חדשות בארץ

"לינור, תתביישי שאת אישה חזקה, אצילת נפש ורחמנא ליצלן - גם שומרת מצוות"

עוד ועוד פוסטים של תמיכה, עידוד ואהבה מצטרפים לכדי מקשה ענקית של אחדות, מקשה ענקית שאחת היא בקשתה: לחבר את הקצוות המשוסעים, ולהראות את הצדדים היפים והמנוגדים כל כך, לאלו שביקש השופט אל-יגון להראות

אא

כמעט שבוע חלף עבר מאז החלה סערת כיסוי הראש של לינור אברג'יל - אך הרשת לא נרגעת. עוד ועוד פוסטים של תמיכה, עידוד ואהבה מצטרפים לכדי מקשה ענקית של אחדות, מקשה ענקית שאחת היא בקשתה: לחבר את הקצוות המשוסעים, ולהראות את הצדדים היפים והמנוגדים כל כך, לאלו שביקש השופט אל-יגון להראות. 

לפניכם חמישה פוסטים חזקים שידעו להגיד את המילים הנכונות, בדיוק בזמן הנכון:

"לינור אברג'יל - את מלכה", כותבת שלי פולדי בפוסט שלה. "מעבר לזה שאת מיס עולם, מעבר לזה שאת עורכת דין, מעבר לזה שאת אמא. את מלכה. מגיעה לה אישה יפהפייה, אצילית. מנחה טקס לתפארת מדינת ישראל ומעזה לשים כיסוי ראש. מעזה להתלבש צנוע, מעזה להגיע לבושה על פי דרך החיים החדשה שבחרה לעצמה עם חזרתה בתשובה, על פי צו ליבה. והרשת גועשת: 'מה זה צריך להיות, איפה נשמע דבר כזה? נישאים גלים של שנאה, הפכנו לאיראן. ואני שואלת למה? למה אישה לא יכולה להתלבש כמו שהיא אוהבת, בוחרת ומחליטה?

"מה מפריע לכם בעין בכיסוי ראש, בצניעות? האם אישה חייבת להיות חצי מעורטלת כדי להיראות יפה? למה אסור לאישה להתלבש כמו שהיא בוחרת? האם לשים כיסוי ראש בהתאם ליהדות הוא כזה סממן נוראי? בעיניי אין יותר טהור מאישה שמדליקה נרות ביום שישי, ומונח על ראשה כיסוי ראש. מאישה שמתפללת על בני ביתה. מאישה מאמינה. מרגשת אותי המחווה שעשתה חברת הכנסת שרן השכל מהליכוד, כשהחליטה לשים כיסוי ראש למשך שבוע - לאות תמיכה בלינור. לינור יקרה, אני גאה בך. גאה להיות יהודיה, גאה לשים על הראש שלי כיסוי ראש ככתר, כשאני מדליקה נרות בערב שבת ומתחברת לשורש ולמהות היהודית. גאה בבחירה החופשית שלי. לנור יקרה - תודה על מי שאת, ואל תשתני לעולם".

 

כאקססורי הוא לא מעורר אנטגוניזם - אז למה ככיסוי ראש הלכתי הוא כן?

זוהר מלכה כותבת: "הרי אם לינור הייתה מכל דת אחרת, זה היה נחשב לפלורליזם לקבל את כיסוי הראש בטקס יום העצמאות, אבל יהודיה שבוחרת בעצמה את קוד הלבוש שלה - מקבלת הערות מבישות והטרדה בציבור, בחסות של חופש ביטוי. אז לקחתי את הצעתה של ח"כ שרן והצטלמתי גם אני עם כיסוי ראש כאות הזדהות , ואני חייבת לציין שאהבתי את הלוק. מסקנותיי הן: אהבתי את העובדה שאנחנו, נשים חילוניות, קמות להגנתה של אישה חרדית. זו אחדות אמיתית. כיסוי ראש הוא לפעמים אחלה אקססורי, וכאקססורי הוא לא מעורר אנטגוניזם - אז למה ככיסוי ראש הלכתי הוא כן? מי ייתן ונצליח להיות פחות שיפוטיים, ונקבל את עצמנו בראש ובראשונה".

יפעת מזרחי כותבת: "היא לא שואלת אתכם. היא לא באה לרצות אף אחד, להתנחמד או להיות מנומסת. היא תעשה מה שהיא רוצה, כי היא גיבורה. פשוט כך.  היא למדה משחק - כי ככה היא רוצה. למדה משפטים - כי ככה היא רוצה. חזרה בתשובה - כי ככה היא רוצה. התחתנה והביאה ילדים - כי ככה היא רוצה. הקימה ליין אופנתי צנוע לנשים - כי ככה היא רוצה. עלתה עם טורבאן של נמר לטקס המשואות כי... נכון, ככה היא רוצה. והיא לא שואלת אף אחד. חזקה, אמיצה, נחושה, בטוחה ואופטימית. לינור אברג'יל - את הגיבורה שלי. תמיד היית, ועכשיו יותר מפעם".

עו"ד ציון אמיר כותב: צר לי עליך אחי עודד אל-יגון, שבנסיונך לבייש את לינור אברג'יל, ביישת אך ורק את עצמך ואת מערכת המשפט. לינור, דמות מופת לחיקוי ולהערכה, שכל חטאה שנהגה צניעות מתוך אמונה תמימה בהליכותיה - הצליחה להכעיס אותך ולהוציא ממך ארס ורשעות שלא היו מביישים את אחרון המסיתים, על אחת כמה וכמה נשיא בית משפט השלום בדימוס. כשקראתי את הפוסט - התכווצתי מבושה בשבילך, לא בשבילה".

 

"לינור אברג'יל - תתביישי לך"

ממשיך עורך הדין אמיר וכותב: "גם לאחר ששופט פושט את גלימתו הוא אינו פושט את חובתו לייצג את מערכת המשפט הנשענת ובנויה על אמון הציבור, כבוד לזולת ושוויון לכל. הבוז המתנשא כלפי סממן לבוש דתי לראשה של עורכת הדין אברג'יל היה מזעזע. לא האמנתי שבימינו נשמע דברים כאלה, ובוודאי לא ממי שהיה שופט בישראל. 

"דווקא בגלל שאני מכיר אותך היטב עודד ויצא לי להתוודע לאומץ הראוי לציון שבעבודתך השיפוטית - הצלחת לגרום לי לזעזוע גדול כל כך. אני מפציר בך לגייס את האומץ שהבאת לאולם המשפט על מנת להתנצל על דבריך שזורעים שנאת חינם ופילוג. ואת לינור, אחות שלנו יקרה: כולנו נחבוש תרבוש של אחדות ונועם הליכות, של ענווה ואהבת חינם".

משה ארזי כותב: לינור אברג'יל - תתביישי לך. תתביישי על היופי שחנן אותך בורא עולם ואת מצניעה עם 'הדבר הזה' ששמת על הראש. תתביישי. תתביישי שבחרת להתקרב לבורא עולם, לשמור שבת ולהתלבש בצניעות. תתביישי שהזעת לפלוש למעוז הקונצנזוס והבית של אלה שקוראים לעצמם 'ישראל הראשונה', טקס הדלקת המשואות, ונתקעת להם שם כמו עצם בגרון האברג'יל במלעיל שלך, ועם השביס שלך. תתביישי בריבוע. תתביישי שאת אישה חזקה, אצילת נפש ורחמנא ליצלן - גם שומרת מצוות. תתביישי".

תגיות:לינור אברג'ילסערהכיסוי ראששביס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה