חדשות בעולם

מלחמת הסחר מאיימת על הכלכלה העולמית: באופק לא נראה פתרון

בעקבות מימוש האיום של הנשיא האמריקני, סין מגיבה בצעדים חריפים ומשיבה לארצות הברית תגובה מנה אחת אפיים כשהיא מטילה מכסים בשווי 60 מיליארד דולר

משבר הסחר האמריקני-סיני (צילום: שאטרסטוק)משבר הסחר האמריקני-סיני (צילום: שאטרסטוק)
אא

המנהיגים מתעמתים והעולם משלם: ממשלת סין הודיעה כי החל מ-1 ביוני תיגבה מכסים על סחורה אמריקנית בשווי של 60 מיליארד דולר. המשמעות להודעה היא כי המכסים על 2,493 מוצרים יזנקו ל-25%. בנוסף, תעלה את המכסים של 1,078 מוצרים לרמה של 20%, של 974 מוצרים ל-10%. המכסים של 595 מוצרים יישארו 5%. סך כל המוצרים שיכללו בסבב עומדים על 5,140.

בעקבות ההודעה,  השווקים בעולם הגיבו בירידות חדות בשערים: החוזים העתידיים על המדדים של הבורסה בוול סטריט צללו ב-2.5%-1.8%, מניית נאסד"ק נחתכה ב-2.5%, מדד דאו ג'ונס חתך 2% מערכו. 

מי שמוביל את הירידות החדות הם כמובן חברות הטכנולוגיה החתומות על הסכמי ענק עם הסינים. חברת אפל ביתרה 4.3% מערכה, אובר נחתכה ב-8%, פייסבוק ב-3%. כן גם מניית חברת טבע הנסחרת בעיקר בארצות הברית כשהיא מתרסקת ב-12%.

לצד הטלטלה בבורסה בוול סטריט, גם בבורסה בתל אביב הרגישו את נחת זרועה של מלחמת הסחר כאשר רשמו ירידות חדות של 1.5%.

כזכור, הודעת סין מגיעה לאחר שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי הוא מעלה את המכסים על סחורות סיניות בהיקף של 200 מיליארד דולר – מ-10% ל-25%. להודעה החריגה נלוותה אזהרה כי הסבב הבא עשוי להיות על סחורות בהיקף של 325 מיליארד דולר.

מטרת המלחמה שנפתחה בעת כניסתו של טראמפ לחדר הסגלגל, הייתה במטרה מוצהרת להביא לסחר הוגן בין סין לארצות הברית, כאשר טראמפ טען כל העת כי סין מנצלת את ארצות הברית במכסים לא סבירים וסוחטת חברות אמריקניות שסוחרות בסין. בין המדינות מתנהלים מגעים להסדרה, אך לאחרונה שיחות אלה עלו על שרטון כאשר השבוע האשים טראמפ את נשיא סין, שי ג'ינפינג, בכישלון המגעים. בציוץ שפרסם היום טראמפ ברשתות החברתיות, פנה לשי ואמר: "הייתה לך עסקה מצוינת וכמעט שלמה, ואתה ויתרת עליה". הוסיף: "זה רק יחמיר את המצב!".

 

 

תגיות:מלחמת הסחרסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה