נפלנו קורבן למאבק בין ליברמן לחרדים. לא נשנה את הרכב הרשימה, נלך לבחירות והציבור יעניש את המפלגות הקטנות. הציבור של ליברמן לא יסלח לו על הבגידה בהם. הוא השיג הישגים מרשימים לעולי ברית המועצות והם ילכו לפח".

על פי הדיווחים מתוך הישיבה, האשים נתניהו את ליברמן כי הוא פועל להפלתו אך הוסיף כי יימשכו המאמצים להגיע לפשרה בסוגיית חוק הגיוס כדי למנוע הליכה חוזרת לבחירות. במידה ואלו לא יישאו פרי – הצעת החוק לפיזור החוק תובא מחרתיים לאישור בקריאה ראשונה, וביום רביעי תעלה לאישור בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק נועדה למנוע מצב בו הנשיא ראובן ריבלין יטיל את תפקיד הקמת הממשלה על מועמד אחר.

בכחול לבן הבהירו כי יתנגדו לפיזור הכנסת בעיתוי זה, וידרשו שקודם כל מועמד אחר ינסה את כוחו בהרכבת הממשלה. חבר הכנסת אחמד טיבי (תע"ל), לעומת זאת, אמר כי מפלגתו תתמוך בפיזור הכנסת: "גם אם מדובר בספין, מאז הבחירות לכנסת ה- 21 גרמתם ותגרמו נזקים רבים, ולכן יש לפזרה היום לפני מחר. נתמוך בפיזור", כתב טיבי לזוהר בטוויטר. תמיכה דומה השמיע יו"ר מפלגת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, בראיון לערוץ הכנסת. עקיבא נוביק מחדשות 13 דיווח, בנוסף, כי זוהר שוחח עם חברי כנסת מהאופוזיציה כדי לברר כיצד יצביעו מחר בקריאה הראשונה על החוק, וקיבל מהם תשובות חיוביות.

מוקדם יותר היום, בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו למשבר בשיחות: "אני חושב שברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה, אם רוצים בכך. אם רוצים לתעל את זה לכיוון מסוים – זה מצער. אני לא חושב שצריך לגרור את המדינה לבחירות נוספות – אבל אולי יש מישהו שרוצה את זה". נתניהו סירב, עם זאת, לענות לשאלה האם הליכוד יגיש מחר הצעת חוק לפיזור הכנסת. דוברו, יונתן אוריך, הבהיר לאחר מכן כי "ראש הממשלה מגבש פתרון שיאפשר הקמת ממשלת ימין יחד עם חוק הגיוס. במקביל, במידה וליברמן ימשיך להתעקש על הפלת הממשלה, הליכוד החל בהיערכות לקראת בחירות".

במסגרת ההיערכות בליכוד להקדמת הבחירות, תתכנס מזכירות המפלגה כדי לאשר את ביטול הפריימריז לרשימה לכנסת ולראשות הממשלה. על פי הידיעה ב"כאן חדשות", בליכוד מתכוונים לפתוח כבר היום את מטה הבחירות של המפלגה.

בחדשות 13 דווח כי הליכוד הציע ליו"ר כולנו, השר משה כחלון, לרוץ יחד בבחירות, אם אכן יוכרז על בחירות חוזרות. על פי הידיעה, המסתמכת על גורמים בליכוד, כחלון לא השיב בשלילה והוא שוקל את ההצעה. בישיבת שרי הליכוד הובהר כי במידה וכחלון ייתן את הסכמתו לכך, הוא ישובץ יחד עם 3 חברי הכנסת הנוספים של כולנו ברשימה המשותפת עם הליכוד.

ש"ס לליברמן: גלה אחריות

מוקדם יותר היום טען חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) כי ליברמן פועל להפיל את ראש הממשלה נתניהו על רקע פרסונלי. בתגובה לטענתו של ליברמן הבוקר, בחשבון הפייסבוק שלו, לפיה חוק הגיוס "הובא להצבעה בקריאה ראשונה כפשרה ממלכתית, מאוזנת ומוסכמת על המפלגות החרדיות", אמר גפני בראיון לכאן רשת ב': "העברתי הרבה חוקים בכנסת, ולא היה דבר כזה שאין שינוי בין הקריאה הראשונה לקריאה השנייה והשלישית. בשביל זה קיימת הוועדה שדנה בחוק. נכון שתמכנו [בהעברת החוק בקריאה ראשונה], כי אמרנו שנעשה את השינויים לקראת הקריאה השנייה והשלישית, על מנת שלא יעבור המועד של בג"ץ. אמרנו שנעשה שינויים. פתאום הוא בא ואומר 'לא בא בחשבון'. הוא פשוט לא רוצה את נתניהו, לכן הוא גם פרש לפני כמה חודשים – ולא בגלל חוק הגיוס".

גפני הוסיף ותקף בחריפות את טענתו של ליברמן כי המפלגות החרדיות דורשות לכונן מדינת הלכה: "אני למעלה מ- 30 שנה בכנסת. הייתי בהרבה הסכמים קואליציוניים, ומעולם לא עלה על דל שפתינו או מחשבתנו לעשות פה מדינת הלכה. בקושי אנחנו מדברים על סטטוס קוו, שמשתנה לרעתנו. מאיפה הוא לקח את ההבל הזה? זה רק במוחו הקודח, והוא עושה זאת בכוונה".

דבריו של גפני באו לאחר שהבוקר הבהיר חברו לסיעה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, כי יהדות התורה לא תסכים לפשרות בחוק הגיוס. "למה לוותר?", אמר ליצמן בתשובה לשאלות כתבים בכניסה לישיבת הממשלה, "אולי שמישהו אחר יוותר. אני רוצה להזכיר לכם, לנו יש 20 מנדטים ביחד עם הקולגות, ולמישהו אחר יש פחות".

מש"ס נמסרה אחר הצהריים התגובה הבאה לדבריו של ליברמן: "לצערנו, מר ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס ומשתמש בו כתירוץ להפלת ממשלת הימין. מעולם לא הייתה הסכמה מצידה של תנועת ש״ס להעביר את החוק ללא שינוי של 'פסיק או מילה', כדרישתו התמוהה. הציבור יודע, שאין כמעט שום הצעת חוק של משרד או ועדה העוברת בקריאה שנייה ושלישית ללא שינויים או התאמות. לכן, כשמישהו אומר 'אני לא אשנה פסיק או מילה בחוק', בעיקר בחוק מורכב שכזה, ברור שאינו מעוניין בפתרון או דיון מהותי אלא כל רצונו הוא להכשיל את הקמת הממשלה".

"כזכור, ש"ס ויהדות התורה התנגדו לחוק בקריאה ראשונה ודרשו לערוך בו שינויים והתאמות", נאמר בהמשך ההודעה. "חבר הכנסת דודי אמסלם, שעמד בראש הוועדה המכינה את החוק לקריאה שנייה ושלישית, הכריז על דעת כל מרכיבי הקואליציה כי יידרשו שינויים ואף קיים דיונים בנושא. זאת ועוד, במהלך המשא ומתן הקואליציוני, הליכוד העביר לנו הצעות פשרה בחוק זה שלא נדחו על ידי ליברמן, עד שהגיעו לשלב המעשי ולפתע הוא חזר בו מכל פשרה. דברים אלו מוכיחים כי התבצרותו ב'כל פסיק ומילה' משוללת היגיון ומשמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין לה התחייב. גם טרמינולוגיית ההסתה שהוא בוחר להשתמש כלפי הציבור החרדי מוכיחה שיש לו כוונות אחרות לגמרי".

הודעתה של ש"ס הסתיימה בקריאה לליברמן "לגלות אחריות": "גם אם ישנם חילוקי דעות בינך לבין ראש הממשלה, אל תגרור את ישראל למלחמת אחים. משוך ידיך מההסתה הפרועה נגד ציבור גדול וקיים את התחייבותך להקמת ממשלת הימין".

תגיות:הליכודמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה