חדשות בארץ

מנדלבליט: פרקליטי נתניהו סירבו לקבל חומרי החקירה; הפרקליטים מכחישים

סנגוריו של ראש הממשלה דחו את טענת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה הם סירבו לקבל את חומרי החקירה שנשלחו אליהם על ידי שליח מטעמו: "אין ממש בפרסום"

מנדלבליט ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגרו היום (ראשון) מכתב חריף למשרדו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וזאת על רקע ההודעה שיצאה ממשרדו של מנדלבליט לפיה חומרי החקירה בתיקי נתניהו נשלחו לפרקליטיו אך הם סירבו לקבלו.

במכתב ששלח פרקליטו הבכיר של נתניהו, עורך הדין נבות תל-צור, לעוזרו של מנדלבליט, גיל לימון, נאמר: "היום התייצב במשרד, ללא כל תיאום מוקדם, שליח מטעמכם שהתיימר להמציא לחתום מטה באופן חד-צדדי את ליבת חומרי החקירה לצורך השימוע, על גבי מדיה מגנטית. בהיעדר החתום מטה ממשרדו בשעה שהשליח מטעמכם התייצב במקום, בחר אותו שליח שלא להשאיר את המדיה המגנטית עם חומרי החקירה, והוא חזר עמה כלעומת שבא".

"על כן", הוסיף תל-צור, "אין ממש בפרסום הנמהר שלכם לתקשורת כי חומרי החקירה 'נמסרו היום' לבאי כוחו של ראש הממשלה. יצוין כי בניגוד לפרסום מטעמכם, השליח שהתייצב במשרדנו טען כי הונחה למסור את החומר אך ורק לעורך הדין תל-צור, ועל כן בהיעדרו בחר השליח שלא להשאיר את החומר במשרד".

"הניסיון להמציא באופן חד-צדדי את חומרי החקירה, חרף ההודעה המפורשת בכתב שמסרנו לכם כי לא קיבלנו על עצמנו את האחריות להליך השימוע, אינו במקומו", הבהיר סנגורו של נתניהו בשם צוות ההגנה.

מוקדם יותר טענו במשרדו של מנדלבליט כי חומרי החקירה בתיקי נתניהו הועברו למשרדו של תל-צור באמצעות שליח על גבי מדיה מגנטית, וזאת על מנת לחסוך זמן בהעתקת חומרים, אך במשרדו של תל-צור סירבו לקבל את החומרים. "סירוב זה תמוה", נאמר בהודעה שהוציא משרד היועץ המשפטי לממשלה. "בנסיבות אלה, שוגר המכתב אל עורכי הדין גם במייל. היועץ המשפטי ישקול את צעדיו בהתאם".

ההתנצחות בין היועץ המשפטי לממשלה לפרקליטיו של נתניהו באה על רקע התקרבות ה- 10 ביולי – תאריך היעד האחרון שהגדיר מנדלבליט לעריכת השימוע לראש הממשלה. הסנגורים היו אמורים ליצור קשר עם משרד היועץ עד ה- 10 במאי (שלשום), כדי לתאם את המועד לקיום השימוע ולאסוף את חומרי החקירה. במכתב ששיגרו למנדלבליט בערב יום הזיכרון, הדגישו הפרקליטים כי נתניהו מעוניין בשימוע, אך ביקשו לדחותו לאור הזמן הרב שנדרש לדבריהם להתארגן לקראתו. במכתב שנשלח אליהם היום, דחה מנדלבליט את בקשתם: "קיים קושי רב בטענה בדבר היקף חומרים גדול או בדבר הזמן הרב הדרוש ללימודו, שעה שהיא נטענת ממי שבחר משך תקופה כל כך ארוכה שלא לקבל את חומר החקירה ולהתחיל לעיין בו". עם זאת, לסנגורים הוענקה אורכה של 10 ימים – עד ה- 20 במאי – כדי לתאם את מועד השימוע.

על פי הערכות שונות, למרות חילופי ההאשמות בין הצדדים, מנדלבליט ייענה לבסוף לבקשת עורכי דינו של נתניהו ויודיע על דחיית מועד השימוע במספר שבועות עד חודשים מעבר ל- 10 ביולי.

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה