חדשות בארץ

מקרה שני ביממה האחרונה: הרופאים חילצו את המטבע מגרונה של הילדה

בתוך פחות מ- 24 שעות, טיפלו רופאי בית החולים זיו בצפת בשני מקרים של בליעת מטבע על ידי ילדים. הילדים הובהלו לחדר הניתוח, והעצמים הזרים הוצאו מגופם בהצלחה

המטבע שחולץ מגרונה של הילדה (צילום: המרכז הרפואי זיו בצפת)המטבע שחולץ מגרונה של הילדה (צילום: המרכז הרפואי זיו בצפת)
אא

ילדה בת 4 הובאה הבוקר (חמישי) לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת,  על ידי הוריה, כשהיא סובלת מכאבים בצוואר. מצילום הרנטגן שנעשה לילדה, התברר כי היא בלעה מטבע של 10 אגורות, שנתקע וחסם את צינור הוושט, ובכך סיכן את חייה.

הילדה הובהלה לחדר הניתוח, ונותחה בדחיפות על ידי ד"ר שלמה מרחבי, מנהל יחידת אף-אוזן-גרון וכירורגיית ראש צוואר בבית החולים, יחד עם צוותו. המטבע חולץ בהצלחה וללא סיבוכים מגרונה של הילדה.

האירוע היום התרחש שעות מעטות בלבד לאחר שאתמול הובא לבית החולים ילד בן 10 מיישוב בגליל העליון, שבמהלך משחק בלע מטבע של 5 שקלים. גם במקרה זה ביצע הצוות הרפואי של בית החולים זיו צילום רנטגן דחוף, שגילה כי המטבע התמקם בוושט. מאחר שמדובר בחפץ גדול, שאינו עביר דרך קנה הוושט לקיבה וליציאה מהגוף באופן טבעי, הובהל הילד לחדר הניתוח להוצאת העצם הזר מגופו, תחת הרדמה מלאה. הניתוח בוצע על ידי ד"ר הינו ביאן, מומחה לגסטרואנטרולוגיה בילדים וסגן מנהל מחלקת ילדים.

ד"ר מרחבי הדגיש את הצורך להשגיח על הילדים ולהרחיקם מסביבה בה חפצים קטנים ומסוכנים מפוזרים על הרצפה או שנמצאים בהישג ידם ועלולים לסכן את שלומם ובריאותם. "הסכנה בבליעה של חפץ זר יכולה להיות כניסה לדרכי הנשימה, ובמקרה החמור יותר עד כדי חנק. במקרים אחרים, יכולה להיות כניסה של הגוף הזר לוושט, הפרעה במנגנון הבליעה ופגיעה בכל מערכת העיכול".

(צילום: המרכז הרפואי זיו בצפת)

תגיות:מטבעניתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה