חדשות בארץ

אייכלר: ליברמן מונע הקמת ממשלת ימין

חבר הכנסת ישראל אייכלר טען כי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פועל להפיל את נתניהו וממשלת הימין: "אם ליברמן רוצה למוטט ממשלת ימין – הימין צריך לצאת עוד פעם לבחירות"

אייכלר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אייכלר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע הקיפאון במשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה.

בראיון לכאן רשת ב' אמר אייכלר כי "מי שמונע את הרכבת הקואליציה זה ליברמן, ואף אחד לא יכול לרדת לנבכי נפשו. אלא אם כן יש לו איזו סגירה עם יאיר לפיד להקים ממשלה חילונית בלי חרדים ובלי נתניהו. אם אין לו סגירה עם השמאל להפיל את נתניהו וממשלת הימין – אין לי הסבר הגיוני למעשיו. מי שמדבר כמו ברווז, צועד כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז – הוא ברווז. זו חידה שרק ליברמן צריך להשיב עליה – מה הוא רוצה".

"אנחנו מוכנים להקים ממשלה ימנית", הדגיש אייכלר. "הציבור הימני שרף 250 אלף קולות בבחירות, ואם ליברמן רוצה למוטט ממשלת ימין – הימין צריך לצאת עוד פעם לבחירות, להחזיר הביתה את הקולות לימין, לא משנה לאיזו מפלגה. השמאל לא איבד שום קול – הם השכילו למצות את עצמם. יכול להיות שאם ליברמן באמת יתעקש ויפיל את הממשלה – יהיו בחירות חדשות, ואז יתווספו רבע מיליון קולות ימניים, וליברמן לא יהיה גיבור כזה גדול".

"קהל הבוחרים של ליברמן הוא בעיקר קהל רוסי, שגיוס החרדים לא מעניין אותם. הציבור הרוסי צריך פנסיה לקשישים, בריאות, פרנסה ותעסוקה. ממתי הציבור הרוסי מעוניין שתושבי בני ברק וירושלים יתגייסו? ליברמן נתפס לנושא הגיוס כי הוא יודע שזה מה שנותן לו חסינות בתקשורת".

"אם הוא ידבר שוב על החרדים" – הוסיף אייכלר – "נגיד לו: אדוני, אתה לא אפוטרופוס של החרדים. אנחנו לא חיים מפיך, אתה לא תקבע לנו כפי שאנחנו לא נקבע לך. אני קובע לו באיזו מסעדה לאכול?"

אייכלר מתח ביקורת על אחד התנאים שהציב יו"ר ישראל ביתנו לכניסתו לממשלה – קבלת סמכויות נרחבות כשר ביטחון, שיכללו בין היתר את האפשרות לשנות את המדיניות מול ארגוני הטרור ברצועה: "אדם לוקח אחריות להפיל ממשלת ימין, להפיל ראש ממשלה שנבחר על ידי יותר ממיליון בוחרים, בגלל שהוא רוצה סמכויות במשרד הביטחון יותר מראש הממשלה? שר הביטחון כפוף תמיד לראש הממשלה, וראש הממשלה כפוף לממשלה. זה לא דיקטטורה, זה לא רוסיה פה. לא יכול להיות ששר ביטחון עם 5 מנדטים יחליט להוביל לבד מדינה למלחמה. זה חוסר אחריות מבחינה לאומית".

"אני קורא לליברמן: אם אתה איש הגיוני, ואם אתה אכן מקורב למסורת כמו שאומרים – אל תפיל ממשלת ימין. אל תדאג לחרדים, תדאג לאנשי הימין, תדאג לבוחרים שלך, לצורכי העם, לתעסוקה, בריאות דיור וחינוך", סיכם אייכלר.

דבריו של אייכלר מצטרפים לביקורת שמתח אתמול יו"ר דגל התורה, משה גפני, על ליברמן. "אני לא יכול להבין את האיש הזה, זה פשוט לא להאמין", אמר גפני בראיון לכאן רשת ב'. "הוא רוצה לנהל את המדינה עם חמשת המנדטים שלו, להגיד לנו מה לעשות ומה לא לעשות. זה סוג משא ומתן שאף אחד מאיתנו לא מכיר, כאילו הוא בעל הבית, כאילו הוא עושה מה שהוא רוצה, ואם לא תיתן לו תשובה חיובית – לא תהיה ממשלה". גפני הוסיף כי להערכתו טקטיקת המשא ומתן של ליברמן לא תוביל אותו להישגים: "לפחות בסעיף אחד אני אומר בוודאות שזה לא יקרה – בנושא הגיוס".

מתקפתם של אנשי יהדות התורה על ליברמן באה בעקבות סדרת הדרישות הקואליציוניות שהציב שלשום יו"ר ישראל ביתנו באופן פומבי, בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. ליברמן הבהיר, בין היתר, כי לא יסכים לשינויים בחוק הגיוס, שעבר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה. "שמעתי שמחכים לתשובתו של רבי מגור בעניין הגיוס – מבחינתנו אין שום שינוי, אנחנו דורשים חוק גיוס עם כל הנקודות והפסיקים ולא נסכים לפחות מזה".

תגיות:ישראל אייכלראביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה