חדשות בארץ

מתקדמים לשימוע: סנגורו של נתניהו אסף את חומרי החקירה מהפרקליטות

איסוף החומרים התאפשר לאחר שראש הממשלה הגיע להסדר זמני עם אחד מפרקליטיו, עורך הדין עמית חדד, על תשלום מקדמה לשכר טרחתו

מנדלבליט ונתניהו (תמונות: פלאש 90)מנדלבליט ונתניהו (תמונות: פלאש 90)
אא

עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עמית חדד, אסף הבוקר (שלישי) ממשרדי פרקליטות מחוז תל אביב את חומרי החקירה בתיקים העומדים נגד ראש הממשלה. בהודעה שנמסרה על כך מהפרקליטות, צוין כי סנגוריו של נתניהו הבהירו שבכוונתם ליצור קשר עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה עד ה- 20 במאי כדי לתאם מועד לשימוע, אם כי ייתכן ויבקשו ארכה קצרה לשם תיאום המועד.

"כפי שמסר היועץ המשפטי לממשלה במכתבו מיום 12.5.19, הוא רואה חשיבות רבה בקיום הליך השימוע, וכפי שנמסר לא אחת – ככל שההליך אכן יתקיים, בכוונתו לקיימו בלב פתוח ובנפש חפצה", נאמר עוד בהודעה.

איסוף החומרים מהפרקליטות התאפשר לאחר שמוקדם יותר פורסם כי ראש הממשלה הגיע להסדר זמני עם עורך הדין חדד על תשלום מקדמה לשכר טרחתו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי הוא "עומד על זכותו לקבל סיוע כספי להגנתו המשפטית, כמו כל איש ציבור, אל מול סכומי העתק שהמדינה הוציאה בעניינו". כזכור, סנגוריו של נתניהו טענו בשבועות האחרונים כי אינם מתכוונים לאסוף את החומרים ולהתכונן לשימוע כל עוד לא תוסדר סוגיית שכר הטרחה. סוגיה זו תלויה ועומדת לפתחה של ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה, אליה פנה נתניהו בבקשה לאפשר לו להיעזר באיש העסקים ספנסר פרטרידג' ובבן דודו, נתן מיליקובסקי, לצורך מימון הגנתו המשפטית.

שלשום האשים היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי סנגורו הבכיר של נתניהו, עורך הדין נבות תל-צור, סירב לקבל את חומרי החקירה שהועברו למשרדו. בהודעה שיצאה ממשרדו של היועץ נטען כי החומרים הועברו באמצעות שליח על גבי מדיה מגנטית, וכי הסירוב לקבלם תמוה. "בנסיבות אלה, שוגר המכתב אל עורכי הדין גם במייל. היועץ המשפטי ישקול את צעדיו בהתאם". בתגובה לטענות, שיגרו פרקליטי נתניהו מכתב חריף למשרדו של מנדלבליט, בו נטען כי השליח הגיע "ללא כל תיאום מוקדם", וכי בשל העובדה שתל-צור לא היה במשרד באותה עת, "בחר אותו שליח שלא להשאיר את המדיה המגנטית עם חומרי החקירה, והוא חזר עמה כלעומת שבא". ההתנצחות בין הצדדים נמשכה גם אתמול: גורמים בפרקליטות מסרו לחדשות 13 כי "אם נתניהו ירצה – ייקח את החומרים, לא ירצה – לא ייקח. זו כבר בעיה שלו". הם הוסיפו והזהירו כי אם ראש הממשלה לא יגיע לשימוע – "יום לאחר מכן נגיש את כתב האישום".

מנדלבליט הודיע כחודש לפני הבחירות כי בכוונתו לערוך את השימוע לנתניהו עד ה- 10 ביולי. מומחים משפטיים שונים טוענים כי מדובר בתאריך לא ריאלי, שאינו מאפשר לצוות ההגנה של ראש הממשלה להתכונן לשימוע כיאות. ההערכות הן כי מנדלבליט ייענה לבסוף לבקשת הסנגורים ויודיע על דחיית מועד השימוע מעבר ל- 10 ביולי, לתקופה שבין מספר שבועות עד חודשים.

תגיות:שימועאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה