חדשות יהדות

"קיבלנו שלישייה מבורא עולם": משפחת גינזבורג מודה על הנס הגדול

לפני כחצי שנה הזדעזעו הלבבות למשמע האסון הכבד שפקד את משפחת גינזבורג. הבוקר, נולדה למשפחה שלישייה: בן ושתי בנות. חסדי ה' כי לא תמנו

  • י' אייר התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הטרגדיה הכואבת שהתרחשה בבית משפחת גינזבורג בבית עילית לא נשכחה: לפני כחצי שנה נספו למוות שני הילדים אפרת ז"ל בת ה-4 וצבי ז"ל בן השנתיים בשריפה שפרצה בבית המשפחה. הבוקר, למזל טוב, ילדה אם המשפחה שלישייה: בן ושתי בנות.

האב, ראובן גינזבורג, אמר לאחר הלידה: "קיבלנו שלישיה מבורא עולם. רואים שאין שום מקרה בעולם. לפני שבעה חודשים היתה שריפה בביתנו, שבה שכלנו את שני ילדינו אפרת עליה השלום וצבי זכרו לברכה. פשוט חרב עלינו עולמנו.

''עכשיו הקדוש ברוך הוא בורא העולם השלים לנו, ואף הוסיף והביא לנו שלישייה לעולם. אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שעשה לנו נס ומודים לבית החולים שערי צדק שבו היתה הלידה'' הוסיף.

"אנחנו מרגישים שהיה דין ורחמים, היה דין, והדין הזה היה עטוף כולו ברחמים. הקב"ה מלווה אותם כל הזמן", אמר סב המשפחה, רבי שלמה גינזבורג.

לאחר האסון הכבד, שיגר הרב שרגא שטיינמן, בנו של הגראי"ל שטיינמן, מכתב ניחומים, ובו כתב: "כב' הרב ראובן יהושע גינזבורג ומשפחתו שליט"א, ברוך דיין האמת. ואנו מצווים ועומדים על אהבת ה' 'בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך'. ופירשו חז"ל: (ברכות נ"ד) 'בכל מדה ומדה שהא מודד לך', ופירש רש"י: 'בין מדה טובה בין מידת פורענות הוי מודה לו'. כי השם יתברך הוא מקור הטוב ורוצה להיטיב, ובוודאי שזה מה שטוב וזה מה שצריך להיות. וירחם ה' שתוכלו להמשיך ולהודות גם על מדה טובה".

הרב חיים קנייבסקי, חמיו של הרב שרגא שטיינמן, צירף אף הוא את ניחומיו: "בס"ד גם אני מצטרף להנ"ל, ואיננו יודעים חשבונות שמים, אולי זה חשבונות מגלגולים קודמים או חשבונות אחרים, וודאי שזה תיקון גדול. ויה"ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בארצנו ונזכה לנחמת ציון וירושלים. חיים קנייבסקי".

הוריהם של הילדים שנספו באסון מקבלים עליהם את הדין. צפו:

(צילום: באדיבות חברת החדשות)

למה הם ירדו? זו היתה התחנה שלהם.

הרבנית ימימה מתייחסת לשריפה המחרידה: יש כאן מסר עולמי.

תגיות:ביתר עיליתשלישייהשריפהמשפחת גינזבורג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה