חדשות יהדות

חשיפה: מיהו המקובל שעוזר לצה"ל לגלות מנהרות של החיזבאללה?

תחקיר מיוחד של 'זמן ישראל' חושף את הסוד שקציני צבא ומשטרה נושאים עמם מזה שנים: רב מקובל מאזור הצפון עוזר לצה"ל לזהות מנהרות של החיזבאללה ולפוצץ אותן. מיהו אותו רב ומה אומר עליו יד ימינו? מסמך מרתק

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

תחקיר מיוחד של 'זמן ישראל' חושף את הסוד שקציני צבא ומשטרה נושאים עמם מזה שנים: רב מקובל מאזור הצפון עוזר לצה"ל לזהות מנהרות של החיזבאללה ולפוצץ אותן. 

על פי הדיווח, מדובר ברב בעל תשובה כבן 50 מהגליל העונה לשם יהודה, וכרגע מסרב לחשוף את שמו המלא או לדבר עם התקשורת. המקורבים אליו יודעים לומר כי הוא ניחן ביכולות על-טבעיות "לראות את העולמות האחרים" ועד כה התגלו 31 מנהרות כאלה בזכותו. 

במסגרת התחקיר שוחחו עשרות מג"דים וקצינים בצבא ובמשטרה עם כתבי 'זמן ישראל' - אבנר הופשטיין ואנאבל זמיר, מהם שמעו סיפורים מצמררים על היכולות המדהימות של הרב יהודה. "ראינו בזמן אמת כיצד הרב המקובל מזהה ומאתר מבנים ותעלות מתחת לפני הקרקע, והשתכנענו מעל לכל ספק כי המקובל יכול לזהות פעילויות מתחת לאדמה, ולסייע לכוחות הלחימה, ההנדסה והחפירה שעובדים בשטח", הם אומרים. 

 

"אין סיבה שלא להסתייע ברב אל מול אתגרים מבצעיים"

מרבית הקצינים הם אנשים שאינם דתיים. אחד מהם - אלוף משנה ע' שמו - העיד כי באחד הסיורים שקיים באזור הגבול הצפוני - הצטרף אליו הרב יהודה ויד ימינו - אדם בשם משה. "איני אדם דתי, אלא אדם רציונלי שמרבית פעולותיו בחיים המקצועיים והאישיים נובעים מרציונליות ובחינה שכלתנית של כל דבר".

מתוך אותה רציונליות מילא בסוף הסיור דוח שבו הוא ממליץ להסתייע בעזרתו של הרב יהודה, על סמך היכולות שזיהה אצלו. "ראיתי אדם הגון בעל יכולות כאלו ואחרות, המעוניין לסייע. להערכתי, אין סיבה שלא להסתייע ברב אל מול אתגרים מבצעיים אחרים בזירות הפעולה השונות של צה"ל".

בהמשך הדוח גולל ע' את הסיבות שהביאו אותו להמליץ המלצה מעין זו לדרג הגבוה יותר, וסיפר כי אחת מהן הייתה מאגר מים תת קרקעי ענק שלא ניתן לזהותו בשום פנים ואופן, אלא אם כן ידעת עליו מלכתחילה - אלא שהרב יהודה ידע בדיוק היכן הוא הולך. "הרב איתר בלי שאמרנו מילה על כך, את המתחם התת קרקעי ואת החלל שנמצא מתחת למחוז".

 

"סמוך לראש הנקרה הוא זיהה מנהרה נוספת"

לדבריו, בהמשך אותו סיור הרב איתר עוד שני חללים תת-קרקעיים, "וידע לתאר פעילות פלילית של חמושים שבוצעה בסמוך למחוז לפני יותר משלוש שנים".

במקרה אחר ידע הצוות הצבאי לספר כי "הרב זיהה מנהרה מתחת לבסיס בזרעית, מבלי שידע אפילו שיש שם מוצב של צה"ל - וצדק. סמוך לראש הנקרה הוא זיהה מנהרה נוספת שב-2013 נתקלה שם חוליה של צה"ל".

הרב משה, בעל תשובה כבן 71 מירושלים המכהן כיד ימינו של המקובל הרב יהודה - מסביר כי לרב יש יכולות פנומנליות של ידיעת פרטים שאדם מן השורה אינו יכול לדעת.

"הוא יכול להסתכל עליך ולקבוע אם יש לך מצוקה נפשית כלשהי, אם אתה סובל מבעיה כלכלית או אם אתה מסתיר סוד גדול. אני לא ניחן ביכולות האלה, אבל אני יודע לקרוא היטב את הרב יהודה ולתעל את היכולות שלו לאפיקים מעשיים", הוא מסכם. 

תגיות:מנהרותחיזבאללהחשיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה