חדשות בארץ

ליצמן: לא נתגמש – לא מפחדים מבחירות חוזרות

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי אינו בטוח שחוק הגיוס הוא המכשול להקמת הממשלה: "לפי ההתנהגות, נראה שיש עוד דברים אחרים"

ליצמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליצמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר הבוקר (ראשון) כי מפלגתו לא תסכים לפשרות במשא ומתן הקואליציוני בנוגע לחוק הגיוס.

״מה זה להתגמש? לא למדתי עברית", אמר ליצמן בתשובה לשאלות כתבים בכניסה לישיבת הממשלה האם יהיה מוכן לגלות גמישות. "למה לוותר? אולי שמישהו אחר יוותר. אני רוצה להזכיר לכם, לנו יש 20 מנדטים ביחד עם הקולגות, ולמישהו אחר יש פחות". ליצמן הוסיף כי אינו מפחד מבחירות חדשות: "אני מקווה שנעלה ל- 10 מנדטים".

"אני לא יודע מי מונע ממשלת ימין", ציין ליצמן. "יש עקרונות, כל אחד עובד לפי העקרונות". הוא הוסיף כי אינו בטוח שחוק הגיוס הוא המכשול להקמת הממשלה: "לפי ההתנהגות, נראה שיש עוד דברים".

נתניהו קיים הלילה התייעצויות עם יו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד, השר יריב לוין, שבסופן התברר כי המבוי הסתום בסוגיית חוק הגיוס נותר בעינו. השר זאב אלקין אמר הבוקר, בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל, כי "לא בטוח שיש הרבה מה לעשות. המחלוקות הן לא בינינו לבין השותפים, אלא בינם לבין עצמם. כל אחד משתמש בכוח שבלעדיו אין ממשלה ואינו מוכן להתפשר". הוא ציין, עם זאת, כי המחלוקת בין ליברמן למפלגות החרדיות אינה עקרונית, אלא נסובה סביב השאלה האם יעדי הגיוס יוכנסו לחוק – כדרישת ליברמן – או ייקבעו בהחלטת ממשלה.

בתשובה לשאלה האם ליברמן קיבל החלטה אסטרטגית שלא להצטרף לממשלה ולהוביל את המערכת הפוליטית לבחירות חוזרות, ענה אלקין: "אני לא דובר שלו. יכול להיות שזה קשור לכך שהוא נעל את עצמו בתחילת המשא ומתן ומספר פעמים במהלכו ועכשיו אינו יכול לחזור בו. אולי הוא חשב שהחרדים יוותרו. הוא לא מוכן להזיז פסיק, ואומר לחרדים 'תוותרו 100 אחוז, אחרת יהיו בחירות חדשות'. הגישה הזו היא טעות".

"בסופו של דבר", הוסיף אלקין, "כל המדינה תצא לבחירות חוזרות, תשתק את עצמה לעוד חצי שנה, עלויות של מיליארד למשק, והכל בגלל השאלה איפה יהיו כתובים יעדי הגיוס. נראה לי שזו סיטואציה הזויה, אבל לפעמים אנשים מגיעים למצבים הזויים כשהם מתעקשים". הוא הביע, עם זאת, תקווה כי למרות הכל "השכל הישר יגבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, בפתח ישיבת הממשלה, כי הוא חושב ש"ברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה, אם רוצים בכך. אם רוצים לתעל את זה לכיוון מסוים – זה מצער. אני לא חושב שצריך לגרור את המדינה לבחירות נוספות – אבל אולי יש מישהו שרוצה את זה".

מוקדם יותר הבוקר תקף יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את נתניהו והאשים אותו באי עמידה בהתחייבויותיו בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בעבר עם ישראל ביתנו. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלנו, כתב ליברמן: "לא צריך לחפש מתחת לפנס, ולא צריך לחפש מניע נסתר. אני פונה לחבריי בליכוד, תפסיקו לשקר לעם ישראל ולומר שישראל ביתנו מחפשת סיבות לא להיכנס לממשלה. תתחייבו להעביר את חוק הגיוס בקריאה השנייה והשלישית בנוסח המקורי ותראו איך הכל מסתדר. נסו אותנו".

תגיות:יהדות התורהיעקב ליצמןישראל ביתנוזאב אלקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה