חדשות יהדות

זעזוע: בלוד חולל בית כנסת, נזק רב נגרם

אלמונים חדרו לבית הכנסת של הקהילה ההודית בעיר לוד, חוללו בו הרס רב וגנבו ציוד. הגבאי סיפר כי הפורצים ניסו לפתוח את ארון הקודש וגרמו לו נזק

אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)
אא

שוב זה קורה: בית כנסת בעיר לוד הושחת הלילה (רביעי) לאחר שאלמונים פרצו לתוכו וחוללו בו הרס רב. כך דיווח אתר ערוץ 7.

על פי הידיעה, לבית הכנסת – המשתייך לקהילה ההודית, ונמצא בשכונת גבעת הזיתים בעיר – נגרם נזק רב. בין היתר, הדלתות בבית הכנסת חובלו וניזוקו, תיבת התפילה נשברה, והשופר שהיה בתוכה הושלך בביזיון. גם סידורים וטליתות נזרקו לרצפה. הגבאי סיפר כי האלמונים ניסו לפרוץ את ארון הקודש, לא הצליחו בכך אך גרמו לו נזק. עם זאת, מהמקום הקדוש נגנב ציוד, בין היתר קופות הצדקה שהיו בו. בשלב זה לא ידוע מי עומד מאחורי המעשה הנתעב.

סגן ראש העיר לוד, נתנאל איזק, אמר כי מדובר במקרה שני של פריצה לבית כנסת והשחתתו המתרחש בתוך מספר ימים. "מכעיס ומקומם לגלות שאין גבולות לוונדליזם. השחתת בית כנסת זאת שפלות שאין כדוגמתה שמזכירה לנו, לצערי, תקופות אחרות", אמר איזק בכאב.

חבר הכנסת אופיר סופר (איחוד מפלגות הימין) הגיב על המקרה המזעזע: "אנחנו זמן קצר אחרי יום השואה, והבוקר אנחנו מתוודעים לאירוע שמזכיר ימים אפלים. במהלך הלילה חולל בית כנסת בעיר לוד, ולצערי לא בפעם הראשונה מקרה כזה עובר מתחת לרדאר". סופר הוסיף כי הוא מצפה שהמשטרה תתפוס את הפורעים ותנקוט נגדם ביד קשה.

כזכור, לפני מספר ימים אירעו מספר מקרים של הצתה וריסוס כתובות נאצה בבית העלמין ובבית הכנסת ביישוב בני עי"ש. חשוד בשנות ה- 30 לחייו נעצר על ידי המשטרה והועבר לחקירה. באירוע חמור אחר, שהתרחש ברמת בית שמש ג', עקרו אלמונים שתי מזוזות מפתחו של אחד הבניינים והשליכו אותם על הקרקע. דיירים בבניין, שגילו את המראה המזעזע, הגישו תלונה למשטרת בית שמש, שפתחה בחקירה.

תגיות:בית כנסתלוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה