חדשות בארץ

בכירים ביטחוניים: סיפוח יו"ש – סכנה; ארדן: "לא למדתם לקח מאוסלו?"

במכתב ששלחו לראש הממשלה נתניהו, טענו בכירים לשעבר במערכת הביטחון כי החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון תסכן את ביטחונה של ישראל ותערער את כלכלתה. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, תקף את חותמי המכתב: "לא למדתם לקח מאוסלו, מההתנתקות, מהתמיכה שלכם בנסיגה מהגולן?"

ארדן (צילום: פלאש 90)ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

כ- 200 בכירים לשעבר במערכת הביטחון פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו ממנו שלא לממש את הצהרתו לפעול להחלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות ביהודה ושומרון לפני שיקיים משאל עם בסוגיה. כך חשפה היום (שלישי) דנה ויס בחדשות 12.

על פי הדיווח, בין החתומים על המכתב חברים בתנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", ששירתו בגופי הביטחון השונים – צה"ל, המשטרה, השב"כ והמוסד. במכתב נטען כי "החלת החוק הישראלי על שטחי יהודה ושומרון – כולם או חלקם – שלא במסגרת הסדר מדיני, תוביל לתגובת שרשרת שתפגע קשות בביטחון המדינה, בכלכלתה ובמעמדה האזורי והבינלאומי".

לדברי הבכירים הביטחוניים לשעבר, סיפוח חד-צדדי של היישובים ביהודה ושומרון, מבלי שהושג הסכם לכך, יוביל את הרשות הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, ואת החלל הביטחוני שייווצר ימלאו גורמי טרור מזוינים כדוגמת חמאס. "מה שיחל בהחלת ריבונות על שטח מוגבל יידרדר בהכרח לסיפוח מלא של יהודה ושומרון, על מיליוני התושבים הפלסטינים", התריעו הכותבים. הם הוסיפו כי שליטה מלאה ביהודה ושומרון משמעה נטל כלכלי כבד על ישראל וחיסול האפשרות להגיע ביום מן הימים להסדר מדיני. "מדובר במהלך חסר תקדים במשמעויותיו ההרסניות לביטחון ישראל", חתמו בכירי מערכת הביטחון לשעבר את מכתבם.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב בחריפות על פרסום המכתב. "מצער שה'בכירים לשעבר' במערכת הביטחון מתיימרים פעם אחר פעם 'לנבא' מה יקרה ומה יעשו הפלסטינים בתגובה לצעד ישראלי מתבקש ומוסרי כמו החלת הריבונות והחוק הישראלי על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון", כתב ארדן בחשבון הטוויטר שלו. "לא למדתם לקח מאוסלו ומהבאת ערפאת לשטח? מההתנתקות? מהתמיכה שלכם בנסיגה מהגולן ובהסכם עם אסד? די!"

"אני לא מדבר רק על ההיבט המוסרי והזכות שלנו לשטחי מולדת בהם חי עמנו אלפי שנים. ועל הצורך לא לתת פרס לסרבנות הפלסטינים ולא לאפשר למאות אלפי יהודים לחיות תחת חוקים עות’מאניים או ירדניים. אתם לא יודעים שגם כיום מי שמסכל כמעט את כל הפיגועים משטחי הרשות הפלסטינית זה צה״ל והשב״כ? כמה אפשר לאיים ולהפחיד עם הפסקת שיתוף הפעולה הביטחוני מצד הרשות הפלסטינית? זה הרי קודם כל אינטרס שלה, ובלי שיתוף הפעולה הביטחוני גם אבו מאזן והרשות מזמן לא היו שם".

"הגיע הזמן להפסיק להשתמש בדרגות במסגרת קידום עמדות פוליטיות", סיכם ארדן, "תגידו ברור: אנחנו אנשי שמאל שמתנגדים לנוכחות ביהודה ושומרון. כי זו האמת. די להתחפש".

ראש הממשלה הגיב אף הוא על הפרסום וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אותם 'מומחים' תמכו בהסכם הגרעין עם איראן והזהירו: 'ביבי טועה בניווט והורס את הברית עם אמריקה'. חבלי ארץ ביהודה ושומרון אינם רק ערובה לביטחון ישראל – הם גם נחלת אבותינו".

כזכור, בראיונות שהעניק לתקשורת במהלך מערכת הבחירות, אמר נתניהו כי אם ייבחר שוב לראש הממשלה, הוא יפעל בקדנציה הבאה להחלה מדורגת של הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון. בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, אמר ראש הממשלה: "אני הולך להחיל ריבונות, אבל אני לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות היישוב הבודדות. מבחינתי, כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית ויש לנו אחריות כממשלת ישראל. אני לא עוקר אף אחד, ואני לא אעביר אותם לריבונות של הפלסטינים".

ארדן (מתוך חשבון הטוויטר שלו)
תגיות:גלעד ארדןיהודה ושומרוןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה