סיפורים אישיים

"בגיל 65 פתחתי ספר קודש לראשונה": סיפור מצמרר שממחיש מתיקות התורה - מהי

מה גרם לקשיש להתחיל ללמוד תורה בגיל 65? סיפור מדהים שהתרחש לפני שנים ספורות ואותו סיפר ר' הלל פלאי לפני כחודשיים

אא

את הסיפור המיוחד שלפניכם סיפר הרב הלל פלאי לפני כחודשיים, במהלך כנס שנתי של 'קרן ההסעות', שבו השתתפו רבנים ואנשי ציבור רבים במגזר. 

בסרטון שפורסם ברדיו 'קול חי' נראה הרב פלאי כשמאחוריו בני תורה צעירים, וברקע מתנגן שיר מסוים על רקע הדברים שסיפר. "בתלמוד תורה מסוים על יד פתח תקווה, לא רחוק מכאן, אתם יודעים שאין בהפסקות צלצול אלא שירים. שם, באותו תלמוד תורה, השיר שהיה מתנגן בסוף כל הפסקה זה השיר ששרנו עכשיו. אבל מכיוון שזה תלמוד תורה חסידי, אז שם השיר היה נשמע בהברה חסידית".

לדברי הרב פלאי, יום אחד סיפר לו אחד המחנכים באותו תלמוד תורה כי באחד הימים ראה בשער התלמוד תורה קשיש בעל חזות חילונית, שעומד ומסתכל פנימה. אותו מחנך שלח אל הקשיש מישהו שייגש אליו ויברר כיצד ניתן לעזור לו. "ואז הקשיש אמר: 'תשמע, אני יצאתי לפנסיה ואני כל יום עושה הליכה ליד התלמוד תורה. כל יום אני עובר בתלמוד התורה בזמן הצלצול וכשאני שומע את הניגון הזה - הוא שובר את לבי. אני תמיד מנסה להבין את המילים. אני יודע כמה שפות, אבל את המילים של הניגון הזה אני אף פעם לא מצליח להבין באיזה שפה זה'".

 

"אתה רוצה להגיד לי שאתם הדתיים כל כך אוהבים את התורה?"

או אז נאות המלמד הזה להסביר לו את משמעות המילים ביידיש. "השיר מדבר על מתיקות התורה, שאם היו מבינים ומרגישים כמה התורה מתוקה וכמה היא ערבה - היו משתגעים אחריה".

אותו קשיש התפלא. "אתה רוצה להגיד לי שאתם הדתיים כל כך אוהבים את התורה, שאתם שרים לה כזה שיר יפה?", שאל. 

אומר לו המלמד החסידי: "בוודאי", והיהודי הקשיש הולך לדרכו. 

שבועיים לאחר מכן הם נפגשים בשנית, ואז הקשיש פותח את פיו ואומר: "עד גיל 65, מעולם לא פתחתי ספר קודש. אבל אז כשפגשתי בך והסברת לי את המשמעות של השיר, אמרתי לעצמי שאם הדתיים כל כך אוהבים את התורה עד שהם מחברים עבורה שירים כאלה - אני רוצה לראות מה זה. אז בגיל 65 התחלתי ללמוד תורה'", סיכם הקשיש וריגש את כל הנוכחים סביב.  

תגיות:סיפור תשובהמענייןהרב הלל פלאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה