חדשות בארץ

יונתן פולארד: ללא האמונה בה’ – הייתי מדוכא מאוד

בראיון שהעניק לחברת החדשות – הראשון מאז שחרורו מהכלא בארצות הברית לפני כ- 3 שנים וחצי, לאחר 30 שנות מאסר – מתח יונתן פולארד ביקורת נוקבת על ממשלת ישראל והשמיע דברי אמונה חזקים בה': "אנחנו עדיין נלחמים להגיע הביתה, ואם ירצה ה' אנחנו נגיע לשם"

הפגנה למען שחרורו של פולארד, אפריל 2013 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הפגנה למען שחרורו של פולארד, אפריל 2013 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יונתן פולארד, שריצה 30 שנות מאסר בכלא האמריקני לאחר שהורשע בריגול למען ישראל, מדבר לראשונה. בראיון לשליחת חברת החדשות בארצות הברית, יונה לייבזון, מתח פולארד ביקורת נוקבת על ממשלת ישראל והשמיע ביטויים של אמונה חזקה בה'.

פולארד, שנידון בשנת 1987 למאסר עולם, שוחרר מהכלא בנובמבר 2015, ומאז הוא נתון לתנאים מגבילים שמקשים על חייו – בין היתר, אסור לו לעזוב את שטח העיר ניו יורק, הוא מרותק למעצר בית בשעות הערב והלילה ועליו לשאת כל העת אזיק אלקטרוני. למעשה, על פי תנאי שחרורו אסור לו כלל להתראיין, אך נראה שמבחינתו הגיעו מים עד נפש, והוא החליט לשפוך את אשר על לבו בפני המצלמה גם אם ישלם על כך מחיר. לייבזון, שפגשה בו במקרה בבית קפה בניו יורק בו אכל עם אשתו אסתר, שמעה ממנו דברים קשים על האופן בו ישראל הרשמית פועלת בארצות הברית כדי שהוא יוכל לממש את רצונו העז לעלות לארץ.

פולארד – שבשנת 1998 קיבל אזרחות ישראלית – סיפר בראיון כי אף גורם רשמי בישראל לא פנה אליו ולא יצר עמו קשר. הוא אמר כי אינו חש אכזבה או הפתעה מהתנהלותה של הממשלה, מכיוון שאין לו ציפיות ממנה: "האדישות של הממשלה לגבי הבאתנו הביתה הייתה מרסקת אותנו אלמלא הייתי יודע שאמונתנו בה' ואהבתנו את הארץ ואת אנשיה חזקה כל כך, שבסופו של דבר היא תוביל אותנו הביתה".

"לולא האמנתי בה', הייתי מדוכא מאוד כרגע", הוסיף פולארד. בתשובה לשאלה האם הוא מצפה שראש הממשלה בנימין נתניהו יפעל למענו אצל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ענה פולארד כי "היו כמה הזדמנויות לעשות את זה. זו שאלה של סדר עדיפויות, ונראה שתמיד יש משהו אחר – בין אם זה ההסכם עם איראן, העברת השגרירות לירושלים, או ההכרה בריבונותנו על רמת הגולן, תמיד יש משהו. ולכן המשמעות של קידום העניין שלי בסדר העדיפויות תהיה שלממשלה אכפת ממני מספיק כדי להגיד: 'זה מה שאנחנו רוצים. הוא ריצה את עונשו והגיע הזמן שהוא יבוא הביתה'. בריש גלי. וזה פשוט לא נעשה'".

"אני פשוט מודאג מאוד ממה שנגזר מכך לגבי המחויבות של הממשל להגנה ולביטחון של כולם", הוסיף פולארד. "אם לא אכפת לכם מאדם כמוני, שבילה 30 שנה בכלא בשם ארץ ישראל ואזרחיה, כמה דאגה אפשר להפגין, לחוש, כלפי כל אחד אחר במדינה? מהחיילים ועד האזרחים שלנו".

בסיכום הראיון, בתשובה לשאלה מה הוא רוצה למסור לציבור בארץ, ענה פולארד: "שאנחנו עדיין נלחמים להגיע הביתה, ואם ירצה ה' אנחנו נגיע לשם".

בתגובה לדברים נמסר מלשכת ראש הממשלה: "ישראל נותרה מחויבת להשבת ג'ונתן פולארד לישראל. ראש הממשלה נתניהו העלה את הנושא פעמים רבות מול הממשל האמריקני וכך ימשיך לעשות עד להשבתו לישראל". בהקשר זה יש לציין כי בנובמבר שעבר דווח שבקשה רשמית של ישראל לאפשר לפולארד לעלות לארץ נדחתה על ידי משרד המשפטים האמריקני.

תגיות:ארצות הבריתיונתן פולארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה