חדשות בארץ

חבר הכנסת מיקי זוהר: גורמי האכיפה עלולים לתפור לנו תיקים

בראיון לכאן רשת ב', הביע חבר הכנסת זוהר חשש כי גורמי האכיפה יפעלו 'לתפור תיקים' לחברי הכנסת מהימין, על רקע רצונם לחוקק את פסקת ההתגברות, וטען כי ראש הממשלה נתניהו הפך בעצמו ל"סוג של מטרה"

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) אמר הבוקר (חמישי) כי הוא חושש מניסיונות של רשויות האכיפה 'לתפור תיקים' לחברי הכנסת מהימין, וזאת על רקע הרצון הקיים בגוש הימין לחוקק את פסקת ההתגברות ולחולל שינוי במאזן היחסים בין בית המשפט העליון לרשות המחוקקת והרשות המבצעת.

בראיון לדב גיל-הר בכאן רשת ב', הסביר זוהר כי פעולתו לקידום חוק החסינות אינה מיועדת להגן על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "החוק נועד להגן עלינו, חברי הכנסת. אני סבור שחקיקה של פסקת ההתגברות – שהיא חקיקה חשובה ומהותית – תהיה מאוד מורכבת ובאיזו שהיא צורה מסוכנת מול גורמי האכיפה, שלא מרוצים מהחקיקה הזו. סביר לחשוב שכולנו – חברי הכנסת מהימין, שנרצה לקדם את החקיקה הזו – נהפוך למטרות".

"יש אין ספור דוגמאות של אנשי ציבור שהיו מטרות בגלל העמדות שלהם", ציין זוהר, "כמו אביגדור קהלני, רפאל איתן ויעקב נאמן. היו מקרים שאנשים שילמו מחיר רק בגלל העמדות שלהם. אנחנו רוצים לחולל שינוי לא פשוט במערכת המשפט, להבטיח את רצון הציבור ולאזן בין רשויות החוק. הדבר הזה לא מקובל כרגע על רשויות האכיפה, וייתכן מאוד שנהפוך למטרות".

זוהר הוסיף כי גם נתניהו הפך ל"סוג של מטרה". הוא הזכיר את דבריו של פרקליט המדינה שי ניצן לפני כשבועיים בראיון ל"מקור ראשון", לפיהם הכוונה להעמיד את ראש הממשלה דין בתיק 4000, על רקע של סיקור אוהד לכאורה שקיבל מאתר וואלה, מהווה תקדים משפטי: "אני סבור שהעניין המשפטי של ראש הממשלה הוכרע עוד לפני שהמשפט התחיל. הומצא רף חדש של עבירות שוחד – יחסי תקשורת-פוליטיקה. עכשיו, דמיין שראש הממשלה ירצה לממש את רצון הציבור ולחולל שינוי משמעותי במערכת המשפט – ואנחנו נצפה משופטי ישראל להיות אובייקטיביים בהחלטתם, לא לנסות לסכל את נתניהו ולמנוע ממנו את המהפכה המשפטית שהוא רוצה לעשות? אני לא כל כך מאמין בזה, ולצערי הרב גם מאוד חושש, וכנראה שבצדק".

דבריו של זוהר זכו לתגובות חריפות מצדם של שופטים לשעבר בבית המשפט העליון. בראיון לכאן רשת ב' אמרה הנשיאה לשעבר, השופטת בדימוס דורית בייניש, כי מדובר ב"שקר והבל". היא דחתה על הסף את הטענות לפיהן מערכת המשפט מסמנת מטרות מטעמים פוליטיים: "זה שיא השיאים של הטעיית הציבור, ואיני יודעת אם לציבור יש כלים לבדוק זאת".

"אין כאן עניין של פוליטיקה", הוסיפה בייניש. "עובדים כאן אנשים מסורים שעושים את עבודתם. יכול להיות שאין תיק, זה יתברר בשימוע או בהליך משפטי אם יהיה. לומר שסימנו מטרות, מי סימן מטרות? היועץ המשפטי לממשלה? איש רב זכויות בתחום המשפט, שעבד עם נתניהו ואין לו שום סיבה להתנכל לו. פתאום הוא נהיה פקיד ש'מסמן' מטרה את ראש הממשלה? אלו דברים חסרי שחר שקשה לשמוע אותם. זה קמפיין מסוכן שפוגע לא בבית המשפט אלא קודם כל באזרחים".

"יש כנראה מניעים אישיים פסולים, שבגללם רוצים לעשות רפורמה בכל השיטה. ככה זה עובד? אפשר לשקול רפורמה ותיקונים, אבל האם כך? בבליץ תקשורתי וחקיקתי מתכוונים להגיע להישג הזה? זה פסול ומסכן את קיומנו כחברה פתוחה ודמוקרטית, וגם את ערכיה היהודיים".

דברים ברוח דומה אמר מוקדם יותר השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, לשעבר המשנה לנשיאת בית המשפט העליון. בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב' דחה רובינשטיין את טענותיו של זוהר לתפירת תיקים על ידי רשויות האכיפה ואמר כי מדובר ב"האשמות שווא": "שמעתי את חבר הכנסת זוהר, שאין לי הכבוד להכיר אותו. הוא דיבר בקול שקט ומכובד דברים נוראיים. נחרדתי לשמוע את זה. אני אינני אדם פוליטי, לא הייתי מעולם חבר מפלגה, אבל זו ממש זריית חול בלי למצמץ בעיני הציבור".

תגיות:בג"ץמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה