חדשות בארץ

אלקין: יש סכנה שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי דרישותיהן הקואליציוניות של המפלגות הקטנות "מתנגשות זו בזו במאה ושמונים מעלות" ו"בלתי אפשריות". על רקע הקשיים שמערימה ישראל ביתנו במשא ומתן, בליכוד שוקלים להקים בשלב הראשון ממשלה שתישען על 60 חברי כנסת

אלקין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אלקין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

השר זאב אלקין (ליכוד) אמר הבוקר (חמישי) כי ישנה סכנה "תאורטית" שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה.

"אם השותפים שלנו לא יהפכו להגיוניים יותר, וכולם יבינו שהדבר ההזוי ביותר שיכול לקרות כאן הן בחירות חוזרות שישתקו את המדינה לעוד חצי שנה, כשהתוצאות יהיו פחות או יותר דומות, וכולם יבינו שהגיע הזמן לרדת מהעצים ולגשת ברצינות להרכבת הממשלה – תאורטית זה יכול לקרות", אמר אלקין בראיון לגלי צה"ל. "לפעמים דברים לא הגיוניים קורים כשאנשים מתנהגים שלא בהיגיון".

אלקין הוסיף כי ישנן "דרישות סותרות ומופרזות" מצדן של כל המפלגות השותפות למשא ומתן הקואליציוני. "יש קשיים עם כל המפלגות. הרי כולם התחייבו לפני הבחירות לשבת בממשלת ימין בראשות נתניהו. אם הם ימנעו הקמת ממשלת ימין – הם יצטרכו לתת את הדין לפני הציבור. הגיע הזמן שכולם קצת ירדו מהירח לקרקע ויבינו שצריך להקים ממשלה ולנהל את המדינה".

ראש הממשלה נתניהו הביע אמש אף הוא את אי שביעות רצונו מהתנהלות המשא ומתן מול המפלגות השונות, וזאת בניסיון להפעיל לחץ פומבי עליהן. נתניהו, שהשתתף באירוע שנערך בעתלית לזכרו של אהרן אהרונסון, אמר לקהל: "אני מעדיף להיות כאן מאשר במשא ומתן הקואליציוני. הוא הופך לבלתי אפשרי. כמעט כל הסיעות הקטנות דורשות דרישות בלתי אפשריות שמתנגשות זו בזו במאה ושמונים מעלות".

"סיעה אחת ביקשה ארבעה תפקידים לכל אחד מחברי הכנסת שלה", הוסיף נתניהו בציניות, בהתייחסות מרומזת אך ברורה למפלגת כולנו בראשות השר משה כחלון. "הדרישות התקציביות סבירות – אילו היה לנו תקציב כמו של ארצות הברית. אין לנו, ואנחנו לא יכולים למוטט את כלכלת ישראל ואת תקציב המדינה".

על פי המסתמן, אחד המכשולים המרכזיים בדרכו של נתניהו להקמת ממשלתו החמישית הוא אביגדור ליברמן. יו"ר ישראל ביתנו הצהיר השבוע באופן פומבי – בפתח ישיבת סיעתו בכנסת – כי לא ייפגש יותר עם נתניהו או עם יו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד, השר יריב לוין, וזאת עד לקבלת דרישותיו. הוא הבהיר כי לא יסכים לסגת מדרישותיו, הכוללות בין השאר את העברת חוק הגיוס "עם כל הנקודות והפסיקים", כלשונו.

מדיווחים שונים עולה כי על רקע המבוי הסתום, נתניהו בוחן את האפשרות להקים ממשלה ללא ישראל ביתנו, שתישען על 60 חברי כנסת. עם זאת, גם המשא ומתן עם שאר המפלגות לא הבשיל עדיין לכדי חתימת הסכמים. יהדות התורה ביטלה אתמול בפעם השנייה פגישה עם צוות המשא ומתן של הליכוד, וזאת על רקע סוגיית חוק הגיוס. באיחוד מפלגות הימין מתעקשים על מסירת תיק המשפטים לבצלאל סמוטריץ', בניגוד לכוונתו של נתניהו להפקיד את המשרד בידיו של השר לוין. גם במפלגת כולנו לא ממהרים לסגור עניינים. על פי הדיווח בוואלה, כחלון הבהיר למקורביו כי לא ייכנס לקואליציה לפני ליברמן. בשלב זה נראה כי ש"ס תהיה המפלגה הראשונה שתחתום על הסכם עם הליכוד.

תגיות:זאב אלקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה