חדשות בארץ

אסון בצפת, ארצות הברית שולחת חיילים למזרח התיכון

פעוט בן 3 נספה בשריפה בצפת, גל השריפות נמשך, ליברמן מאיים על הליכה לבחירות חוזרות, ארצות הברית שולחת כוחות למזה"ת, ומזג האוויר חוזר לפסים נורמליים. כל מה שצריך לדעת

אא

אסון בצפת: בשריפה שפרצה בבניין מגורים ברחוב דוד אלעזר בצפת, נספה פעוט בן 3. בנוסף אליו, נפגעו 18 בני אדם בדרגו שונות, בהם אחיו של ההרוג ילד בן ארבע שנפגע קשה מכוויות, ונערה בת 14 הסובלת מקשיי נשימה. היתר סובלים משאיפת עשן. במשטרה אמרו כי "בין הפצועים גם דיירי הבניין שהועלו לגג על ידי השוטרים על מנת להרחיקם ממוקד השריפה ובהמשך פונו על ידי לוחמי האש ובתיאום מולם".

"עם הגעת הצוותים לשריפה, אמו של הילד הלכוד ביקשה מצוותי הכיבוי להציל את בנה", תיארו לוחמי האש את האירוע הקשה. "מפקד הצוות אביב איבגי ורב-כבאי יהב בן סימון לא היססו ונכנסו תחת חום עז של מאות מעלות לתוך הדירה, חילצו את הילד ומסרו אותו דרך החלון לגורמי הרפואה". שכנים סיפרו כי האם זעקה לעזרה בקריאות "הילדים, הילדים". לדברי אחת השכנות, על אף שריפה שהתרחשה לפני כ-3 שנים באותו בניין, לא הותקנו בבניין גלאי עשן.

גל השריפות הארצי טרם נגדע. אמש פרצה שריפה באזור המושבה מנחמיה שבעמק הירדן, כשבינתיים הצליחו לוחמי האש להשיג עליה שליטה. כך גם, בחסדי שמיים, הסתיים האירוע בנווה אור וירדנה שבעמק המעיינות. בתוך כך, הושגה שליטה על האש שפרצה בסמוך לכביש 90, והמקטע שבין מנחמיה לגשר, שנסגר קודם לכן - נפתח לתנועה. עם זאת, כלי תקשורת בירדן דיווחו כי האש התפשטה לאזור הגבול בבקעת הירדן, וכוחות ירדניים עמלים להשיג עליה שליטה.

המשבר הקואליציוני מול יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נמשך. בפוסט שהעלה אתמול בחשבון הפייסבוק שלו, יו"ר ישראל ביתנו מאיים ללכת לבחירות חוזרות, לצד זאת הצהיר כי לא יתמוך במועמד אחר לראשות הממשלה. "גם במערכת הבחירות וגם לאחר הבחירות אמרנו באופן ברור ופומבי, שנתמוך אך ורק בנתניהו, וכך גם המלצנו לנשיא המדינה. את כל הפניות שקיבלנו מגורמים כאלו ואחרים, ללכת במסלולים אחרים, דחינו על הסף. גם היום אנו אומרים באופן חד וברור שלא נמליץ על אף מועמד אחר לראשות הממשלה".

ליברמן אף הוסיף להציע כי בעת ההצבעה על החוק, נציגי החרדים ייעדרו מהמליאה:" מצדנו הח"כים החרדים יכולים לצאת מן האולם בזמן ההצבעה בדיוק כפי שעשו בהצבעה בקריאה הראשונה, אבל כל שאר מרכיבי הקואליציה חייבים להתחייב לתמוך בנוסח המקורי".

הסערה סביב חוק החסינות לראש הממשלה, עולה שלב. בהפגנה שמתקיימת כעת ברחבת מוזיאון תל אביב, תחת הכותרת "חומת מגן לדמוקרטיה", משתתפים ראשי האופוזיציה, פעילים פוליטיים ואזרחים רבים. לדברי מארגני ההפגנה, "לא ניתן לנתניהו להפוך את הכנסת לעיר מקלט. לא ניתן לאף פוליטיקאי חסינות מביקורת ומהצדק ולהימלט מאימת הדין. המאבק על ישראל הדמוקרטית מתרחב ויוצא לרחובות". קודם לכן נודע כי יו"ר חד"ש ח"כ איימן עודה חבר למפגיני השמאל כאשר הוא הוזמן לנאום.

המתיחות בין ארצות הברית לאיראן מתחזקת, ארצות הברית מגבירה כוחות. אמש הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי ישלח 1,500 חיילים אמריקנים נוספים למזרח התיכון, כאמצעי הגנה מול התוקפנות האיראנית. עם זאת, משרד ההגנה האמריקני הבהיר כי 600 מהחיילים המדוברים כבר שוהים במזרח התיכון ושהותם במקום תוארך, כך שאליהם יצטרפו כ-900 חיילים. בהודעה הובהר כי הכוחות לא מיועדים לעיראק או לסוריה, אלא רק עבור איראן. לצד הכוחות שישוגרו לאזור, יישלחו גם צוותי סוללות פטריוט, מהנדסים ומטוסי ניטור.

על רקע זה הודיע טראמפ כי הכריז על מצב חירום של המשבר עם טהראן, עובדה שאפשרה לו לעקוף את אישור הקונגרס ולמכור אמצעי לחימה בהיקף ענק של כ-8 מיליארד דולר לסעודיה, איחוד האמירויות וירדן.

איראן מסלימה את המצב. גנרל איראני בכיר, מורטזה קורבני, הזהיר היום את ארצות הברית כי אם תבצע "פעולה טיפשית", איראן תטביע את הספינות האמריקניות שבאזור. "נשלח את ספינות המלחמה שלהם לקרקעית הים יחד עם המטוסים ואנשי הצוות שלהם, באמצעות שני טילים או באמצעות נשק סודי", כך קורבני לסוכנות הידיעות האיראנית "מיזאן".

דרמה בממלכה הבריטית. בשל הכישלון בברקזיט, ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הודיעה אתמול על פרישה מתפקידה. אחרי כמעט שלוש שנים, כאשר חלק ניכר מהן הוקדשו למציאת הסכם טוב ליציאה מהאיחוד האירופי, הודיעה מיי בדמעות כי תעזוב את תפקידה. הליך ההתפטרות עשוי לקחת זמן, כאשר ב-7 ביוני תגיש את מכתב ההתפטרות ותמתין עד ל-10 ביוני, אז יחלו במפלגתה למצוא לה מחליפה – תהליך שעשוי להסתיים כעבור 6 שבועות.

תחזית מזג האוויר

בניגוד לימים האחרונים שהביאו איתם שרב וגל חום קיצוני, מזג האוויר בסוף השבוע סימן ירידה חדה בטמפרטורות ורוחות מערביות שהביאו איתם לחות שהקלה על עומס החום, מזג אוויר שעשוי להישאר גם הלילה.

ביום ראשון מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר במזרח הארץ, והן יהיו ממוצעות לתקופה. רוח צפונית מערבית עד צפונית תנשב במהירות 40-20 קמ"ש.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ ובהרים. ביום שלישי לא יחול שינוי ניכר.

מידות החום החזויות היום והלילה: קריית שמונה 18-33, קצרין 15-30, צפת 14-27, טבריה 18-35, נצרת 16-30, חיפה 19-25, תל אביב 18-27, ירושלים 17-29, אשקלון 19-26, עין גדי 27-37, באר שבע 15-32, ערד 15-31, מצפה רמון 16-31, אילת 27-41.

תגיות:ההסלמה במפרץצפתאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה