חדשות בארץ

המשבר במשא ומתן הקואליציוני: האם נתניהו יכריז על בחירות חדשות?

דוברו של נתניהו מסר כי "ראש הממשלה מגבש פתרון שיאפשר הקמת ממשלת ימין יחד עם חוק הגיוס. במקביל, במידה וליברמן ימשיך להתעקש על הפלת הממשלה, הליכוד החל בהיערכות לקראת בחירות"

נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: לע"מ)נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) למבוי הסתום במשא ומתן הקואליציוני בצל דרישתו של אביגדור ליברמן להשלים את חקיקת חוק הגיוס במתכונת בה עבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת.

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "אני חושב שברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה, אם רוצים בכך. אם רוצים לתעל את זה לכיוון מסוים – זה מצער. אני לא חושב שצריך לגרור את המדינה לבחירות נוספות – אבל אולי יש מישהו שרוצה את זה". נתניהו סירב, עם זאת, לענות לשאלה האם הליכוד יגיש מחר הצעת חוק לפיזור הכנסת.

דבריו של נתניהו באו על רקע ההערכות בליכוד, לפיהן ליברמן – משיקוליו שלו – אינו מעוניין להצטרף לממשלה ושואף להוביל לבחירות חוזרות. ליברמן מצדו האשים בסוף השבוע את הליכוד ב"יוהרה" וב"ניהול משא ומתן קואליציוני כושל, ארוגנטי ורשלני" ואמר כי לא יזוז מעמדתו. הבוקר חזר יו"ר ישראל ביתנו על עמדתו והבהיר כי לא יהיו שום ויתורים בחוק הגיוס. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר מצדו לכתבים, בכניסתו לישיבת הממשלה, כי מפלגתו לא תהיה מוכנה לגלות גמישות בסוגיה: "למה לוותר? אולי שמישהו אחר יוותר. אני רוצה להזכיר לכם, לנו יש 20 מנדטים ביחד עם הקולגות, ולמישהו אחר יש פחות".

בליכוד החלו בהתארגנות לקראת האפשרות של הליכה לבחירות חדשות. על פי הדיווחים, נתניהו זימן את שרי הליכוד לישיבה דחופה מיד אחרי ישיבת הממשלה, ככל הנראה כדי לעדכן אותם בהתפתחויות. במקביל דווח כי מזכירות הליכוד תתכנס במהלך היום ותאשר את ביטול הפריימריז לרשימה לכנסת ולראשות הממשלה במידה והבחירות אכן יוקדמו. על פי הידיעה ב"כאן חדשות", בליכוד מתכוונים לפתוח כבר היום את מטה הבחירות של המפלגה, וזאת על מנת להיערך לאפשרות של בחירות חוזרות.

דוברו של נתניהו, יונתן אוריך, מסר כי "ראש הממשלה מגבש פתרון שיאפשר הקמת ממשלת ימין יחד עם חוק הגיוס. במקביל, במידה וליברמן ימשיך להתעקש על הפלת הממשלה, הליכוד החל בהיערכות לקראת בחירות". אוריך הדגיש כי "בשלב זה לא התקבלה החלטה על פיזור הכנסת".

מוקדם יותר אמר השר זאב אלקין, בהתייחסו למשבר בשיחות להרכבת הממשלה, כי "לא בטוח שיש הרבה מה לעשות". בראיון לגלי צה"ל אמר אלקין: "המחלוקות הן לא בינינו לבין השותפים, אלא בינם לבין עצמם. כל אחד משתמש בכוח שבלעדיו אין ממשלה ואינו מוכן להתפשר". הוא ציין, עם זאת, כי המחלוקת בין ליברמן למפלגות החרדיות אינה עקרונית, אלא נסובה סביב השאלה האם יעדי הגיוס יוכנסו לחוק – כדרישת ליברמן – או ייקבעו בהחלטת ממשלה, והביע תקווה כי למרות הכל "השכל הישר יגבר".

בתוך כך, בחדשות 13 דווח כי הליכוד הציע ליו"ר כולנו, השר משה כחלון, לרוץ יחד בבחירות, אם אכן יוכרז על בחירות חוזרות. על פי הידיעה, המסתמכת על גורמים בליכוד, כחלון לא השיב בשלילה והוא שוקל את ההצעה.

תגיות:הליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה