חדשות בארץ

הזוי: חוקרים הצליחו לייצר בירה משמרים מתקופת המקרא, ששרדו במשך אלפי שנים

חוקרים ישראלים מהאוניברסיטה העברית הצליחו ליצור שיטה תקדימית לבידוד שמרים שנמצאו בכלי חרס מתקופת המקרא - ולהפוך אותם לבירה

אא

חוקרים ישראלים מהאוניברסיטה העברית הצליחו ליצור שיטה תקדימית לבידוד שמרים שנמצאו בכלי חרס מתקופת המקרא - ולהפוך אותם לבירה. 

החוקרים, ד"ר רונן חזן וד"ר מיכאל קלוטשטיין מהפקולטה לרפואת שיניים בעברית - הם מיקרוביולוגים שעוסקים לרוב במחקר רפואי, אך הפעם נרתמו למחקר החדש שעליו הם מתבטאים ואומרים כעת כי "מדובר בפלא גדול. אנחנו יודעים מה היו טעמי הבירה הפלישתית והמצרית". 

שמרי הבירה בתקופה המקראית שימשו בין היתר לריפוי, ולדברי החוקרים השמרים נלקחו מכלי חרס שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות מתקופות שונות. "הפלא הגדול כאן זה שמושבות השמרים שרדו בתוך הכלים, מושרים בתוכם במשך אלפי שנים ופשוט חיכו שנוציא ונגדל אותם", מסביר ד"ר חזן. "דרכם הצלחנו לייצר את הבירה, ועכשיו אנחנו יודעים מה היו הטעמים של הבירה הפלישיתית והבירה המצרית, ואגב - הם בכלל לא רעים".

במסגרת המחקר, החוקרים נעזרו ביקב קדמא בכפר אוריה כדי לטבול את השמרים בתמיסת בירה לא מסוננת ובכך לבודד אותם. 'על הדרך' בדקו החוקרים מה עזר לשמרים להישמר בצורה כה טובה במשך אלפי שנים, בנקבוביות של כלי החרס. כעת אומרים החוקרים כי הבירות שיוצרו מהשמרים הן באיכות טובה וראויות לשתייה. 

תגיות:בירהמקראשמרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה