חדשות בארץ

המשא ומתן הקואליציוני: האם נתניהו יכריז על בחירות חדשות?

לאור הקשיים הרבים בשיחות להקמת הקואליציה החדשה, בליכוד לא שוללים את האפשרות שראש הממשלה יודיע על הליכה לבחירות חוזרות

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

נותרו עוד 9 ימים בלבד לסיום הארכה שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, ולאור המשא ומתן הקואליציוני התקוע טוענים בליכוד כי כל האפשרויות פתוחות – כולל הליכה לבחירות חוזרות.

על פי הדיווח הבוקר (שני) של יובל קרני ב"ידיעות", בכירים בליכוד טענו כי במידה ולא תהיה התקדמות ניכרת במשא ומתן, נתניהו ישקול הכרזה על בחירות חדשות.

למרות האיום, בשלב זה נראה כי האפשרות שנתניהו ילך לבחירות חוזרות עדיין רחוקה, ומדובר בניסיון נוסף להפעיל לחץ על המפלגות הקטנות להגמיש את עמדותיהן במשא ומתן. נתניהו עצמו התייחס אתמול לתסבוכת שנוצרה במשא ומתן. הוא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "המפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שתימצא הדרך בהקדם להוריד אותן לקרקע המציאות כדי שנוכל יחד להקים ממשלה חזקה ויציבה למדינת ישראל שתמשיך להוביל את המדינה להישגים חדשים". בהתבטאות פומבית קודמת שלו בנושא, ביום רביעי שעבר, אמר ראש הממשלה כי "המשא ומתן הקואליציוני הופך לבלתי אפשרי. כמעט כל הסיעות הקטנות דורשות דרישות בלתי אפשריות שמתנגשות זו בזו במאה ושמונים מעלות".

על פי דיווחים שונים, ייתכן ומכבשי הלחץ הפומביים של נתניהו ובכירים נוספים בליכוד – כדוגמת השר זאב אלקין, שבימים האחרונים התראיין לכלי תקשורת רבים ואמר דברים ברוח דומה לזו של נתניהו – עושים בהדרגה את פעולתם. על פי הדיווח של זאב קם בכאן חדשות, באיחוד מפלגות הימין שוקלים חלופות לתיק המשפטים, אותו דרשו עד כה במפגיע. לאור כוונתו של נתניהו להעניק את התיק לשר יריב לוין, במפלגה הדתית-לאומית בוחנים את האפשרות לקבל את תיק האוצר, או לחילופין להסכים לקבלת תיק השיכון במתכונת מורחבת, שתכלול את החזרת מנהל מקרקעי ישראל, מנהל התכנון והחטיבה להתיישבות למשרד זה. בשלב זה לא ברור האם מדובר בחלופות אפשריות מבחינת הליכוד, שהציע את תיק האוצר ליו"ר כולנו משה כחלון והבטיח לשר אריה דרעי להעביר את מנהל התכנון למשרד הפנים.

בתוך כך, על פי דיווחים שונים, צוות המשא ומתן של הליכוד ייפגש היום בשעה 12:00 עם צוות המשא ומתן של יהדות התורה, לאחר שבשבוע שעבר פגישה זו נדחתה פעמיים. בשעה 15:00 תיערך פגישת משא ומתן עם הצוות של ש"ס.

תגיות:יהדות התורהש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה