חדשות בעולם

נשיא איראן: "לא ניכנע אפילו אם נופצץ"

על רקע הדיווחים כי הבית הלבן צפוי לשלוח אלפי חיילים למוקד העימות הרגיש, נשיא איראן מפזר את ההצהרות המרגיעות ומצהיר כי איראן מוכנה לכל מלחמה

רוחאני (צילום: שאטרסטוק)רוחאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס הערב (חמישי) לאיום המתמשך מצד הממשל האמריקני על איראן והודיע כי "טהראן לא תיכנע ללחץ האמריקני", כשהוא מבהיר כי "לא ניכנע אפילו אם נופצץ".

את הדברים אמר בנאום שנשא באירוע לציון 30 שנה למלחמת אירן-עירק. לדבריו, "אנחנו צריכים להתנגד, כך אויבנו ידעו שגם אם יפציצו את אדמתנו, יפצעו יעצרו או יהרגו את ילדינו - אנחנו לא ניכנע כי המטרה שלנו היא עצמאות וגאווה".

דבריו של נשיא איראן מגיעים לאחר הדיווח אתמול ברויטרס כי גורמים רשמיים בממשל האמריקני מסרו כי הפנטגון יציג לבית הלבן תכנית צבאית שתכלול שליחה של 10,000 חיילים נוספים למזרח התיכון, כצעד שיגביר את ההגנה כנגד איומים איראניים. בדיווח אחר שהובא ב-CNN הודגש כי טרם התקבלה החלטה לתגבר את הכוחות, וייתכן כי התגבור יהיה הדרגתי והיקפו ייקבע בהתאם להתפתחויות. עם זאת, צוין כי ייתכן וחלק מהחיילים יישלח לאזור בזמן הקרוב, לצורכי הרתעה.

המלחמה הקרה בין ארצות הברית ואיראן: מסרים סותרים משני הצדדים

אתמול אמר מפקד בכיר במשמרות המהפכה של איראן, הגנרל גולמלי רשיד, כי ארצות הברית ובעלי בריתה באזור אינם מעיזים לתקוף את איראן בשל "רוח ההתנגדות" של הרפובליקה האסלאמית. "אם אמריקה הפושעת ובעלי בריתה במערב ובאזור לא מעיזים לצאת להתקפה צבאית, פנים אל פנים, נגד ארצנו, זה בגלל רוח ההתנגדות וההקרבה של העם ושל הצעירים", אמר.

בניגוד, כמעט מוחלט, לדבריו בשבוע שעבר כי "לא תהיה שום מלחמה עם ארצות הברית", מול סיפק המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הצהרה לוחמנית במיוחד לפיה צעירי ארצו יהיו עדים לסופה של ישראל ושל הציוויליזציה האמריקנית. "אתם הצעירים, תהיו בטוחים שתהיו עדים לסופם של אויבי האנושות, כלומר הציוויליזציה האמריקנית המנוּונת, ולסופה של ישראל",  אמר חמינאי בפגישה עם סטודנטים מהמחנה הרדיקלי באיראן.

גם בצד האמריקני נשמעים מסרים סותרים. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיגר בתחילת השבוע מסר מרגיע לכיוונה של איראן והצהיר כי לא נראה שהיא מתכוונת לתקוף את ארה"ב. עובדה זו לא מנעה ממנו, יומיים קודם לכן, לאיים כי מלחמה כזו תביא ל"סופה של איראן", או "תיתקל בעוצמה רבה" אם תפעל נגד ארצו. באותה נשימה הוסיף כי הוא תומך בדיאלוג עם הרפובליקה האסלאמית בעלת המשטר התיאוקרטי המסוגר. "אם הם יתקשרו בהחלט נדבר, אבל זה תלוי בהם", אמר טראמפ. "אני רק רוצה שהם יתקשרו אם הם מוכנים. אם לא - שלא יטרחו".

בתגובה השיב לו רוחאני כי גם הוא "בעד דיפלומטיה ושיח פתוח", כשהוא מסתייג ומסביר: "אבל בתנאים הנוכחים, אי אפשר לקבל זאת. המצב כיום לא מאפשר לקיים שיחות, והאופציה היחידה שנותרה לנו היא התנגדות".

תגיות:חסן רוחאניההסלמה במפרץארצות הבריתֿאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה