הידברות לנוער

הידברות לנוער: מה בעצם הבעיה עם האירוויזיון?

תגידו את האמת, מי צריך לשיר לפני גויים כשאפשר לשיר לקב"ה, או ככה סתם עם חברים?

  • י"א אייר התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משדר מיוחד בערוץ ובאתר הידברות, הערב (חמישי) ב-21:00:

הנה זה מגיע, האירוע שכל העולם חיכה לו, האירוויזיון.

כל כך הרבה אנשים מתרגשים, משלמים הון תועפות בשביל כרטיס שישבו על הדשא בקושי לראות משהו, שלא נדבר על אלה שיושבים על ספסלים, אז בכלל צריך לבטל את המשכנתא של הדירה באותו חודש, והכל בשביל לשמוע אנשים שירים.

אבל ברשותכם, אשמח לעשות זום אין לכל הטוב שהאירוויזיון עושה לנו:

אם לא ידעתם, אחת המטרות שיש לאירוויזיון, אותה שמעתי פעם ממשהו, היא בעצם לאחד ולגבש את מדינות אירופה, ולצור אווירה של קרבה ואחדות ("אירוויזיון" מלשון אירו – אירופה). עכשיו תחשבו על זה שניה ותגידו לי את האמת. על מי הם עובדים? על המושג "אהבה ללא תנאי" לא תשמעו מפי הגויים, שכן כל העולם סובב סביב אינטרסים מדיניים, כל אחת והאינטרסים שלה, שלא נדבר על זה שהאמרה "אהבה ללא תנאי" כנראה לא מופיעה באופן חד משמעי, עם תוכן לימודי עמוק וערכי, אצל אנשי החינוך של אירופה. אירופה והאיחוד האירופי בפרט דאגו רבות לגנות את ישראל, ועוד להתאחד בשביל זה, בשם רוב האנשים המכובדים של אירופה, להביע דעתם המחוננת והעליונה, שישראל היא מדינה שגורמת הרס רב וצריך להחרים אותה כי היא לא ערכית בעליל ונוגדת את השקפותיה הנעלות של האיחוד האירופי. ולמי שעוד בספק, ראו ערך מלחמת העולם השנייה, על הבריתות שנהרסו, על מלחמות שהחריבו, והכל בשם הרחמים והתרבות של גרמניה ואירופה. ואחרי כל אלה, מי פה באמת מאמין שאירופה אוהבת כ"כ את ישראל? אהבה ואחדות? לא נראה לי.

נמשיך. מעיון שעשיתי אצל קרובי, חלק מ"ערכי" האירוויזיון הוא לדעת לקבל את האחר והשונה.
קצת קשה לי לקלוט את המסר הזה כאשר יודעים אנשי אירופה המכובדים והמשכילים שאצל היהודים "שבת" היא מנוחה, וכל מיני עיסוקי חולין לא באים בחשבון, ככה שגם אין מה לדבר על הכנות לאירוויזיון בשבת, אבל שם לאף אחד לא אכפת. אם ציפינו לקבל תמיכה מהאנשים החברים בממשלה, כנראה שגם מכאן ננחל אכזבה, כי אע"פ שהמדינה היא חילונית, ברור שחלק לא קטן של העם במדינה יקבלו את זה בקושי רב ועצום ויפגע ברגשותם ששבת מתחללת - וודאי בכל מקרה יכפר על הכל "האירוויזיון", לייצג את כל העמים שגם הם לא מכבדים באופן מלא את עם ישראל הנרדף – ודאי תהיה זאת גאווה גדולה. לבטל כדי לא לפגוע ברגשות חלק גדול מעם? לא בא בחשבון. לפיכך, לעשות הכנות הכרוכות בחילול שבת כולל כל הפרטים לדקדוקי דקדוקים, שלא חס וחלילה יעברו על חוקי הברזל של הכנות וניהול אירוויזיון למופת ויהי מה – ודאי שנכון...

ואם זה לא מספיק, מי שלא יודע כמה חילול שבת עצום ונורא נעשה בעקבות ההכנות הקדושות לאירוויזיון ע"י ראש הממשלה, שכמובן מייצג את כולם - בהכנות האלו ניתנו היתרים חוקיים ללא פחות מ-30,000 אנשים שיחללו שבת, כדי להרים מופע שלאחריו לכולם יכאב הכיס, והגאווה תצנח זמן מה מאוחר יותר. ולא, אף אחד לא נזכר מאוחר מדי, ובגלל זה יש כ"כ הרבה חילול שבת וצריך המון עובדים. הם כבר ידעו על כך הרבה-הרבה זמן קודם לכן.

תחשבו על זה, לא יהיה נכון יותר אם כל מי שקנה כרטיס באלפי שקלים, היה יושב לו עם משפחתו ושר שירים יחדיו, ומתחברים לנשמה אחד של השני, במקום להתארח ולהתכבד בשירי הגויים שאין לנו שום קשר להם? כי ברור לכולנו שלבטל מס' תשלומי משכנתאות בשביל לקנות כרטיסים לכל המשפחה – כנראה שום אדם שפוי לא יעשה, לכן רק מי שבאמת לחוץ במשפחה ילך בשביל זה.

כנראה שנעלם ממנהיגי המדינה "היקרים" שלנו הפסוק "הן עם לבדד ישכון בגויים לא יתחשב" בחידון התנ"ך. אופס, טעות טכנית קטנה. לא צריך רש"י בשביל להבין שאם הגויים רוצים לעשות מופע על חשבון קדושת אבותינו, הרי שמנהיגי המדינה צריכים למחות מיד, והם בעצמם יודעים טוב מאוד כמה השבת חשובה לנו.

ולקינוח, אע"פ שאינני צופה ומתעניין בעניין, חוץ מחילול ה' והשבת הקדושה בעקבות המאורע, אני כבר יכול לנחש כמה השיר שייבחר ע"י אותו מייצג "דגול" כל כך, לא מתקרב אפילו במעט לערכי אבותינו, וכמה אבותינו כלל וכלל לא היו מרוצים לארח גויים בארץ הקודש שמכילה חילול ה' וטומאה גדולה כ"כ.

ואני אומר, היי! מי צריך לשיר לפני גויים כשאפשר לשיר לקב"ה, או ככה סתם עם חברים?

תגיות:הידברות לנוערשיריםאירוויזיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה