חדשות בעולם

טראמפ על מלחמה עם איראן: "מקווה שלא ייקרה"

על רקע המשבר בין וושינגטון לטהראן, הנשיא האמריקני מעדיף לפתור את המתיחות בדרכים דיפלומטיות כשהוא מביע את רצונו לדבר ישירות עם מנהיגי איראן. דיווח: טראמפ זועם על עמה מיועציו הבכירים שמושכים את הממשל לכיוון לוחמני

טראמפ (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)טראמפ (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הערב (חמישי) למתיחות הגוברת בין ארצו לטהראן, כשבמענה לשאלת כתב האם עומדת לפרוץ מלחמה עם איראן, אמר כי הוא "מקווה שלא".

הדיווח מגיע לאחר שהבוקר דווח בוושינגטון פוסט כי טראמפ מעוניין לפתור את המשבר באמצעים דיפלומטיים וכי הוא חותר למגעים ישירים עם מנהיגי איראן. כן גם דווח ב-CNN בסוף השבוע כי הבית הלבן העביר לממשלת שוויץ מספר טלפון ישיר לנשיא טראמפ, שאליו יוכלו לחייג בכירים איראנים. לפי הפרסום היום בוושינגטון פוסט, טראמפ מתוסכל מאמירותיהם התוקפניות של יועציו הבכירים בנוגע לדרך הטיפול במשבר עם איראן, וכי הוא חושש שהם יביאו את ארצות הברית לעימות פרונטלי מול טהראן – עובדה שתפר את הבטחת הבחירות שלו לפיה יש להימנע ממלחמות בחו"ל בשל הנזק הכלכלי.

לדברי בכיר בממשל האמריקני אשר מעורב בשיחות הפנימיות שטראמפ ערך עם היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ון בולטון, ועם מזכיר המדינה מייק פומפאו, "הם מתכננים קדימה וטראמפ עצבני. היו קריאות לבולטון, לפומפאו ולאחרים לנקוט באותו קו". גם ב-CNN טענו כי למרות המדיניות התקיפה של טראמפ, הוא זועם על בולטון כשהראשון מאשים אותו שהוא מביא את הממשל לסף עימות חזיתי עם איראן.

נזכיר כי בימים האחרונים פרס הצבא האמריקני כוחות נוספים במזרח התיכון, נוסף לנושאת המטוסים והכוח הצבאי המורחב ששוגר בשבוע שעבר למפרץ הפרסי. בעת ההודעה על שליחתה של נושאת המטוסים, טענו בכירי הממשל, לרבות היועץ לביטחון לאומי, כי לארצות הברית נשקפים איומים שונים מצד איראן, ללא שפורט מהם. היום, איומים אלה קיבלו המחשה נוספת לאחר שב"ניו יורק טיימס" דווח כי תצלומי אוויר מהתקופה האחרונה מוכיחות כי טהראן הציבה משגרי טילים על גבי סירות קטנות – עובדה שהדליקה נורות אדומות בצד האמריקני שחששו כי איראן צועדת על חבל דק שעשוי להוביל למלחמה.

למרות שהמנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ניסה להרגיע את הרוחות כשהוא מנפיק הצהרה כי "לא תהיה שום מלחמה עם ארצות הברית", המפקד החדש של משמרות המהפכה של איראן, הגנרל חוסיין סלאמי, יצא עם הצהרה לוחמנית במיוחד. "אנחנו על סף מלחמה כוללת עם האויב", אמר סלאמי לא לפני שקבע כי "הרגע הזה בהיסטוריה, שהאויב נכנס לתחום העימות עם כל היכולת האפשרית, הוא הרגע המכריע ביותר של המהפכה האסלאמית".

תגיות:דונלד טראמפאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה