חדשות בארץ

משיב כהלכה: לפיד הסית וגפני הסביר

בעקבות דברי ההסתה של לפיד נגד הציבור החרדי שמתנזר מקניית מוצרים שמיוצרים בשבת, יו״ר דגל התורה משיב אש: "לא עניין פוליטי"

לפיד וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הכספים וחבר הכנסת מטעם סיעת יהדות התורה, משה גפני, הגן היום (שני) על החלטת חסידות גור בירוחם שלא לצרוך את מוצרי מפעל פינציה בשל חילולי השבת במקום ואשר עשויים, בעקבות כך, להביא לסגירתו של המפעל.

בהתייחס לדברי ההסתה של ח"כ יאיר לפיד בה נטען לכפייה חרדית וחרמות, אמר גפני: "יש וועדה למען השבת שאמרה שאנחנו לא יכולים להשתמש בבקבוקים שמיצרים אותה בשבת ואנחנו לא רוצים להשתמש בהם, לא רוצים לקנות את הבקבוקים האלה, זה לא קשור לחרם, לא רלוונטי המילה הזו", אמר גפני בדיון בוועדת הכספים, וחשף כי הוא פועל לפתרון המשבר יחד עם סגן השר יעקב ליצמן וראש הממשלה.

"ביקשתי מראש הממשלה יחד עם ליצמן ודיברתי גם עם השר אלי כהן (שר הכלכלה א.פ.) באריכות רבה. יש הצעה שזה לא יעבוד בשבת שיהיו עובדים שאינם יהודים בנוהל יום כיפור יש הצעה שהיא בסופו של דבר צריכה את שיתוף הפעולה של הממשלה שהיא צריכה לסבסד את העניין הזה.

"אני לא בעד חרמות, אני חושב שלא צריך לקנות את הבקבוק הזה. הם אומרים (חסידי גור א.פ.) שהם לא רוצים לקנות את הבקבוק הזה אי אפשר להכריח אותו, אני קבלתי כתף חמה מראש הממשלה ויואב הורביץ (מנכ"ל משרד ראש הממשלה א.פ.) שהם מוכנים לפתור את הבעיה הזו. אני מבקש לפתור את העניין, יש לנו בעיה שאי אפשר לחייב אדם לקנות מוצר שהוא לא רוצה לקנות וכל אחד מסיבותיו הוא", אמר.

"לעשות מזה פוליטיקה זה מאוד נחמד" הטיח גפני בדוברים נגד הציבור החרדי. לדבריו, "זה נשמע טוב שזה בגלל החרדים ובגלל חסידי גור וסוגרים מפעל והולכים הביתה, אני דווקא רואה אור בקצה המנהרה אני לא יודע אם אלא שנסעו לשם גם ניהלו שיחות, אני ניהלתי שיחות".

גפני אף הוסיף כי "הנושאים האלה קרובים לליבי - עושים ויכוח בין חרדים לחילונים. פינציה זה דבר שאנחנו עוזרים להם בצפון, מלט הר טוב, שם יש בעיות דומות הצלנו אותה כל אלה שדיבר נגדנו לא יודעים במה מדובר, הוא (יאיר לפיד א.פ.) לא החליף מילה עם כל אותם אנשים שפעלתי מולם. שלא יספרו לי סיפורים".

כזכור, על רקע המצב הכלכלי הקשה של מפעל פניציה בירוחם והודעת המפעל כי "חרם צרכני" של החרדים עשוי להביא לסגירתו, יצא אתמול יו"ר יש עתיד, ומספר 2 בסיעת כחול לבן, יאיר לפיד, לביקור במפעל.

במהלך הביקור תקף לפיד את חסידות גור, אשר נמנעת מלרכוש את הבקבוקים בשל ייצורם בשבתות, וטען כי סכנת הסגירה הינה "צעד ראשון בדרך למדינת הלכה שאסור לתת לו לקרות".

"זה לא מחויב המציאות", אמר שר האוצר לשעבר, "שרק בשל חסידות קיצונית אחת שמתחילה להוביל לחרם נגד המוצרים יסגרו את המפעל". בדבריו טען לפיד כי במניין עובדי המפעל, 240 במספר, "רובם חובשי כיפות ומסורתיים, יש כאן ניסיון לכפות, כפייה דתית שתגרום לפיטורים של עובדים וסגירה של מפעל בישראל באזור שגם ככה סובל ממצוקה של תעסוקה ותעשייה אסור לתת לזה לקרות. אם אנחנו נמשיך בדרך הזאת, זה יגמר גם בחרם ציבורי נגדי גם של חרם צרכנים חילוני", טען.

תגיות:יאיר לפידמשה גפניפניציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה