חדשות כלכלה

לקראת יום הדבורה הבינלאומי: כמה דבש אנחנו צורכים?

על פי נתוני משרד החקלאות, בישראל צורכים כ- 4,500 טון דבש בשנה. הישראלי הממוצע צורך כ- 600 גרם דבש בשנה, מתוכם כ- 250 גרם לקראת החגים בחודש תשרי

(צילום: דוברות משרד החקלאות)(צילום: דוברות משרד החקלאות)
אא

בישראל ובעולם יציינו מחר (שני), זו השנה השנייה ברציפות, את יום הדבורה הבינלאומי, בהתאם להחלטה שהתקבלה באו"ם בסוף שנת 2017. לקראת האירוע, חושף משרד החקלאות את הנתונים אודות ענף הדבש בארץ.

על פי הנתונים, הישראלי הממוצע צורך כ- 600 גרם דבש בשנה, מתוכם כ- 250 גרם לקראת החגים בחודש תשרי. הצריכה המצטברת בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ- 4,500 טון דבש בשנה, מתוכם מספק הייצור המקומי כ- 3,500 טון. בישראל ישנם כיום 510 דבוראים; הם מטפחים 110,000 כוורות הפזורות בנקודות מרעה צופניות ברחבי הארץ. 80,000 כוורות בישראל משמשות להאבקה.

יש לציין כי כיום קיימים למעלה מ- 20 זני דבש שונים, ביניהם דבש המיוצר מאבוקדו, מרווה, דרדר, זעתר, בצל וקורנית.

במשרד החקלאות מציינים כי השנה הייתה שנה מוצלחת במיוחד לענף הדבש, וזאת בשל עונת הגשמים הברוכה לה זכינו השנה בחסדי שמיים מרובים. זו הסיבה לשפע הרב של צוף ולכוורות חזקות יותר המפיקות דבש איכותי ומתוק יותר.

יום הדבורה נקבע להעלאת המודעות לפעילותה הרבה של הדבורה ולחשיבותה. מעבר לייצור הדבש ומוצריו, הדבורים חשובות לקיומם של בני האדם, בעלי חיים וענפי חקלאות רבים. הדבורים הן אלה שאחראיות על תהליך ההאבקה של 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם. ללא האבקה, הפרחים לא היו מבשילים, והפירות והירקות לא היו נוצרים, וכך לבני האדם ובעלי החיים לא היה מזון. על פי נתוני ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, 71 מבין 100 היבולים האחראים לכ- 90% מכלל המזון לבני אדם בעולם מופרים על ידי האבקה באמצעות הדבורים. באמצעות האבקת הגידולים, דבורת הדבש תורמת לתוצר החקלאי העולמי 215 מיליארד דולר בשנה.

תגיות:דבשדבורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה