חדשות בארץ

דיווח: ארצות הברית סירבה לאפשר ליהונתן פולארד לעלות לישראל

גם לאחר 30 שנות מאסר בכלא האמריקני, ולאחר 3 שנים של שחרור בתנאים מגבילים ביותר, משרד המשפטים האמריקני סירב לבקשה רשמית של ישראל לאפשר למרגל היהודי-אמריקני לעלות לארץ

פולארד (צילום מסך)פולארד (צילום מסך)
אא

משרד המשפטים האמריקני דחה בקשה רשמית של ישראל לאפשר ליהונתן (ג'ונתן) פולארד לעלות לארץ. כך נחשף אמש (רביעי) בחברת החדשות.

פולארד, יהודי אזרח ארצות הברית שעבד באגף המודיעין של הצי האמריקני בוושינגטון, הורשע בריגול לטובת ישראל ונידון בשנת 1987 למאסר עולם. לאורך השנים התפרסמו ידיעות על ההתעמרות הקשה בו בין כותלי הכלא, והאמריקנים סירבו לבקשות חוזרות ונשנות של ישראל לשחררו. הוא שוחרר לבסוף מהכלא בנובמבר 2015, לאחר שריצה 30 שנות מאסר. גם שחרור זה הותנה בתנאים מגבילים ביותר שהוטלו עליו למשך חמש שנים: הוא אינו יכול לעזוב את שטח העיר ניו יורק, מנוע מלהעניק ראיונות לתקשורת, נתון למעצר בית בשעות הערב והלילה, וחייב לענוד אזיק GPS המנטר כל העת את מיקומו. הגבלות אלו מונעות ממנו מלצאת לבית כנסת בשבתות ובחגים.

בנוסף לכל זאת, ארצות הברית הטילה וטו מוחלט על עלייתו לארץ של פולארד בן ה- 64, שב- 1998 קיבל גם אזרחות ישראלית. ראש הממשלה נתניהו ביקש כבר בעבר מנשיא ארצות דונלד טראמפ לאפשר לפולארד לעבור לגור בישראל. כעת מסתבר שגם הוגשה בקשה ישראלית בצינורות הביורוקרטיה הרשמיים של ארצות הברית. בבקשה, שהוגשה על ידי נתניהו למשרד המשפטים האמריקני, נכלל הנימוק לפיו יש להתחשב בגילו ובמצב בריאותו הרופף של פולארד, אך לפני מספר שבועות הגיעה התשובה השלילית. הנימוק לדחיית הבקשה היה: חומרת המעשים שביצע פולארד בשנות ה- 80.

תגיות:ג'ונתן פולארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה