סיפורי אמונה

הרב קנייבסקי השיב לשואל 5 מילים, והלא יאומן קרה

בעל דירה מנסה במשך שנים למכור את דירתו, ולא מצליח. שבועיים בלבד לאחר תשובתו של הרב קנייבסקי, התרחש הלא יאומן

  • י"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"לפני כ-10 שנים קניתי דירת שלושה חדרים גדולים בבני ברק, בקומה ראשונה, מתוך 4 דירות שיש בבנין", מספר תושב בני ברק את סיפורו האישי. "לאחר שקניתי את הדירה נודע לי לחרדתי שהדייר המתגורר בקומת קרקע מתחת לדירה שלי הינו אדם מסוכן העושה ככל העולה על רוחו. אותו אדם השתלט על החצר המשותפת ובנה שם 5 יחידות דיור. בשל יותו כה אלים, אפילו בעירייה פחדו ממנו. חיינו הפכו לגיהנום עלי אדמות, מדי שבת היה בכוונה מפעיל מוסיקה מחרישת אוזנים עד אשר נהיה בלתי נסבל לגור שם".

לאחר 3 שנים, החליט היהודי למכור את דירתו, ובירר מול העיריה מהן האופציות להרחבת הדירה. התברר כי קיימות אופציות משמעותיות לבנייה. "הרבה משקיעים באו לראות את הנכס ומתוך תכנית לעשות 7 יחידות יפות", הוא מספר. "אולם כל אחד שדיבר עם השכן האם יסכים לתת להם לבנות, שמע ממנו סירוב מוחלט ואיומים. מחיר הדירה ירד כתוצאה מכך בצורה משמעותית מאד מכיוון שבהיעדר האופציה לבניה, היא הפכה להרבה פחות אטרקטיבית".

שנה שלמה ניסה היהודי למכור את דירתו, וללא הצלחה. בשלב זה החליט ללכת להתייעץ עם הרב חיים קנייבסקי, ולשאול אותו את השאלה הבאה: "האם למכור במחיר אותו מוכנים הקונים לשלם, כלומר להפסיד 200 אלף ₪?!" תשובתו של הרב קנייבסקי היתה חד משמעית: "לא למכור, תחכה עד שיברח".

שבועיים בדיוק חלפו, ומשאית שעברה ברחוב עלתה מסיבה שאינה ברורה על המדרכה ופגעה בעמוד חשמל. התאונה גרמה לקצר חשמל גדול בכל הבניין, ולאותו שכן אלים נשרף המחשב ומצלמות האבטחה שהיו בחצרו. השכן התמהמה מלתקן את המצלמות, ובדיוק באותם ימים נכנסו גנבים לביתו וגנבו ממנו סכום עצום של מיליון דולר.

"השכן לקח את המקרה הזה קשה מאוד", מספר היהודי, "ועזב את ביתו למשך 3 חודשים. בתקופה זו, בפעם הראשונה מאז באנו להתגורר בבנין ניתן היה לערוך קידוש ללא רעשים של שירים מהקומה מתחתינו ושאר הצקות בלתי נסבלות".

3 חודשים לאחר מכן, הגיע מתווך לדירה וסיפר שיש קבלן המעוניין להרוס את הבניין הישן ולבנות במקומו בניין חדש. בחשש גדול השיב לו בעל הדירה: "מה בנוגע הדייר מהקומה למטה? הרי יש לו כמה דירות והוא לא יסכים". השיב המתווך במילים הבאות: "אנחנו במשא ומתן עמו. הוא אמר לנו שהוא רוצה לברוח"...

"ברוך ה' כל עכבה לטובה", מסיים היהודי את סיפורו האישי, שפורסם ב'דברי שי"ח'. "קיבלתי במקום הדירה הישנה דירה חדשה מאותו קבלן, והרווחתי הרבה יותר ממה שרציתי להרוויח בתחילה. אני רוצה לציין כי כאשר רציתי בתחילה להרחיב את הדירה, אשתי ביקשה שנימנע מכך, כי חששה שהבנייה תפריע לי להיות שקוע בלימוד התורה. או מרגישים בחוש שבזכות הרצון להמשיך לעסוק בתורה ללא הפרעות, זכינו לראות אמונה בעיניים".

תגיות:הרב חיים קנייבסקיסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה