חדשות בארץ

ליברמן מקשיח עמדות: "נלך לבחירות חוזרות"

יו"ר ישראל ביתנו שב ומחדד את המסרים לפיהם לא יהסס ללכת לבחירות חוזרות אם לא יעוגן חוק הגיוס בהסכמים הקואליציוניים. הצעת ליברמן לחרדים: "צאו מן האולם בזמן ההצבעה". במפלגות החרדיות הבהירו שזה לא יקרה

ליברמן (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)ליברמן (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ממשיך להקשיח את עמדתו והזהיר היום (שבת) מפני הליכה לבחירות חוזרות, אם לא תכובד דרישתו להעברת חוק הגיוס. "לא נזוז מילימטר מהנוסח המקורי של חוק הגיוס, קבלו את הצעתנו ולא - נלך לבחירות חוזרות", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

דבריו של ליברמן מגיעים לאחר שבסוף השבוע הצליח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להשיג גוש חוסם של 60 ח"כים שימנעו את הקמת הממשלה בידי מועמד אחר שאינו נתניהו, ובכך הסתמן כי הקואליציה הבאה תורכב מ-60 חברים בלבד. אלא שלא ברור עד כמה מהלך זה יהיה אפקטיבי אם ליברמן יצביע נגד הקמתה של ממשלה כזו, עובדה שתמנע את הקמתה והליכה מידית לבחירות חוזרות.

בפוסט שהעלה היום, יו"ר ישראל ביתנו תקף את הליכוד שהאשים אותו במניעת הקמת ממשלת ימין וטען כי "גם במערכת הבחירות וגם לאחר הבחירות אמרנו באופן ברור ופומבי, שנתמוך אך ורק בנתניהו כמועמד לראשות הממשלה, וכך גם המלצנו לנשיא המדינה. את כל הפניות שקיבלנו מגורמים כאלו ואחרים, ללכת במסלולים אחרים, דחינו על הסף. גם היום אנו אומרים באופן חד וברור שלא נמליץ על אף מועמד אחר לראשות הממשלה", אמר. ליברמן חזר על עמדתו כי מפלגתו "לא תזוז מילימטר אחד מהנוסח המקורי של חוק הגיוס, כפי שעבר בהצבעה בכנסת בקריאה ראשונה. לא הכנסנו עזים חדשות, לא הערמנו קשיים ולא הפתענו בשום דבר חדש".

ליברמן אף הציע לח"כים החרדים לצאת מן האולם בזמן ההצבעה, לדבריו "בדיוק כפי שעשו בהצבעה בקריאה הראשונה".  בפוסט, חידד ליברמן את אזהרתו והצהיר כי "במידה ולא  תקבלו את הצעתנו, נלך לבחירות חוזרות. העם יכריע אם הוא רוצה ממשלת ימין או ממשלת חרדים".

לדברי יו"ר ישראל ביתנו, במפלגתו "מאמינים בעיקרון של "חיה ותן לחיות". אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה", עובדה שנויה-במחלוקת שגררה ביקורת קשה מהמפלגות החרדיות שטענו כי מדובר בעובדה שקרית.

התשובה של החרדים: לא ניעדר מההצבעה על חוק הגיוס

במפלגות החרדיות לא נשארו חייבים והבהירו הערב כי הם לא מתכוונים להיעדר מההצבעה על חוק הגיוס. "זה נושא עקרוני", מסרו גורמים בהידות התורה. 

מוקדם יותר התייחסו במפלגות החרדיות לדבריו של ליברמן בנוגע לחוק הגיוס ואמרו כי "לצערנו ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס". לטענתם, "בכנסת הקודמת אושר החוק בקריאה ראשונה והודענו מראש כי נבקש לעשות בו מספר שינויים לקראת הקריאה השנייה והשלישית וכך היה בוועדה שהכינה את החוק. זה היה הסיכום ולא שינינו כל עמדה בנושא".

"מאז ומעולם לא ביקשנו שתהיה כאן מדינת הלכה", הסבירו ביהדות התורה. "לא הייתה דרישה כזאת מצד המפלגות הדתיות והחרדיות, אך אם לדבריו זה נכון, כיצד הוא רוצה להקים ממשלת ימין ללא החרדים - עם מרצ וכחול לבן? אין כל היגיון בזה, אלא כנראה יש כאן רצון להפיל את נתניהו ולהקים ממשלת שמאל".

תגיות:אביגדור ליברמןחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה