חדשות בארץ

המרוץ למשרת מבקר המדינה: נתניהו הציע את התפקיד לפרופ’ מור יוסף

רשימת המועמדים האפשריים לתפקיד מבקר המדינה מתארכת והולכת, אך בקואליציה מתקשים למצוא מועמד מוסכם שיזכה לרוב בהצבעה הצפויה להיערך בשבוע הבא

פרופ’ מור יוסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרופ’ מור יוסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הכנסת תצביע בעוד כשבועיים (ב- 3 ביוני) על מינויו לתפקיד של מבקר המדינה הבא, במקומו של השופט בדימוס יוסף שפירא המסיים את כהונתו. בשלב זה – יממה לפני המועד האחרון בו ניתן להגיש מועמדות לתפקיד – הקואליציה טרם הגישה מועמד מטעמה.

על פי הדיווח הערב (ראשון) של עמית סגל בחדשות 12, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם פרופ' שלמה מור יוסף והציע לו את התפקיד. מור יוסף כיהן בעבר כמנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בירושלים וכמנכ"ל הביטוח הלאומי. בשנת 2017 הוא מונה על ידי שר הפנים אריה דרעי למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה.

הקשיים במשא ומתן הקואליציוני באים לידי ביטוי גם בקושי של מפלגות הקואליציה העתידית להסכים על מועמד למבקר המדינה. אחד האנשים ששמו הועלה על ידי הליכוד כמועמד אפשרי הוא השופט לשעבר יוסף (ספי) אלון, בנו של השופט המנוח מנחם אלון, אך באיחוד מפלגות הימין הבהירו כי הם אינם מוכנים לאיוש המשרה על ידי שופט או שופט בדימוס. שם נוסף שעלה היה שמו של פרופ' אברהם דיסקין, מהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטה העברית. דיסקין ידוע בתמיכתו בנתניהו, אולם מועמדותו נפסלה על ידי המפלגות החרדיות בשל אמירות אנטי-חרדיות שיוחסו לו.

ברשימה המתארכת של מועמדים אפשריים מטעם הליכוד הוזכר גם ראובן שיף, לשעבר נשיא לשכת רואי החשבון. על פי הפרסום ב"ידיעות", שיף – שותף ומנהל באחד ממשרדי רואי החשבון הגדולים בישראל – מיודד עם נתניהו. עוד עלה שמו של ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, ששימש בעשור הקודם כיועץ בכיר במשרד מבקר המדינה בתקופת כהונתו של המבקר מיכה לינדנשטראוס ז"ל. בורובסקי זכור כמי שגויס בתחילת 2015 לשמש כיועץ לנתניהו בעקבות דו"ח מבקר המדינה בפרשיית מעונות ראש הממשלה. גם עורכת הדין מיכל רוזנבוים קיבלה פנייה להציג את מועמדות, אך טרם השיבה בחיוב.

גם רשימת המועמדים של האופוזיציה נותרה ריקה, נכון לעכשיו. מרצ הציעה בשבוע שעבר לשופט בדימוס סלים ג'ובראן להציג את מועמדותו. חבר הכנסת מטעם מרצ, עיסאווי פריג', טען בתחילה כי ג'ובראן אישר למפלגה להציג את מועמדותו, אך הוא חזר בו והודיע כי אינו מתכוון להתמודד על התפקיד. המשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופט אליקים רובינשטיין, סירב אף הוא לפנייה מחוגי האופוזיציה להציג את מועמדותו לתפקיד. שם נוסף שעלה באופוזיציה הוא שמה של פרופ' יפעת ביטון.

בשורה התחתונה, כאמור, עדיין לא הוגש ולו מועמד אחד למשרה החשובה. על פי החוק, כל 10 חברי כנסת יכולים להציג מועמד מטעמם, וההצבעה מתנהלת בחשאי. תאריך היעד לכניסתו של המבקר החדש לתפקיד הוא ה- 4 ביולי, יום לאחר סיום כהונתו של שפירא.

תגיות:מבקר המדינהשלמה מור יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה