חדשות בארץ

סער נגד נתניהו: "נתנו לו עצה לא טובה"

מערכת הבחירות תמה אך היחסים בין ראש הממשלה לסער, טרם שבו למסלולם. על רקע חוק החסינות, תקף הערב סער את נתניהו באומרו כי מדובר בחוק עם "מקסימום נזק ומינימום תועלת". בליכוד לא נשארו חייבים והשיבו אש

סער ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סער ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מספר 4 ברשימת הליכוד, ח"כ גדעון סער, מתח הערב (חמישי) ביקורת חריפה על חוק החסינות שמקדם, כך לפי הדיווחים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בריאיון ל'חברת החדשות', סער סירב להצהיר כי יתנגד בהצבעה, אך הצהיר כי מדובר ב"חקיקה עם אפס תועלת ומקסימום נזק", וכי "מישהו נתן לנתניהו עצה לא טובה". עם זאת, סער הבהיר כי אין מניעה שנתניהו ימשיך בתפקידו בעודו תחת כתב אישום.

לדברי סער, החוק הנוכחי המעניק חסינות לחברי כנסת הינו חוק טוב ואינו דורש החרגה של ראש ממשלה כפי שהיה עד ל-2005, אז תוקן החוק. "חוק החסינות הקיים 14 שנה, הוא חוקק והרחיב את העילות בגינן הכנסת יכולה שלא להסיר חסינות בתגובה לפסיקה של בג"ץ. בחוק הקיים ישנן טענות חזקות שאם ראש הממשלה לא יצליח בשימוע, ואני מקווה שהוא יצליח, הוא יכול לבוא על בסיס החוק הקיים ואותו רוב שבאמצעותו רוצים עכשיו לשנות את הכללים". לדבריו, "בחוק הקיים יש עילה של פגיעה בייצוג הבוחרים. זו עילה מפורשת שהכנסנו בחקיקה, אשר אם נגיע למצב - שאני מקווה שלא נגיע אליו - ראש הממשלה יוכל להשתמש בה".

בהתייחס לפרסום ב"הארץ" כי ראש הממשלה פועל לקדם הצעת חוק שתמנע מבג"ץ להתערב בהחלטות מנהליות של שרים וחברי כנסת, אמר סער כי "חוק כזה יפגע בליכוד ולא יועיל לראש הממשלה", והדגיש כי "חשוב מאוד למדינה שחוק הזה לא יקרה".

לטענת סער, ישנם בכירים נוספים בליכוד שמתנגדים לחוק פרסונלי זה. "אני מתבטא כי בעיניי, לומר את מה שצריך ולעשות את הדבר הנכון הוא הרבה יותר חשוב מהשיקולים של מה אני אקבל. התפקיד שלי הוא לא הג'וב, אלא להביע עמדות בנושאים הלאומיים המרכזיים. לא חושש שהתבטאות כזאת תפגע בי, יכול להיות שמי שמתבטא דווקא בעד שינוי החוק זה מסייע לו יותר. אני בוחר לקחת את הסיכון".

יחד עם הביקורת החריפה שמתח על ראש הממשלה, סער מיהר להבהיר כי אינו תוקף את נתניהו ברמה האישית. "הבעתי תמיכה בנתניהו בבחירות ועבדתי קשה מאוד במערכת הבחירות כדי שהליכוד ינצח. ראש הממשלה עצמו יודע את זה ואמר לי את זה יותר מפעם אחת". סער המשיך ותהה: "אסור לי להגיד דברים שנתניהו אמר לפני חודש? אני תומך בראש הממשלה. אני חושב שהוא ראש ממשלה טוב שצריך להמשיך לכהן. אולי היו אנשים שבאו ושכנעו אותו. אינני יודע. אני דוגל באותה עמדה שראש הממשלה הביע לפני כחודש".

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה: "לא לחינם תקשורת השמאל לא מפסיקה לחבק את גדעון סער, משום שהוא לא מחמיץ אף הזדמנות לחתור תחת נתניהו ולנסות להפיל אותו".

תגיות:גדעון סערחוק החסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה