חדשות בארץ

התחזית: שרב כבד בל"ג בעומר, הקלה משמעותית רק בשבת

גל החום הכבד ברחבי הארץ יתחיל היום ויימשך עד לסוף השבוע. לאור מזג האוויר הקיצוני, הטילה נציבות כבאות והצלה מגבלות משמעותיות על קיום המדורות בל"ג בעומר. כל הפרטים - בכתבה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ל"ג בעומר, שיחל הערב, ילווה השנה בעומסי חום חריגים וקיצוניים. גל החום הכבד יתחיל כבר היום ויימשך עד לסוף השבוע. הקלה משמעותית תורגש רק בשבת.

לאור מזג האוויר החם והשרבי הקיצוני, פרסם נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, צו המטיל הגבלות משמעותיות על קיומן של מדורות ל"ג בעומר. הצו אוסר על הדלקת מדורות, לרבות בשטחים פתוחים, עד יום שישי בערב. הדלקת מדורות תותר אך ורק באזורים שהוכשרו לכך על ידי הרשויות המקומיות וקיבלו אישור של הרשות הארצית לכבאות והצלה. עם זאת, במקומות בהם ניתן היתר להדליק מדורות, יש להקפיד על ההנחיות הבאות:

* אסור להדליק מדורות בשטחי יערות וחורש, גם אם הוקצה לכך שטח ייעודי.

* המרחק בין המדורה ליער יהיה לכל הפחות 500 מטר.

* יש להקפיד על מרחק של 60 מטרים לפחות בין המדורה לבין מבנים ומתקני גז ודלק, ועל מרחק של 20 מטרים לפחות מקווי חשמל וטלפון.

* המרחק בין מדורה למדורה יעלה על 8 מטרים.

* גובה המדורה לא יעלה על 1.5 מטרים מגובה הקרקע וקוטרה לא יעלה על 3 מטרים.

מפקד מחוז צפון כבאות והצלה, טפסר ניזאר פארס, קיים הבוקר הערכת מצב, במהלכה הוצגו בפניו נתוני מזג האויר החריג, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות באזור מירון. בתום הערכת המצב, חתם פארס על אישור חריג לקיום ההדלקות בהילולת רשב"י במירון, במסגרת האירועים שאושרו על ידי רשויות הכבאות ומאובטחים על ידי לוחמי האש.

ברשויות רבות ברחבי הארץ הודיעו על איסור גורף להדליק מדורות. ברשות הכינרת הוציאו הודעה הקוראת למתרחצים שלא להבעיר מדורות מסביב לחופים. רשות הטבע והגנים ביקשה מהמטיילים להישאר בבית ולא לצאת למסלולי הליכה בשטח הפתוח. בנוסף, הודיעה הרשות על סגירתם – החל מהיום ועד יום שישי (כולל) – של נחל דרגה, נחל קומראן, נחל אוג ונחל פרת. כמו כן ייסגרו כל מסלולי הגלישה בנחלי מדבר יהודה. פארק הכרמל ומסלולי הטיול בכרמל ייסגרו אף הם בימים אלו.

בחברת החשמל הזהירו כי קיימת סכנה בהבערת מדורות בקרבת מתקנים חשמליים המוצבים במקומות שונים. בהודעה שפרסמה החברה הודגש כי הצבת ערימות גבוהות של עצים והבערתן מתחת לקווי רשת החשמל מסוכנת במיוחד, מחשש שהאש ורשפיה יגיעו לחוטי החשמל ויגרמו לשריפתם. "מדובר בסכנת חיים, בגרימת נזקים למתקנים והפסקות חשמל", נאמר בהודעה.

הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, פנו לציבור בקריאה לנקוט במשנה זהירות במהלך הדלקת מדורות ל"ג בעומר. "חובה עלינו לנהוג תוך שמירה על הלכות התורה הקדושה, ובראשם 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם', כאשר יש לציית להוראות כוחות ההצלה ולהימנע מהדלקת מדורות במקומות סכנה. להקפיד על האיסור החמור בשימוש בחומרי בעירה מסוכנים אשר יכולים לסכן את חיי הציבור המשתתף בהדלקות הרבות". הרבנים הוסיפו, כי לאור השרב הכבד ועומסי החום הקיצוניים הצפויים בל"ג בעומר, "ראוי למעט במספר המדורות ובגודלן. אין כל צורך להעמיד מדורות גדולות שיש בהן סכנה, ועדיף להתלכד סביב מדורות מועטות. יש לזכור שהמדורה אינה תכלית היום, אלא הרעיון הוא להגביר את הדבקות בתורת הרשב"י".

במשרד הבריאות קראו לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד בימים הקרובים על הימנעות ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש. כמו כן, יש להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

היום (רביעי) תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, והן יחצו את רף ה- 30 מעלות בכל רחבי הארץ. ייעשה שרבי ברוב האזורים, וצפויים עומסי חום כבדים עד קיצוניים באזורים רבים. בשעות הערב מזג האוויר יהיה יבש מאוד, בעיקר בהרים, בעמקי המזרח ובדרום הארץ. בדרום ובחוף ינשבו רוחות ערות.

מחר ישרור שרב כבד בכל הארץ עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים. הטמפרטורות באזורים רבים יטפסו בשעות היום אל מעבר ל- 40 מעלות, ובחוף ובהרים בין 35 ל- 40 מעלות. יובש חריג ישרור עד שעות אחר הצהריים.

ביום שישי יוסיף לשרור שרב כבד בכל חלקי הארץ, ועומסי החום יהיו כבדים עד קיצוניים. ברוב האזורים הטמפרטורות יהיו מעל 40 מעלות. ייתכן אובך, בעיקר בדרום הארץ. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חמות ויבשות, וישנה סכנה להתלקחות שריפות. משעות אחר הצהריים יחדור לאזורנו בהדרגה אוויר קריר יותר ולח. את ההקלה המשמעותית בעומסי החום נרגיש, כאמור, רק בשבת: מזג האוויר יהיה מעונן חלקית ותחול ירידה ניכרת בטמפרטורות. עם זאת, יהיה עדיין חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ.

הטמפרטורות החזויות במשך היום והלילה: ירושלים 26-36, תל אביב 25-31, חיפה 25-32, קריית שמונה 25-38, קצרין 23-37, צפת 25-33, טבריה 25-40, באר שבע 26-41, עין גדי 31-42, אשקלון 24-31, אילת 31-41.

תגיות:ל"ג בעומרשרבתחזית מזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה