חדשות בארץ

בית המשפט העליון אישר לשחרר למעצר בית את הקטין הנאשם בהריגת הפלסטינית

השופט אלכס שטיין דחה הן את הערר שהגישה הפרקליטות על שחרור הנער למעצר בית, והן את הערר שהגישו סנגוריו על התנאים המחמירים של מעצר הבית שנקבעו על ידי בית המשפט המחוזי

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, הורה הבוקר (ראשון) לשחרר למעצר בית את צ', הקטין החשוד בהריגתה של הפלסטינית עאישה א-ראבי. בכך דחה בית המשפט את הערר שהגישה הפרקליטות על החלטת בית המשפט המחוזי ביום שלישי שעבר לשחרר את הנער. שטיין דחה גם את הערר שהגישו פרקליטיו של הנער להקל על התנאים שהציב בית המשפט המחוזי לשחרורו. הוא קבע בהחלטתו כי צ' ישוחרר למעצר בית בכפוף לאיזוק אלקטרוני ולהפקדת ערבויות גבוהות. על הנאשם נאסר ליצור קשר עם אנשים אחרים מלבד בני משפחתו.

"נחה דעתי", כתב שטיין בהחלטתו, "כי מעצר בית תחת פיקוח אלקטרוני, השגחה משפחתית הדוקה ותנאים מגבילים נוספים שנקבעו על ידי בית המשפט, יפחיתו במידה משמעותית – כמעט עד כדי אפס – את הסיכוי שהנאשם יבצע מעשה אלימות בהיותו מונע על ידי שנאת ערבים".

כזכור, בחודש ינואר הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד הנער, תלמיד ישיבת "פרי הארץ" ביישוב רחלים. הוא מואשם בהריגה בנסיבות מעשה טרור, יידוי של אבן לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד ברכב בנסיבות מעשה טרור. על פי כתב האישום, ב- 12 באוקטובר 2018 "התמקם הנאשם, בליווי אחרים, על גבעה הצמודה לשולי כביש 60, שהינו כביש בינעירוני מהיר, הממוקמת מטרים ספורים מהכביש, בחלקו שבין צומת רחלים לצומת תפוח. הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי, וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם". על פי הנטען בהמשך, עם התקרבות הרכב בו נסעו א-ראבי ובני משפחתה, "זיהה הנאשם שמדובר ברכב פלסטיני עם לוחית זיהוי לבנה פלסטינית. לקראת הגעת הרכב במהירות גבוהה יידה הנאשם את הסלע בעוצמה ובאופן חזיתי לעבר שמשת הרכב הקדמית, במטרה לפגוע ביושבי הרכב, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותם".

בדיון ביום שלישי האחרון הציגו סנגוריו של הקטין חוות דעת שהגיש ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית, בה נטען כי בניגוד למובא בכתב האישום, לא ניתן לקבוע כי מותה של א-ראבי נגרם כתוצאה מהשלכת אבן לאבן המכונית בה נסעה. קוגל כתב בחוות הדעת כי בישיבה של רופאי המכון תמכו שני רופאים בטענתו, לפיה החבלות בגולגולתה של א-ראבי "מתיישבות עם נזקים הנגרמים באנרגיה גבוהה מאוד ולא מפגיעה אחת של אבן". קוגל הוסיף כי אחד הרופאים תמך בדעתו ש"נראים, לפחות, שני מוקדי אימפקט".

המומחה הפתולוגי ציין כי חלק מהרופאים בישיבה חלק על דעתו, אך לדבריו "חיפוש בספרות המקצועית שערך לא העלה אף מקרה שבו נגרמו נזקים כה נרחבים לעצמות הגולגולת כתוצאה מפגיעת אבן". קוגל הוסיף כי הוא "החתום על חוות הדעת ועומד במצפון שקט מאחורי מה שנכתב בה".

בתגובה להחלטת בית המשפט העליון, מסר עורך הדין עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את הקטין יחד עם עורך הדין אריאל עטרי: "אנחנו מברכים על ההחלטה. בית המשפט העליון מקבל את עמדת ההגנה תוך שהוא מעביר מסר לפרקליטות, ולפיו קיימת לנאשם חזקת החפות. אנו מברכים על החלטת בית המשפט, כאמור, וכעת אנו ננהל את משפטו של הקטין עד לזיכוייו המוחלט מהאשמות".

תגיות:כתב אישוםעאישה א-ראבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה